وبلاگ چیست و چگونه کار می‌کند؟

شخص، اصطلاح وبلاگ را در تلویزیون، در جلسات، سمینارها، گردهم‌آیی‌های اجتماعی و غیره می‌شنود و حتی هنگام گشت و گذار در اینترنت، روی وبلاگ‌ها فرود می‌آید. با این حال، وبلاگ چیست و چگونه کار می‌کند؟
دوشنبه، 15 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمید وثیق زاده انصاری
موارد بیشتر برای شما
وبلاگ چیست و چگونه کار می‌کند؟
وبلاگ‌ها انواع وب سایت‌هایی هستند که نوشته‌هایی در قالب ارسال‌های یک نویسنده را منتشر می‌کنند. این ارسال‌ها به ترتیب زمانی ظاهر می‌شوند و ایجاد و کارکرد آنها بسیار آسان است.
 
وبلاگ‌ها بسترهای بسیار خوبی هستند که به مردم این امکان را می‌دهند که نظرات خود را ابراز کنند، و عقاید، افکار، تجربیات، و دانش خود را در یک گفتگوی مشترک بیان کنند. امروز، وبلاگ نویسی به بخش جدایی ناپذیری از دنیای اینترنت ما تبدیل شده است. وبلاگ‌ها به افراد مشهور کمک می‌کنند که با طرفداران خود در تماس باشند. از طرف دیگر، ما همچنین سیاستمداران، نامداران و افراد مشهور دیگری را پیدا می‌کنیم که اغلب به رقبای خود می‌پردازند و در مورد اختلافاتی که درباره آنها در وبلاگ‌هایشان صحبت می‌کنند با آنها سرشاخ می‌شوند. با این حال، وبلاگ نویسی چیست؟ وبلاگ چیست؟ بیایید دریابیم.
 

برای چه از یک وبلاگ استفاده می‌شود؟ و یک وبلاگ چگونه کار می‌کند؟

وبلاگ‌ها در واقع وب سایت‌هایی هستند که می‌توان به طور روزانه مطالب را در آنها نوشت. این فعالیتی است که به طور مداوم اتفاق می‌افتد، بنابراین پدیده‌ای اجتماعی است که مستلزم تکامل اطلاعات است. به آنها همچنین ژورنال‌های آنلاین گفته می‌شود، که شامل مقالات خبری، تجربیات شخصی، یا تفسیر درباره چیزهای مختلف هستند.
 
با این حال، این بدان معنا نیست که وبلاگ‌ها فقط درگیر احساسات، افکار و عقاید شخصی افراد آن طور که در دفتر خاطرات شخصی خود منعکس می‌کنند، هستند. وبلاگ‌های شخصی فقط یک شکل از وبلاگ‌ها هستند. وبلاگ‌ها تعداد زیادی برنامه دارند، به عنوان مثال، از آنها توسط شرکت‌ها برای به روز کردن مشتریان و ذینفعان مختلف استفاده می‌شود. شرکت‌ها از آن‌ها به عنوان یک ابزار ارتباطی استفاده می‌کنند. بنابراین، علاوه بر وبلاگ‌های شخصی، وبلاگ های تجاری نیز وجود دارد.
 
اگر وبلاگ‌ها اساساً از انواع وب سایت هستند، تفاوت بین وب سایت معمولی و یک وبلاگ چیست. یک وب سایت معمولی شامل یک صفحه اصلی است که به چندین صفحه فرعی در سایت پیوند دارد. به عنوان مثال، سایت یک خبرگزاری یک وب سایت خبری است که شامل تعداد بی‌شماری مقاله است که در چند دسته گسترده سازماندهی شده‌اند. از طرف دیگر، یک وبلاگ فقط یک صفحه واحد است و در آن نوشته‌هایی با ترتیب زمانی مرتب شده‌اند. پست‌های قدیمی تر به بایگانی‌ها ارسال می‌شوند، در حالی که این مطالب جاری است که مردم واقعاً نگران خواندن آنها هستند.
 
سادگی و سهولت استفاده از وبلاگ‌ها، باعث شده که محبوبیت آنها سر به آسمان‌ها بکشد. نصب آنها آسان است و همچنین به روزرسانی آنها بسیار آسان است. با وبلاگ‌ها، دیگر نیازی به کشتی گرفتن با آن پرونده‌های استاتیک html و بارگذاری آنها روی سِروِر نیست. در این جا همه آن چیزی که باید انجام شود نوشتن مطلبی برای یک پست و کلیک بر روی دکمه انتشار است. وبلاگ بدون دردسر زیاد به روز می‌شود. به همین سادگی! فرد برای به روز رسانی و حفظ وبلاگ نیازی به دانش فنی ندارد.
 
کسی که وبلاگ می‌نویسد و پست می‌گذارد، بلاگر خوانده می‌شود، در حالی که فعالیت روزانه‌ی به روز رسانی یک وبلاگ "وبلاگ نویسی" نامیده می‌شود. وقتی شخصی وارد وبلاگ می‌شود، برای این خواننده، وبلاگ یک صفحه وب است. خواننده می‌تواند در مورد وبلاگ‌ها اظهار نظر کند و در گفتگو شرکت کند. ارسال‌ها در یک وبلاگ به ترتیب زمانی حفظ می‌شود، به این معنی که جدیدترین پست ارسال شده در بالا نمایش داده می‌شود و موارد قدیمی‌تر به دنبال می‌آیند.
 
از آنجا که برای وبلاگ نویسی، هیچ دانش برنامه نویسی‌ای لازم نیست، همه و همه می‌توانند یک وبلاگ خود را شروع کنند. برای شروع یک وبلاگ، همه کاری که باید انجام دهید پیدا کردن یک سرویس وبلاگ نویسی رایگان و ثبت نام با نامی جذاب است. برای چیدمان وبلاگ می‌توانید هرکدام از بسیاری از قالب‌های وب سایت ارائه شده توسط سرویس وبلاگ نویسی را انتخاب کنید یا یکی خودتان بسازید. گزینه‌ای برای ایجاد پست وجود دارد که در آن می‌توانید پست‌های شخصی را منتشر کنید. ساده است! و وبلاگ شما در راه است! آماده گسترش و آماده اتصال به جهان است. همچنین مهم است که بدانید که چگونه وبلاگ خود را تبلیغ کنید تا مراجعه به آن متناسب با میزان تبلیغاتتان افزایش یابد.
 
بنابراین، وبلاگ‌ها فهرست‌هایی هستند که به مردم امکان می‌دهند نظرات، افکار و احساسات خود را در مورد موضوعات مختلف، از طریق اینترنت بنویسند، و منتشر و توزیع کنند. این وبلاگ‌ها سپس به ترتیب زمانی مرتب می‌شوند و بدین ترتیب قالب بندی برای خاطرات بیشتری را ارائه می‌دهند. این سکوی مشترکی است که در آن افراد مناطق مختلف جهان به هم نزدیک می‌شوند.
 

نکاتی ضروری که برای شروع وبلاگ سفر شخصی خود باید دنبال کنید

داستان‌های سفر همیشه مطالب جالب توجهی برای خواندن ایجاد می‌کنند. این بسیار جالب است که بدانید چه اتفاقاتی در سایر نقاط جهان می‌افتد.
 
یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد
یک وبلاگ سفر بدون عکس جذاب نیست. هر پست باید حداقل با یک عکس دیدنی همراه باشد تا افراد در همان جا مرجع تصویری متناسب با توضیحات متنی شما را داشته باشند.
 
دو مورد وجود دارد که باید قبل از شروع وبلاگ سفر خود، به خاطر بسپارید. اولاً، فقط در صورت مسافرت، وبلاگ سفر را شروع کنید. این طور نباشد که از اینترنت اطلاعاتی بگیرید و مقاله را بر اساس آن بنویسید. وبلاگ‌ها در واقع وب سایت‌هایی هستند که می‌توان به طور روزانه مطالب را در آنها نوشت. مردم فقط به وبلاگ‌های سفر با اطلاعات دست اول اعتماد دارند. خودتان مکان را ببینید و سپس در مورد آن بنویسید. این تفاوت زیادی را ایجاد می‌کند. ثانیاً، برای شروع یک وبلاگ باید تجربه مشخصی در سفر داشته باشید. در غیر این صورت در نهایت اشتباه خواهید کرد.
 
دلایل خود را برای شروع وبلاگ  بنویسید
چرا می‌خواهید یک وبلاگ مسافرتی را شروع کنید؟ دلایل مختلفی می‌توانید داشته باشد. شاید شما بخواهید که دوستانتان را راجع به سفرهایتان به روزرسانی کنید (در صورت مسافرت های مکرر)، یا می‌خواهید به همسفران خود کمک کنید تا باهوش تر سفر کنند، یا می‌خواهید به طرزی جادویی در مورد زیبایی‌های این دنیا که فرصتی برای آن داشتید بحث کنید. نوشتن دلایل، باعث شفافیت فکر، جهت گیری و هدفمندی خواهد شد.
 
منبع: پریا جانسون


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.