آشنایی با برنامه‌های کاربردی گوگل

یکی از کاربردی ترین موتورهای جستجو که همه ما کمابیش از آن استفاده کرده ایم، گوگل است. در ادامه این مطلب با سعید چگینی همراه شوید تا شما را با دو سرویس مهم گوگل آشنا کند.
پنجشنبه، 5 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با برنامه‌های کاربردی گوگل
همه‌‌ی ما گوگل را به عنوان بهترین موتور جست‌وجو‌‌ می‌شناسیم؛ ولی کم‌تر سراغ برنامه‌های کاربردی آن‌‌ می‌رویم. در این مطلب کوتاه،‌‌ می‌خواهیم با دو سرویس مهمّ گوگل آشنا شویم.
 

GOOGLE DRIVE
حافظه‌‌ی درازمدّت مجازی

عموماً برای همراه داشتن فایل‌های مهم، از فلش درایو استفاده‌‌ می‌کنیم؛ ولی‌‌ می‌توانیم با استفاده از «گوگل درایو» همیشه به فایل‌های مهم دسترسی داشته باشیم. کافی است اپلیکیشن آن را روی تلفن همراه یا نرم‌افزار آن را روی رایانه‌ی خود نصب کنیم.

این سرویس 15 گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما‌‌ می‌گذارد که وقتی دسترسی به اینترنت هم ندارید،‌‌ می‌توانید فایل‌های خود را در اختیار داشته باشید؛ فایل‌ها را ببینید، ویرایش یا حذف کنید.

یکی از امکانات دیگر گوگل درایو، امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها با دیگران است؛ این اشتراک‌گذاری‌‌ می‌تواند عمومی باشد (گوگل درایو یک سرویس اشتراک‌گذاری فایل نیست؛ امّا‌‌ می‌توان برخی از داده‌های خود را برای دسترسی عموم آزاد گذاشت) یا این‌که محدود به یک یا چند نفر خاص باشد (با امکان ویرایش از طریق وارد کردن نشانی پست الکترونیکی آن‌ها)؛ البتّه نگران نباشید! درایو تغییرات انجام‌شده روی فایل‌های شما تا 30 روز گذشته را ذخیره‌‌ می‌کند و‌‌ می‌توانید تغییرات انجام‌شده را ببینید و به راحتی به نسخه‌‌ی اوّلیّه برگردید.
 

GOOGLE KEEP
یادداشت‌برداری گوگل

با پیشرفت تکنولوژی، یادداشت‌برداری هم از شیوه‌‌ی سنّتی کاغذی به درون تلفن همراه و رایانه راه یافته و اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای متنوعی برای این کار ساخته شده که Google Keep یکی از بهترین آن‌هاست.

کافی است اپلیکیشن Keep را روی تلفن همراه یا تبلت نصب کرده یا از نشانی keep.google.com وارد محیط برنامه شوید و یادداشت خود را به صورت متنی، تصویری یا صوتی ذخیره کنید.

یکی از بهترین ویژگی‌های KEEP این است که نیازی به تهیه‌‌ی نسخه‌‌ی پشتیبان ندارید؛ یعنی اگر سیستم عامل تلفن همراه خود را تغییر دهید و به حالت کارخانه بازگردانید یا در رایانه، ویندوز خود را تغییر دهید، باید حتماً از داده‌های نرم‌افزارهای خود نسخه‌‌ی پشتیبان یا Backup تهیّه کنید، در صورتی که در این نرم‌افزار، همه‌‌ی داده‌ها در 15 گیگابایت فضای رایگان گوگل ذخیره‌‌ می‌شود.

اگر به‌طور معمول، یادداشت‌های خود را به زبان انگلیسی می‌نویسید، می‌توانید از Google Now، دستیار هوشمند توسعه‌یافته توسّط گوگل بهره‌مند شوید؛ البتّه به یاد داشته باشید که حتّی در صورت تلفّظ صحیح کلمات، امکان تشخیص اشتباه کلمات توسّط این دستیار شخصی وجود دارد
.
می‌توانید یادداشت‌های خود را با تعیین رنگ از یک‌دیگر متمایز کنید و برای هریک یادآور Reminder بگذارید تا مثلاً زمان درس خواندن را به شما یادآوری کند.

برای این‌که یادداشت‌های‌تان همیشه جلوی چشم‌تان باشد،‌‌ می‌توانید از ویجت‌های مختلف این برنامه روی اندروید هم استفاده کنید.

اگر به برنامه‌های مربوط به یادداشت‌برداری علاقه دارید، پیشنهاد‌‌ می‌کنم اپلیکیشن Evernote را هم حتماً امتحان کنید.

 منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.