دستور پخت ریسوتوی چغندر

از چغندر در رژیم‌ های لاغری می‌ توان برای سیر کردن شخص و از طرفی تقویت اندام‌ ها استفاده کرد, چغندر به استحکام استخوان‌ ها کمک می‌ کند. در ادامه طرز تهیه یک غذای خوشمزه با چغندر را برایتان آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.
شنبه، 28 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت ریسوتوی چغندر

طرز تهیه ریسوتوی چغندر

مناسب برای 6 نفر

356 کالری

آب چغندر به این دستور العمل ریسوتوی گیاهی و ایتالیایی کلاسیک، یک رنگ صورتی فوق‌ العاده می‌ دهد. شما می‌ توانید از آب چغندر بسته‌ بندی‌ شده استفاده کنید یا خودتان آب چغندر را بگیرید. فقط یادتان باشد که حتما دستکش بپوشید.
 
زمان آماده سازی 
5 دقیقه
 
زمان پخت 
40 دقیقه
 
مواد لازم
آب 4 فنجان

کره‌ ی بدون  نمک 4 قاشق غذاخوری

برنج کارنارولی یا برنج آرباریو 2 فنجان

نمک نصف قاشق چایخوری

آب چغندر 1 فنجان

پنیر گراناپادانوی رنده‌ شده سه چهارم فنجان

سرکه‌ ی گیلاس نصف قاشق چایخوری
 
مراحل پخت
1.آب را در یک قابلمه‌ ی متوسط به جوش آورید.

2.کره را در یک تابه‌ ی بزرگ روی شعله‌ ی متوسط آب کنید. برنج و یک‌ چهارم قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید، بپزید و گاهش بهم بزنید تا لبه‌ های برنج شفاف شود (۳ تا ۴ دقیقه). شعله را پایین بیاورید و ۲ تا ۳ دقیقه‌‌ ی دیگر بهم بزنید تا بخار شود.

3.یک ملاقه از آب در حال جوش را به برنج اضافه کنید و بپزید. مرتبا بهم بزنید تا بیشتر آب جذب شود (حدود ۳ دقیقه). حدود ۱۲ تا ۱۸ دقیقه به این کار ادامه دهید؛ یک ملاقه آب اضافه کنید و دائما بهم بزنید تا آب جذب شود.

4.آب چغندر را به برنج اضافه کنید. شعله را طوری تنظیم کنید تا آرام بجوشد، دائما بهم بزنید تا بیشتر مایع جذب شود و برنج بافتی کرمی و نرم پیدا کند (۶ تا ۸ دقیقه). تابه را از روی شعله بردارید و پنیر، سرکه، یک‌ چهارم قاشق چایخوری نمک باقی‌ مانده را اضافه کنید. در صورت تمایل آن را با مقدار بیشتری پنیر سرو کنید.
 

نکته

برنج کارنارولی، یک برنج دانه کوتاه ایتالیایی است که به ریسوتو بافتی کرمی می‌ دهد. می‌ توانید آن را در فروشگاه‌ های بزرگ مواد غذایی پیدا کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.