دستور پخت نان ابری

این نان بخاطر حالت نرم و پفی خود به نام نان ابری معروف شده است. این نان فقط با استفاده از چند تخم مرغ، کمی پنیر خامه‌ای (بعضی از افراد از پنیر کوتاژ استفاده می‌کنند) و کرم تارتار درست می‌شود.
جمعه، 27 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت نان ابری

طرز تهیه نان ابری

مناسب برای 8 نفر

59 کالری

این نان بسیار سبک و پفی است و مانند نامش، طعم جالبی دارد. می‌ توانید از آن به‌ عنوان یک گزینه‌ ی کم‌ کربوهیدرات برای ساندویچ‌ ها استفاده کنید.
 
زمان آماده سازی 
10 دقیقه
 
زمان پخت 
20 دقیقه
 
مواد لازم
روغن یا کره برای چرب کردن

تخم‌ مرغ ۴ عدد

پنیر خامه‌ ای ۵۰ گرم

کرم تارتار یک‌ چهارم قاشق چایخوری

سیاهدانه نصف قاشق چایخوری
 
مراحل پخت
1. فر را تا ۱۵۰ درجه‌ ی سانیتگراد گرم کنید، ۲ سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و سپس آنها را کاملا با روغن یا کره چرب کنید.

2. سفیده‌ های تخم‌ مرغ را درون یک کاسه‌ ی بزرگ بریزید و با همزن برقی بهم بزنید تا سفت شوند. میزان سفتی باید در حدی باشد که با برگرداندن کاسه، سفیده‌ های زده‌ شده پایین نریزند.

3. در یک کاسه‌ ی دیگر، زرده‌ های تخم‌ مرغ، پنیر خامه‌ ای و کرم تارتار را خوب بهم بزنید (نیازی نیست که اول همزن را بشویید) تا نرم، کمرنگ و کف‌ دار شوند. سپس هربار یک قاشق پر از سفیده‌ ی تخم‌ مرغ را به مخلوط زرده اضافه کنید و به‌ آرامی بهم بزنید. این کار را بسیار آرام و ملایم انجام دهید تا پف سفیده‌ ها نخوابد و در آخر سیاهدانه را اضافه کرده و نمک و فلفل بزنید.

4. این مخلوط را به‌ آرامی و با استفاده از یک ملاقه یا قاشق بزرگ، قاشق قاشق روی سینی فر بریزید – اگر مخلوط آبکی است، از چند قاشق آخر استفاده نکنید و فقط از مخلوط پف‌ دار روی آن استفاده کنید. آنها را بمدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که رویشان طلایی و ترد شود، در فر قرار دهید. اجازه دهید چند دقیقه خنک شوند و سپس نان‌ ها را با دقت از سینی فر بیرون بیاورید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.