دفترچه راهنمای زنبیل اینترنتی

امروزه بیشتر امور روزانه با خرید اینترنتی انجام می شود. نکات ارائه شده در این بخش به شما نوجوانان عزیز کمک می کند که در زمان خرید اینترنتی با احساس امنیت بیشتری اقدام به خرید نمایید.
سه‌شنبه، 1 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دفترچه راهنمای زنبیل اینترنتی
همین ابتدا خدا قوت می‌گوییم به همه ی شما دانش آموزان کوشا. حتماً این روزها حسابی درگیر امتحانات پایان ترم هستید و برای تمام وقت تان برنامه‌ریزی کردید و درس می‌خوانید؛ به همین علت، ما هم زیاد وقت شریف تان نمی‌گیریم و سریع می‌رویم سراغ اصل مطلب؛ یعنی معرفی دفترچه ی راهنمای زنبیل اینترنتی. به احتمال زیاد همه‌ ی شما دوستان باران، مطلب شماره ی قبل را خوانده اید و منتظرید در این شماره با مطالعه ی دفترچه ی راهنما، با خرید اینترنتی بیش تر و بهتر آشنا شوید؛ ما هم بیش تر از این شما را معطل نمی‌گذاریم و به معرفی دفترچه می‌پردازیم:
 

1. فقط از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنید

اگر می‌خواهید با خیال راحت خرید اینترنتی انجام بدهید، از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند. این نماد به شکل یک علامت بالای سایت‌هایی که از نظر قانونی فعالیت آنان تأیید شده است به نمایش درمی‌آید. با کلیک روی نماد اعتماد الکترونیک در صفحه ی فروشگاه اینترنتی، صفحه ای برای شما باز می شود که مشخصات فروشگاه اینترنتی و تاریخ اعتبار آن درج شده است؛ این هم شکل نماد اعتماد الکترونیکی:
 
دفترچه راهنمای زنبیل اینترنتی


2. قیمت های محصول را مقایسه کنید

اگر یادتان باشد در شماره ی قبل گفتیم که یکی از مزایای خرید اینترنتی، امکان مقایسه‌ی آسان کالاها و قیمت ها است؛ پس حتماً قبل از خرید، از این مزیت استفاده کنید تا با کم ترین مبلغ، بهترین‌ها را خرید کنید.
 

3. استفاده از گذرواژه های قوی

تا آن جا که امکان دارد برای گذرواژه ی خود، ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک یا اعداد و علامت‌های ویژه انتخاب کنید تا از گذرواژه ی قدرتمند برخوردار شوید. این گونه، احتمال این که یک برنامه ی کامپیوتری بتواند گذرواژه ی شما را حدس بزند، به میزان چشم گیری کاهش پیدا خواهد کرد و امنیت گذرواژه ی شما بالا می رود.


4. فقط به عکس اکتفا نکنید

مثلاً خود من تجربه ی خرید تبلت به صورت اینترنتی داشتم که در عکس رنگ بسیار زیبایی داشت، اما زمانی که به دستم رسید متوجه شدم رنگ تبلت، هیچ شباهتی به عکس توی سایت ندارد؛ زمانی که مشخصات را خواندم، متوجه شدم رنگ اصلی آن در مشخصات ذکر شده بود. پس غیر از عکس، به مشخصات کامل محصول مورد نظرتان هم دقت کنید تا مثل من از خریدتان پشیمان نشوید.


5. از فروشگاه های دارنده ی ضمانت برگشت خرید کنید.

 

6. از تجربیات سایر کاربران استفاده کنید

از خرید، حتماً نظرها و کامنت‌های بقیه را درباره ی محصول مورد نظرتان بخوانید. خواندن نظر سایر کاربران در استفاده از محصولات و خدمات، به شما کمک می‌کند درباره ی خریدن محصولات، بهتر تصمیم بگیرید.


7. نگهداری اطلاعات خرید اینترنتی

حتماً پس از خرید اینترنتی، رسید آنلاین یا اطلاعات پرداختی تان را در فایلی ذخیره کنید؛ این گونه اگر خدای نکرده در دام کلاهبرداران و سارقان اینترنتی افتادید، خیال تان راحت است که حداقل مدرکی از این دزدان اینترنتی در دستان تان دارید.


8. چک کردن حساب بانکی پس از خرید

بهتر است پس از خرید اینترنتی، حساب بانکی خود را چک کنید تا مطمئن شوید بیش تر از قیمت آن محصول از حساب شما کسر نشده باشد.
 
خب حالا دیگه زنبیل اینترنتی شما آماده ی استفاده است. محصولات گوناگون در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف آماده‌ی انتخاب شما هستند تا شما در کم ترین زمان ممکن آن‌ها را بخرید. راستی! در این روزها که ایام امتحانات است، می‌توانید از خرید اینترنتی برای تهیه ی جزوه‌های درسی‌ و همچنین نمونه سؤالات امتحانی استفاده کنید.
 
منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.