5 تا از بهترین وبسایت های تخصصی دکوراسیون و معماری داخلی

طراحی و دکوراسیون داخلی امروزه به یکی از دغدغه های بسیاری از افراد تبدیل شده است که تاثیر مهم و جدی آن را نمی توان انکار کرد.اگر به دنبال کشف آخرین ایده ها در زمینه ی طراحی داخلی هستید، یا می خواهید فضایی از منزلتان را به شیوه ای درست و با دانستن نکات کلیدی طراحی کنید، وب سایت های معماری و طراحی داخلی منبعی بسیار خوب برای شما هستند.
چهارشنبه، 23 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
5 تا از بهترین وبسایت های تخصصی دکوراسیون و معماری داخلی

معرفی 5 سایت معتبر خارجی برای آموزش دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی و طراحی فضاهای داخلی یک مکان، نیازمند هنر و خلاقیت بالا هستند. اینکه چگونه با فضایی که در اختیار است با هنر و افکار بدیع، بهترین چیدمان ارائه گردد. طراحی به معنای هنر و علم درک سلیقه‌ی مردم برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک مکان است.

به طور کلی دکوراتور‌ها کار طراحی را انجام نمی‌دهند. این طراحان داخلی هستند که با فضایی که در دسترس دارند، طرح‌های به روز و زیبا را طراحی می‌کنند. سایت‌های زیادی جهت آموزش دکوراسیون داخلی وجود دارند که امروزه کار دکوراتورها و طراحان را به نوعی ساده و راحت‌تر کرده‌اند.

آموزش‌هایی که در این سایت‌ها صورت می‌گیرد، کاربردی و مفید هستند و سرنخ هایی جهت تزیین و طراحی زیباتر فضاها ارائه می دهند. در این قسمت به برخی سایت‌های کاربردی برای طراحان و دکوراتور‌ها جهت آموزش، اشاره می‌گردد. دکوراتور‌ها می‌توانند از این سایت‌ها جهت پیشبرد کارهای هنری خود استفاده نمایند.  
 
آموزش دکوراسیون داخلی از طریق سایت «د اینتریور دیزاین اینستیتو»
سایت د اینتریور دیزاین اینستیتو یکی از سایت‌های مفید و جالب برای آموزش دکوراسیون داخلی است. این سایت مربوط به موسسه‌ای است که طراحی و دکوراسیون داخلی فضاها را انجام می‌دهند(1). مقالات زیادی در این سایت می‌توان یافت که نکاتی را جهت طراحی هر چه بهتر کار ارائه می‌دهند.

در انستیتوی طراحی داخلی، تنها طراحی و دکوراسیون داخلی آموزش داده نمی‌شود. هدف آن‌ها ترغیب افراد به خلاقیت و افکار نوآورانه است. پرورش نگاه‌های خلاق یکی از اهداف اصلی این موسسه است(1). این موسسه در سایت خود مهارت‌های فنی و عملی لازم را به افراد آموزش می‌دهد، و سعی بر این دارد ایده‌های طراحی را به واقعیت تبدیل نمایند(1). آموزش‌های طراحی در این سایت می‌تواند پله‌های ترقی را در طراح جهت طراحی بهتر ایجاد نماید(1).

در سایت این موسسه می‌توانید راه حل‌های مفید و کاربردی را برای طراحی به صورت آنلاین یاد بگیرید(1). آموزش آنلاین امروزه به سرعت جای خود را به آموزش‌های حضوری داده است. مردم در سراسر جهان جهت کسب مهارت‌های بیشتر برای کمک به کسب درآمد از آموزش‌های مجازی استفاده می‌کنند تا طرح‌های خود را متفاوت‌تر از دیگران ارائه نمایند(1).

این سایت برای تمامی علاقمندان به طراحی داخلی و دکوراسیون مناسب و کارآمد است. آموزش از راه دور توسط این سایت می‌تواند برای طراح و دکوراتور، موجب صرفه جویی در زمان شود و برای آنان در دسترس‌تر باشد. این یکی از امتیازات و فرصت‌هایی است که سایت انستیتو در اختیار علاقمندان و دانشجویان رشته دکوراسیون و دیگر رشته‌ها، که مایل به آموزش از طریق مجازی هستند، قرار داده است(1).

این سایت با برنامه‌های آموزشی با کیفیت و سیستم‌های منحصر به فرد، آموزش از راه دور را ارائه می‌دهد(1). در ضمن پشتیبانی آنلاین نیز دارد که در آخر نتایج بی‌نظیری را به وجود می‌آورد. دوره‌هایی که این سایت در نظر گرفته است برای افراد پر مشغله که علاقمند به افزایش دانش خود در حوزه‌های طراحی و دکوراسیون هستند و زمان کافی برای دوره‌های تمام وقت دانشگاهی ندارند، برنامه ریزی شده است(1). این موسسه با ثبت نام به صورت آنلاین، در دوره‌های کسب مهارت طراحی داخلی، افراد را در طراحی و ارائه ایده‌های نو به سطح بالا می‌رساند(1).
 
آموزش دکوراسیون داخلی از طریق سایت «لیندا»
سایت دیگری که می‌تواند برای علاقمندان به دکوراسیون داخلی جالب و کارآمد باشد و دارای مطالب به روز و خواندنی در حوزه‌های هنر، معماری و دکوراسیون است، سایت لیندا نام دارد. در این سایت برنامه‌های مناسب و زیر ساخت‌های قوی آموزشی وجود دارد که برای طراحان، دکوراتور‌ها و افراد علاقمند به هنر بسیار کاربردی است(2). این مجموعه با هدف توسعه و بکارگیری آموزش و ارتقاء سطح کمی و کیفی صنعت و هنر ایجاد گردیده است(2).

این سایت یک بستر یادگیری آنلاین است که به افراد علاقمند و هدفمند در کسب و کار، کمک شایانی می‌نماید. نرم افزارهای گوناگون و مهارت‌های خلاقانه برای دستیابی به هدف، در این سایت ارائه می‌گردد(2). افرادی که در این سایت عضو می‌شوند، می‌توانند به کتابخانه تصویری لیندا و دوره‌های آموزشی آنلاین توسط کارشناسان، دسترسی پیدا کنند(2).

حدود 20 سال است که سایت لیندا در عرصه آموزش قدم گذاشته و مشغول به فعالیت است و به افراد در مهارت‌های پروژه‌ای و طراحی جهت داشتن یک طرح خلاق کمک شایانی می‌نماید(2). در حال حاضر لیندا به بیش از 10 هزار مرکز خدمت می‌نماید و یک بستر آموزشی آنلاین، موفق و جهانی محسوب می‌شود(2).
 
آموزش دکوراسیون داخلی از طریق سایت «د اسپروس»
سایت سومی که می‌تواند جهت برخی راهنمایی‌ها در طراحی اثر‌بخش باشد، سایت د اسپروس است. در این سایت نکات عملی ارائه می‌گردد. افرادی که به این سایت مراجعه می‌کنند، می‌توانند در بهتر ساختن فضای خود از مطالب این سایت ایده‌های بدیع و نو دریافت کنند(3). این سایت به بیش از 30 میلیون کاربر راهنمایی می‌دهد و افراد را در دکوراسیون کردن بهتر هدایت می‌نماید.

این سایت اطلاعات نوسازی و به روز کردن دکورپذیرایی، فضای باغ، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد(3). کتابخانه آنلاین د اسپروس با بیش از 14 هزار محتوا به علاقمندان در حوزه طراحی کمک می‌نماید و راه حل‌های جالبی را به آنان ارائه می‌دهد(3).

این سایت بیش از 45 نویسنده متخصص دارد که در زمینه‌های گوناگون مطلب ارائه می‌دهند و وبلاگ نویسان مشهوری که در زمینه سوابق و تخصص‌های گوناگون و گسترده‌ فعالیت می‌نمایند(3). این سایت جهت آموزش دکوراسیون داخلی یکی از سایت‌های مفید و کاربردی است که افراد علاقمند می‌توانند از آن جهت پیشبرد کار خود استفاده نمایند(3).
 
آموزش دکوراسیون داخلی از طریق سایت «اسکیل شر»
سایت دیگری که می‌تواند راهنمای خوبی برای دکوراسیون کردن فضای داخلی و دریافت مطالب آموزشی و کاربردی باشد، سایت اسکیل شر است. این سایت به پرورش خلاقیت و طرح‌های نو می‌پرازد. اسکیل شر یک جامعه‌ی فعال در زمینه‌ی آموزش‌های آنلاین و از راه دور است(4). دوره‌ها و کلاس‌های زیادی برای افراد خلاق و نوآور دارد(4).

دوره‌های این مجموعه در زمینه‌های تصویر سازی، طراحی، عکاسی، فیلم برداری و غیره است(4). در این سایت میلیون‌ها نفر عضو هستند و از مطالب آموزنده استفاده می‌نمایند(4). شعار این سایت «وظیفه‌ی ما ارتقاء کیفیت زندگی و ارائه دانش برای افرادی است که با چالش‌های طراحی روبرو هستند و نیاز به آموزش دارند»، است. این سایت به کیفیت زندگی حرکت می‌دهد و اهداف والایی را در پیش رو دارد(4).
 
آموزش دکوراسیون داخلی از طریق سایت «هوم دیزاینینگ»
آخرین سایتی که جهت آموزش و ایده گرفتن در دکوراسیون در این نوشته به آن اشاره می‌گردد، سایت هوم دیزاینینگ است. سایت‌های آموزشی در خصوص طراحی فراوان هستند. بسیاری از سایت‌ها در این حوزه به صورت مجازی آموزش می‌دهند که برای علاقمندان در این زمینه بسیار کاربردی هستند. سایتی که در این قسمت به آن اشاره می‌گردد، سایتی مفید و پر محتوا است که نکات مهمی را در خصوص طراحی داخلی ارائه می‌دهد.

این سایت به افراد علاقمند در زمینه‌ی دکوراسیون برای فضاهای خاص، ایده‌های نو ارائه می‌دهد(5). روند‌های جدید طراحی نیز در این سایت مطرح می‌گردد(5). با استفاده از فناوری‌های نوآورانه، ایده‌ها و نظرات گوناگون در این سایت به وفور یافت می‌شود(5).

ارائه نظر در خصوص نحوه‌ی چیدمان داخلی با توجه به فضاهای محدود یکی از امتیازات این سایت به شمار می‌رود(5). مقالات و مطالبی در داخل این سایت وجود دارد که رهگشای بسیاری از ابهامات در دکوراسیون داخلی است. این سایت نوعی سایت آموزشی است که با ارائه مطالب به روز و ایده‌های جالب نکات مهم و کلیدی را در اختیار کاربران علاقمند قرار می‌دهد(5).
 
پینوشتها
1.www.theinteriordesigninstitute.ca
2.www.lynda.com
3.www.thespruce.com
4. www.skillshare.com
5. www.home-designing.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.