۸ عادتی که بازده کاری شما را بالاتر می برد

همه افراد دوست دارند در محیط کار با تمرکز بیشتری کارهایشان را انجام دهند تا کارها سریع تر و آسان تر تمام شود اما گاهی بدون اینکه خودمان بدانیم چه عاملی باعث عدم تمرکزمان می شود کارهایمان پیش نمی رود. در زیر نکاتی را می گوییم که با انجام آن ها بازده و بهره وری تان در محیط کار بالاتر می رود و راحت تر می توانید کارهایتان را انجام دهید.
شنبه، 30 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
۸ عادتی که بازده کاری شما را بالاتر می برد

محیط کاری را تمیز و مرتب کنید

شاید فکر کنید محیط کاری شلوغ و بی نظم تاثیری روی روند کارتان ندارد اما مرتب بودن محیط اطراف دست کم تمرکز شما را برای انجام کارهای روزانه بیشتر می کند و هرج و مرج و بی نظمی ناخداگاه روی کار تاثیر منفی می گذارد و مانعی بزگ برای کارکردن است.
 

از گوشی تلفن همراه دوری کنید

گوشی تلفن همراه عامل مهم حواس پرتی در محیط کار است و صدای زنگ یا لرزش آن به راحتی می تواند حواستان را پرت کند و حداقل برای دقایقی شما را از کار کردن باز دارد.

۸ عادتی که بازده کاری شما را بالاتر می برد

روزانه ورزش کنید

ورزش هم وضعیت سلامتی تان را بهتر می کند و هم کارایی روزانه شما را افزایش می دهد. البته لازم نیست ورزش های سخت و سنگین انجام دهید و حسابی خسته شوید یک ورزش ساده مثل پیاده روی هم می تواند شما را پرانرژی و سرحال کند تا با انرژی بهتری کارهای روزانه خود را انجام دهید.
 

از نور خورشید استفاده کنید

تحقیقات نشان می دهد کارمندانی که صندلی شان در کنار پنجره است بازده کاری بالاتر دارند و نسبت به دیگران حدود ۱۰ درصد سریع تر تلفن را جواب می دهند. جالب است که این افراد در آزمون هایی که در ارتباط با ذهن و حافظه هستند هم بهتر از دیگران نتیجه می گیرند.
 

به اندازه کافی بخوابید

خواب شبانه کافی داشتن باعث می شود که روز کاری مفیدی را پشت سر بگذارید اما برعکس افرادی که بیشتر از نیاز بدنشان می خوابند و یا دچار کم خوابی هستند بازده کاریشان نسبت به بقیه افراد کمتر است و با احتمال بیشتری مرخصی می گیرند.

۸ عادتی که بازده کاری شما را بالاتر می برد

کارهای مهم تر را زمانی که انرژی بیشتری دارید انجام دهید

این طبیعی است که در تمام طول روز سطح انرژی یکسانی نداشته باشید برای همین کارهای مهمتر را باید در هنگامی که پرانرژی تر هستید انجام دهید و کارهای کم اهمیت تر را برای ساعت هایی بگذارید که با افت سطح انرژی روبرو می شوید.
 

چرت کاری داشته باشید

البته احتمالا رئیستان با این بخش از قضیه موافق نیست اما تحقیقات نشان می دهد افرادی که در محل کار چرت کوتاه مدت دارند کارهایشان را با بازده بهتری انجام می دهند و رفتارها و واکنش های عصبی در آن ها کمتر می شود.
 

 از موانع بهره وری دوری کنید

این موانع می تواند تماس های تلفنی، شبکه های اجتماعی، ایمیل، اینترنت و غیبت های خودمانی باشد که تمرکزتان و بازده کاری تان را کم کنند.


منبع :الی گشت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.