توپک‌های ترد بادام زمینی – سیب

شما برای درست کردن این توپک‌های ترد سالم که هم بچه‌ها و هم بزرگترها عاشقش خواهند شد، فقط به چند ماده‌ تشکیل‌ دهنده‌ ساده نیاز دارید. این دستور ساده را بعنوان یک دسر لقمه‌ای، اسنک توی راهی یا حتی یک هدیه‌ خانگی درست کنید.
چهارشنبه، 25 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توپک‌های ترد بادام زمینی – سیب

طرز تهیه توپک‌ های ترد بادام زمینی – سیب

مناسب برای 18 نفر

102 کالری

مرطوب کردن دست‌های‌تان با آب، فرم دادن مخلوط غلات صبحانه، سیب و بادام زمینی به شکل توپک‌های کوچک را آسان‌تر می‌کند. با ریختن مقداری شکلات سفید روی آنها کارتان تمام می‌شود!
 
زمان آماده سازی
35 دقیقه
 
زمان پخت
80 دقیقه
 
مواد لازم
کره‌ی بادام زمینی ترد یک‌ سوم فنجان

اسپرد روغن سبزیجات ۶۸ درصد یک‌ چهارم فنجان

عسل یک‌ چهارم فنجان

کورن فلکس گندم و برنج ۱ فنجان

پوسته (برگه) سبوس ۱ فنجان

سیب خشک یک‌ سوم فنجان

بادام زمینی ۲ قاشق غذاخوری

ادویه‌ی پای سیب یک‌ هشتم قاشق چایخوری

شکلات سفید ۶۰ گرم

روغن ترد کننده‌ی شیرینی یک چهارم قاشق چایخوری
 
مراحل پخت
1.کره‌ی بادام زمینی، اسپرد روغن سبزیجات و عسل را در یک تابه‌ی متوسط باهم مخلوط کنید. آن را روی حرارت متوسط بگذارید تا به جوش بیاید. سپس آن را از روی گاز بردارید و غلات صبحانه، سیب، بادام زمینی و ادویه‌ی پای سیب را اضافه کنید و بهم بزنید.

آن را در یک کاسه‌ی کوچک خالی کنید. رویش را بپوشانید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید (مخلوط کمی شل و توده‌دار خواهد بود). با استفاده از دست‌ هایتان که آنها را تر کرده‌اید و با فشردن مخلوط بهم، آن را به شکل توپک‌های ۲٫۵ سانتی درآورید ( سعی نکنید آن را با رول کردن به شکل توپک درآورید).

مهم است که برای درست کردن هر توپک، دست‌ها را کمی مرطوب کنید. توپک‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه روی سینی فر پوشیده‌شده با کاغذ مومی قرار دهید تا سفت شوند.

2.در یک قابلمه‌ی کوچک، شکلات سفید و روغن ترد کننده‌ی شیرینی را باهم مخلوط کنید و روی شعله‌ی پایین قرار دهید تا آب شود. شکلات آب شده را روی توپک‌ها بریزید. روی آنها را بپوشانید و حداقل ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید. آن را در ظرف سربسته بریزید و در یخچال بگذارید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.