راه‌های خود کنترلی برای ممانعت از هیپنوتیزم شدن

آیا فکر می‌کنید می‌توانید خود را از هیپنوتیزم شدن حفظ کنید؟ به طور شگفت انگیزی، پاسخ به این سؤال بله است! در این جا، ما سعی می‌کنیم برخی نکات را درباره این که چگونه از هیپنوتیزم شدن جلوگیری کنیم، ارائه دهیم.
يکشنبه، 22 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه‌های خود کنترلی برای ممانعت از هیپنوتیزم شدن
گفته می‌شود که هیپنوتیزم زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد، هرچند کاملاً آگاه، تحت یک وضعیت مشابه خلسه قرار گرفته و به صورت ناخواسته از کلمات و خواسته‌های هیپنوتیزم کننده پیروی می‌کند. هیپنوتیزم به گونه‌ای عمل می‌کند که تفکر آگاهانه ما سرکوب می‌شود و ذهن ناخودآگاه ما مهار می‌گردد. بسیاری از مردم معتقدند که هیپنوتیزم کننده مانند جادوگران عمل می‌کند، ذهن افراد را طلسم می‌کند و ناخودآگاه آنها را مجبور می‌کند کارهایی را انجام دهند که به طور معمول انجام نمی‌دهند. اما این واقعاً درست نیست. هیپنوتیزم به هیچ وجه وابسته به جادو نیست. بنا بر این، آیا راهی وجود دارد که بتوانید خود را از هیپنوتیزم شدن نجات دهید؟ بله، شما می‌توانید!
 

هیپنوتیزم چگونه عمل می‌کند

در طول هیپنوتیزم، یک هیپنوتیزم کننده باید اعتماد کامل فردی که می‌خواهد هیپنوتیزم کند، را به دست آورد. از فرد خواسته می‌شود که به طور کامل به اشیائی، مانند یک آونگ نوسانی که در مقابل چشم فرد حرکت می‌کند، خیره بماند که باعث ایجاد یک حالت خلسه مغزی می‌شود، که نسبتاً رایج است.
 
هیپنوتیزم کننده به دقت جملات خود را بیان می‌کند، که موجب می‌شود شخص هیپنوتیزم شده، سایر افکار ذهنی خود را رها کند و فقط بر آنچه که هیپنوتیزم کننده می‌گوید متمرکز شود. ممکن است که او چندین بار این کلمات را تکرار کند، و این تضمین می‌کند که ذهن شخص، هرچند در حالت آگاهانه، به گونه‌ای تغییر کرده است که فقط به دنبال آن چیزی است که هیپنوتیزم کننده از او می‌خواهد که انجام دهد.
 

چگونه از هیپنوتیزم شدن خود، جلوگیری کنید

معیار اصلی این است که شخص باید تمایل به انجام هیپنوتیزم داشته باشد. اگر نداشته باشد، هیپنوتیزم ناموفق خواهد بود. حتی اکثر هیپنوتیزم کننده‌ها هم موافقند که فقط یک فرد مایل، که احساس می‌کند تمایل دارد با آنها همکاری کند، می‌تواند هیپنوتیزم شود. بنا بر این، اگر ذهن شما مایل نباشد، هیچ چیز و هیچکس نمی‌تواند شما را هیپنوتیزم کند.
 
همان طور که قبلاً ذکر شد، اعتماد، یک عامل کلیدی است که هیپنوتیزم کننده باید بتواند برای نشان دادن اثر هیپنوتیزم آن را کسب کند. اگر به عنوان یک شخص هیپنوتیزم شونده، به او اعتماد نکنید، بدیهی است که شما با دستورات و کلمات او موافق نیستید و از این رو هیپنوتیزم نخواهید شد.
 
یکی دیگر از جنبه‌های این موضوع این است که در مورد آن بدانید و کاملاً خود را با وضعیت تغییر ذهن در هیپنوتیزم آشنا کنید. اکنون می‌دانیم که اگر ما به طور کامل آگاه باشیم که یک هیپنوتیزم کننده قصد دارد افکار خود را روی ما اعمال کند، و ما نیز مایل نباشیم، اگر ذهن ما به همکاری نپردازد، تأثیری نخواهد داشت. گاهی ممکن است کسی که به شما اطلاع نداده باشد سعی کند شما را هیپنوتیزم کند تا به خواسته‌های خود برسد. شما باید قادر به تشخیص این امر باشید که کسی سعی دارد با استفاده از هنر هیپنوتیزم، بر روی شما کار کند. هیپنوتیزم کننده‌های ماهر به سختی تلاش خواهند کرد تا هیپنوتیزم انجام دهند. الگوهای زبانی خاص، که به عنوان زبان هیپنوتیزم کاربرد دارد، در مواردی که فرد مایل به هیپنوتیزم نیست، استفاده می‌شود. افراد حتی نمی‌دانند که مکالمه‌ای که به نظر می‌رسد یک گفتگوی روزمره و به طور معمول طبیعی است، ممکن است یک تلاش هیپنوتیزمی باشد. چیزی شبیه بحث راجع به ورزش‌های مورد علاقه شما و یا شغل شما می‌تواند موضوع مکالمه باشد، که توسط هیپنوتیزم کننده‌های ماهر به طور مؤثر برای ایجاد هیپنوتیزم استفاده می‌شود.
 
قرار گیری در سمت راست، موقعیت صحیح، متقاعد کردن هنرمندانه، و استفاده از زبان بدن مناسب، همه تکنیک‌هایی هستند که فرد را مطیع می‌کنند. این احساس که، با فردی که در حال صحبت هستید کاملاً "در هماهنگی" می‌باشید، باید زنگ خطر را در سر شما به صدا در بیاورد. این یک اثر هیپنوتیزمی است که عمداً ایجاد می‌شود تا اعتماد کامل به وجود آورده و اعتماد را به ذهن ناخودآگاه شما برساند. پس چگونه می‌توانید بفهمید که چه کسی سعی دارد این روش را روی شما بیازماید؟ در همه حال، بسیار هوشیار باشید و با چشم باز به آن چه که در اطراف شما است، دقت داشته باشید. اگر در هر لحظه احساس کردید که رشته افکار خود را از دست می‌دهید، از آن وضعیت خارج شوید و موضوع صحبت کردن را به چیزی دیگری عوض کنید، چیزی که کاملاً متفاوت است. شما حتی ممکن است به فرد بگویید که مدتی به تنها بودن نیاز دارید و عذرخواهی کنید.
 
شما متوجه خواهید شد که چنین افرادی به آرامی سعی می‌کنند یک حس اعتماد را در اطراف شما ایجاد کرده و حتی حالت شما را به میزان زیادی تقلید کنند. هرگز به مکالمه‌های طولانی دست نزنید، زیرا این گونه، به راحتی می‌توانید کار هیپنوتیزم کننده را ساده‌تر کنید. همیشه به تحلیل ذهن توجه کنید. اگر متوجه شوید که مکالمه به اندازه کافی طول می‌کشد و تأثیر نامطلوبی بر حواس شما دارد، وضعیت را تغییر دهید و برای هیپنوتیزم کننده به طرز غیر منتظره‌ای در مورد تکنیک‌های هیپنوتیزم صحبت کنید و این که آیا آنها در مورد هر یک از آنها آگاه هستند و برای لحظاتی آنها را ساکت کنید. کمی خود کنترلی و قدرت، چیزی است که شما برای جلوگیری از هیپنوتیزم نیاز دارید. خودتان را با استراتژی‌های ذکر شده آشنا کنید تا هیپنوتیزم را در خفا نگه دارید. شما نمی‌توانید بدون اراده خود هیپنوتیزم شوید. به یاد داشته باشید، اینها همه در ذهن است!
 
اما در صورتی که هیپنوتیزم را از زاویه‌ای دیگر بنگریم همچنین می‌توان گفت غیر ممکن است بتوانید هیپنوتیزم نشوید و ثانیه به ثانیه زندگی، تماماً هیپنوتیزم است. بسیاری از افراد حس میکنند هیپنوتیزم همان به خواب رفتن است، اما ارتباط واضحی میان این دو مورد وجود ندارد. هرچند با استفاده از هیپنوتیزم می‌توان باعث به خواب رفتن یک فرد شد، اما باید بدانیم هیپنوتیزم، ارتباط چندانی با خواب (به شکلی که در شبها تجربه می‌کنیم) ندارد و مثلاً اتفاقاً، امروزه یکی از کاربردی ترین و پرطرفدارترین و ارزشمندترین انواع هیپنوتیزم، هیپنوتیزم گفتاری است.
 
منبع: سایلی کایل - BUZZLE


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.