مواردی که بایستی به هنگام خرید تبلت در نظر داشته باشید

خرید تبلت به راحتی انجام این کار در گذشته نیست، به این دلیل که انتخابها و گزینه‌های بسیاری پیش روی خریداران قرار دارد. ‏در این مقاله نکاتی که به هنگام انجام این کار بایستی مورد توجه قرار دهید را معرفی می‌کنیم.‏
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: رزیتا ملکی زاده
موارد بیشتر برای شما
مواردی که بایستی به هنگام خرید تبلت در نظر داشته باشید
در دنیای امروزی با وجود فناوری پیشرفته استفاده از تبلت بسیار متداول شده است و هر روز بر تعداد کشورهایی که از این فناوری استفاده می‌کنند، بیشتر می‌شود. بنابراین چنانچه تصمیم گرفته‌اید جهت تکمیل سیستم کامپیوتری و تلفن هوشمند خود و از میان برداشتن فاصله میان آنها، دل به دریا زده و تبلتی خریداری کنید، آنگاه لازم است که از تمام گزینه‌های پیش روی خود اطلاع یابید تا بهترین مورد را برای خود انتخاب نمایید. امروزه گزینه‌های موجود در بازار بسیار زیاد بوده و هر یک از این تبلتها قابلیتی منحصر به فرد را ارائه می‌کنند، بنابراین در حال حاضر تصمیم گیری سخت‌تر از هر زمان دیگر شده است.

با این حال، بایستی بدانید که پادشاه بلامنازع بازار هنوز هم اپل است به ویژه که آیپد 2 (ipad 2) را به تازگی معرفی کرده است. تمام تبلتهای دیگر هنوز هم در حال تلاش برای رسیدن به آن هستند و این بخشی است که به نظر می‌رسد اپل مدتهای طولانی است تحت سلطه خود قرار داده است.

برای افرادی که به دلایلی اپل را دوست ندارند، چندین تبلت مبتنی بر اندروید وجود داشته که می‌توانند از میان آنها تبلت مورد نظر خود را انتخاب نمایند. همانطور که رسم اندروید است، شما سیستم عامل اندروید استاک یا خامی (Stock Android) را دریافت خواهید کرد که درون یک رابط کاربری (UI) تعبیه شده بطوریکه توسط شرکت تولید کننده تجهیزات اصلی (OEM) خود دستگاه به طور خاص طراحی خواهد شد. در نتیجه متوجه خواهید شد که هیچ دو تبلت اندرویدی شبیه به هم نبوده و این مسئله بر این نکته تأکید دارد که امکان شخصی سازی یک تبلت اندرویدی بسیار زیاد است.
افرادی که تعصب و تمایل خاصی نسبت به اپل یا اندروید ندارند می‌توانند گزینه‌های دیگری را نیز در نظر بگیرندافرادی که تعصب و تمایل خاصی نسبت به اپل یا اندروید ندارند می‌توانند گزینه‌های دیگری را نیز در نظر بگیرند. محبوب‌ترین مورد در میان آنها تبلت بلک بری (BlackBerry PlayBook ) ساخته شده توسط شرکت RIM (Research in Motion) است و برخی موارد ارزان‌تر را نیز می‌توان با اچ‌پی (HP)، نوشن اینک (Notion Ink)، ایسر (Acer) و چند مارک دیگر پیدا کرد.
 

نحوه خرید بهترین تبلت

به این دلیل که انتخاب‌های زیادی در بازار وجود داشته و همچنین به دلیل آنکه تبلت هزینه نسبتاً زیادی را بر شما تحمیل می‌کند، لازم است تمام این موارد را در خاطر داشته باشید. برای آنکه احساس نکنید پولی که به زحمت بدست آورده‌اید را به هدر داده و برای دستگاهی صرف کرده‌‌اید که بدرتان نمی‌خورد، جهت انتخاب یک تبلت مناسب، رعایت تمام این موارد کاملاً ضروری است.
 
سیستم عامل
نخستین موردی که بایستی در خصوص آن تصمیم بگیرید، سیستم عاملی است که می‌خواهید از آن استفاده کنید. اپل سیستم عامل آی ‌اُ‌ اس (iOS)، گوگل اندروید هانی‌کام 3 (Android Honeycomb (3.0)RMI سیستم عامل کیو اِن ‌ایکس (QNX) و اچ‌پی سیستم عامل وب ‌اُ اس (WebOS) را عرضه می‌کنند. هر یک از این سیستم عامل‌ها مزایا و معایب مختص به خود را داشته و باید پیش از خرید، آنها را به دقت مورد مطالعه قرار دهید. مارکها و شرکتهای بسیاری از سیستم عامل اندروید در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند، بنابراین اگر مطمئن هستید که قصد خرید اندروید را دارید، بایستی که مارک خاصی را نیز برگزینید.
سامسونگ گلکسی تب (Samsung Galaxy Tab) یا موتورولا (Motorola Xoom) در این زمینه گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند. شما همچنین باید تعداد اپلیکیشن یا برنامه‌های کاربردی و بازیهایی موجود را در نظر بگیرید و با در نظر داشتن این نکته به راحتی می‌توان گفت که آیپد بهترین گزینه ممکن است. انتخاب یک سیستم عامل مناسب مهمترین مورد به هنگام خرید یک تبلت است.
 
اندازه صحفه نمایش
مورد بعدی که باید در نظر بگیرید، انتخاب صفحه نمایش مناسب‌تان است. صفحه نمایش آیپد 7ر9 اینچ است و این شاید مناسب‌ترین اندازه برای یک تبلت به حساب آید. هر اندازه‌ای کوچکتر از این اندازه، شبیه به اندازه تلفن هوشمند شما خواهد بود و بنابراین انتخاب آن بی‌فایده است و هر اندازه‌ای بزرگتر از آن نیز شبیه به لپ‌تاپ شما بوده و از اینرو قابلیت حمل آسان و پیشرفته را نخواهد داشت. تبلتهای 7 اینچی نیز در بازار وجود دارند اما به عقیده ما، آیپد 7ر9 اینچی اندازه‌ای است که یک تبلت بایستی داشته باشد. همچنین وضوح صفحه را مورد بررسی قرار دهید، هرچند این مورد نبایستی انتخاب شما را چندان تحت تأثیر خود قرار دهد.
 
طول عمر باتری
تبلت‌ها به دلیل ماندگاری نسبتاً طولانی باتری خود شناخته شده‌اند و این همان چیزی است که آنها را در طولانی مدت برای حمل بسیار مناسب می‌سازد. یک بار شارژ به این دستگاه امکان می‌دهد به مدت 7 تا 10 ساعت کار کرده و این یک مزیت عالی نسبت به سایر دستگاه‌های محاسباتی همراه به حساب می‌آید. تقریباً تمام تبلت‌ها دارای عمر باتری مشابهی هستند، اما به هنگام اقدام برای خرید، ضرری ندارد که این مورد را در نظر بگیرید به این دلیل که یکی از مهمترین مواردی است که بایستی مورد توجه قرار دهید.
 
پردازنده
تمام تبلتها بایستی به قدر کافی مجهز باشند تا بتوانند چندین برنامه را به اجراء گذارند و از اینرو پردازنده‌های بسیار قوی در آنها کار گذاشته شده است. پردازنده‌های تک هسته‌ای 1 گیگاهرتزی، پردازنده‌های نرمالی به حساب آمده و بسیاری از تولید کنندگان اکنون به آرامی پردازنده‌های چند هسته‌ای را نیز در دستگاه‌های خود بکار می‌برند.
وجود پردازنده‌هایی با سرعت بیشتر باعث می‌شود تبلتها از عکس‌العمل سریعی برخوردار شده و روان‌تر کار کنندوجود پردازنده‌هایی با سرعت بیشتر باعث می‌شود تبلتها از عکس‌العمل سریعی برخوردار شده و روان‌تر کار کنند. افزایش مقدار حافظه RAM آنها نیز به پیشرفت بهتر این امر کمک خواهد کرد. همیشه سرعت پردازنده و سایر قابلیتهای تبلت را پیش از خرید مورد بررسی قرار دهید.
 
برقراری ارتباط اینترنتی
در آخر آنکه، یک تبلت بدون برخورداری از امکان برقراری ارتباط اینترنتی هیچ فایده‌ای نخواهد داشت، بنابراین لازم است در خصوص این موضوع نیز تصمیم گیری کنید. اگر در اطراف خود به وای فای (WiFi)  دسترسی منظم دارید، آنگاه خرید تبلتی که تنها قابلیت اتصال به وای فای را دارد گزینه مناسبی است. اما چنانچه وای فای مناسبی در اختیار ندارید، در این صورت بایستی تبلتی را خریداری کنید که امکانات اینترنت دیتا نسل سوم یا بیشتر، بعلاوه وای فای را با هم داشته باشد تا بتوانید به وب دسترسی یافته و از اپلیکیشنهای مبتنی بر اینترنت به طور مرتب استفاده کنید.

چنانچه به هنگام خرید یک تبلت از تمام موارد مورد نیاز آگاهی داشته باشید، قادر خواهید بود بهترین دستگاه را برای خود خریداری نمایید.
 
 
منبع: techspirited


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما