سوپ مرغ و نخود زردچوبه‌ای

سوپ، مایعی خوراکی بسیار غنی و گرم می‌باشد، که مصرف آن در برنامهٔ غذایی نقشی بسیار اساسی دارد.در تهیهٔ سوپ‌ها، از انواع سبزیجات استفاده می‌شود همچنین ادویه‌های خاصی دارند که خیلی گسترده ست و سلیقه ای، پس بسته به ذائقه شخصی به آن‌ها ادویه می‌زنند.
يکشنبه، 22 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سوپ مرغ و نخود زردچوبه‌ای

طرز تهیه سوپ مرغ و نخود زرد چوبه‌ ای

مناسب برای 6 نفر

314 کالری

این یک غذای فوق‌ العاده راحت است که با اضافه کردن مواد غنی از آنتی اکسیدان و ضدالتهابی مانند زردچوبه‌، زنجبیل و سیر، بسیار مقوی نیز می‌شود.

بجای استفاده از نودل که در طول شب درون سوپ پف می‌کند، ما از نخود استفاده کردیم که هم بافت این سوپ را بهبود می‌بخشد و هم محتوای فیبرش را.

مانند اکثر سوپ‌ها ماده‌ی جادویی و بسیار مهم، آب مرغ است. ران‌های مرغ سرخ‌شده که کمی قهوه‌ای شده‌اند، طعم خاصی به این سوپ می‌دهند و شیر نارگیل، بافتی ابریشمی و لطیف به آن می بخشد.

اگر به هر علتی افسرده و گرفته هستید، این دستور غذایی به شارژ کردن و سرحال کردن شما کمک خواهد کرد.
 
زمان آماده سازی
15 دقیقه
 
زمان پخت
50 دقیقه
 
مواد لازم
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

ران مرغ نیم کیلوگرم

نمک ۱ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

فلفل دلمه‌ای ۱ فنجان

پیاز ۱ فنجان

زردچوبه ۲ قاشق چایخوری

زنجبیل ۱ قاشق چایخوری

سیر ۲ حبه

استاک مرغ ۴ فنجان

کنسرو نخود ۲ قوطی

شیر نارگیل ۱ فنجان

ریحان نصف فنجان

آب لیمو ۲ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1.روغن زیتون را در یک قابلمه‌ چدنی روی شعله‌ متوسط – بالا گرم کنید. مرغ را با نصف قاشق چایخوری نمک و یک چهارم قاشق چایخوری فلفل طعم‌دار کنید و هر طرفش را به‌مدت ۳ دقیقه سرخ کنید تا قهوه‌ای شود. سپس در یک بشقاب خالی کنید.

2.شعله را روی متوسط قرار دهید. فلفل دلمه‌ای و پیاز را اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه بپزید تا نرم شود، چند بار بهم بزنید. زردچوبه، زنجبیل، سیر و نصف قاشق چایخوری نمک باقی‌مانده و یک‌چهارم قاشق چایخوری فلفل باقی‌مانده را اضافه کنید و بمدت ۱۰ دقیقه بپزید.

سپس استاک و نخودها را بریزید و مرغ را به قابلمه برگردانید. شعله را بالا ببرید تا مخلوط به جوش بیاید. سپس شعله را تا متوسط کم کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه یا تا وقتی که مرغ کاملا پخته شود، آرام بجوشد.

3.مرغ را روی تخته‌ی برش قرار دهید و با استفاده از ۲ چنگال، آن را ریش‌ ریش کنید و سپس در قابلمه بریزید. شیر نارگیل، ریحان و آب لیمو را اضافه کنید و ۵ دقیقه‌ دیگر بپزید. سوپ آماده است.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.