برتری‌های کامپیوترهای مک نسبت به کامپیوتر شخصی

آیا قصد خرید کامپیوتر را دارید و نمی‌دانید کامپیوتر مک را خریداری کنید یا یک کامپیوتر شخصی؟ آیا از برتری‌های کامپیوتر ‏مک نسبت به کامپیوتر شخصی اطلاع دارید؟ اجازه دهید از طریق این مقاله اطلاعاتی را در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.‏
سه‌شنبه، 15 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برتری‌های کامپیوترهای مک نسبت به کامپیوتر شخصی
بسیار خوب! اکنون که به این نتیجه رسیده‌اید دیگر نمی‌توانید خرید کامپیوتری برای خانه را به تعویق بیندازید، زمان آن رسیده است که تصمیم خود را گرفته و دریابید از میان کامپیوتر مک و کامپیوتر شخصی یا همان پی سی (PC) کدام برای شما مناسب‌تر هستند؟ خوب بایستی بگوییم که هر دو آنها از مزایا و معایبی برخوردارند و همه اینها بستگی به آن دارد که آیا بر اساس نیازهای کامپیوتری شما جوانب مثبت می‌توانند بر جوانب منفی غلبه کنند یا خیر! در این بخش برای کمک به شما فهرستی از جوانب مثبت و منفی کامپیوتر مک در برابر کامپیوتر شخصی و همچنین برتریهای کامپیوتر مک نسبت به پی سی آورده شده است به این منظور که بتوانید از میان این دو انتخاب بهتری انجام دهید! این مطلب را با دقت خوانده و کامپیوتری را انتخاب کنید که با نیازها و بودجه در نظر گرفته شده‌ شما همخوانی بیشتری دارد.
 

علل ترجیح  کامپیوتر مک به کامپیوتر شخصی

نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم علت ترجیح کامپیوتر مک به کامپیوتر شخصی را نشان داده تا بدین ترتیب بتوانید با توجه به مزایای این کامپیوتر نسبت به کامپیوتر پی سی ارزیابی  و تصمیم گیری بهتری داشته باشید.
 

موارد برتری کامپیوتر مک نسبت به کامپیوتر شخصی

* کیفیت عملکردی آن موردی است که این کامپیوتر را به لحاظ کیفیت و عملکرد از کامپیوترهای شخصی برتر می‌سازد. می‌دانید که کامپیوترهای اپل تنها نخبگان و کاربران برتری که به خوبی با کامپیوتر آشنایی دارند و کیفیت را بر هر چیز دیگر ترجیح می‌دهند، را مورد هدف قرار می‌دهد.
شرکت اپل پیشرفته‌ترین و متنوع‌ترین نرم افزارهای امنیتی را در محصولات خود قرار داده است* بهترین مزیت کامپیوتر مک نسبت به کامپیوتر پی سی آن است که مک در برابر حملات ویروسهای رایانه‌ای مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. شرکت اپل پیشرفته‌ترین و متنوع‌ترین نرم افزارهای امنیتی را در محصولات خود قرار داده و کامپیوترهای مک خود را نیز برای محافظت در برابر ویروسها و بدافزارها مجهز ساخته است.

* اپل به دلیل ارائه پشتیبانی نرم افزاری عالی به مشتریان و کاربران خود شناخته شده است و ضمانت و گارانتی اپل نیز از مواردی است که باید در نظر گرفته شود. علاوه بر آن، اگر مالک دستگاه‌های دیگری از اپل، همچون گوشی آیفون یا آیپاد هستید، همگام سازی آنها با کامپیوتر مک بسیار آسانتر خواهد بود.
 

معایب کامپیوتر مک نسبت به پی سی

* نخستین و مهمترین عیب خرید یک کامپیوتر مک در مقایسه با خرید یک کامپیوتر پی سی قیمت تمام شده آن است. کامپیوترهای شخصی از طیف وسیعی از قیمت‌ها برخوردار بوده و مدل‌های پیشرفته و در عین حال اقتصادی بسیاری را ارائه می‌دهند. به گونه‌ای که نیازهای پیچیده کامپیوتری شما را با قیمتی که با بودجه‌تان هماهنگی داشته باشد برآورده می‌سازند. البته بایستی گفت که مارکها و مدلهایی از کامپیوترهای شخصی نیز وجود داشته که قیمت آنها نسبت به آخرین مدل مک بیشتر است، اما نکته اصلی آن است که کامپیوترهای شخصی از تنوع بیشتری چه از نظر قیمت، کیفیت و برخی ویژگیها برخوردار هستند.

* مزیت دیگر کامپیوتر شخصی نسبت به مک بوک (MacBook) این واقعیت است که کامپیوترهای شخصی از نظر شخصی سازی، انتخاب سیستم عامل، سرعت، حافظه، شتاب گرافیکی و سایر موارد سخت افزاری، انعطاف پذیری بیشتری را برای کاربران خود فراهم می‌سازند.
* بیشتر کامپیوترهای شخصی دارای سازگاری رو به عقب  (Backward Compatibility)  یعنی قابلیتی هستند که امکان کار کردن و تعامل با نسخه‌های قدیمی‌تر را فراهم می‌کند. قابلیتی که برای کاربران مک در نظر گرفته نشده است. این مزیت یکی از بارزترین مزایای کامپیوتر شخصی در مقابل مکینتاش است.

* از نظر سازگاری لوازم جانبی، کامپیوترهای شخصی تنوع و انعطاف پذیری بیشتری را فراهم ساخته که همین امر باعث شده است این کامپیوترها برای انجام بازیهای رایانه‌ای و گزینه‌های چند رسانه‌ای بسیار عالی عمل کنند.
 

مزایای استفاده از کامپیوتر مک نسبت به کامپیوتر شخصی

دو مورد از مهمترین نکاتی که بایستی به هنگام خرید یک کامپیوتر در نظر بگیرید، امنیت و کیفیت عملکرد است. و کامپیوترهای مک این دو مورد را به خوبی در خود دارند و از جمله مزیت واقعی مک نسبت به کامپیوتر شخصی به شمار می‌روند. آیا کامپیوتر مک ارزش خرید و ارجحیت در برابر کامپیوتر شخصی را دارد؟ در ادامه مزایایی که به تصمیم گیری شما کمک می‌کنند را معرفی می‌کنیم.
 
امنیت قابل اعتماد
نرم افزار امنیتی پیشرفته و ضمانت برتر اپل مانند زهر برای اکثر ویروسهای رایانه‌ای و بدافزارها عمل می‌کند و این امر را می‌توان از نادر بودن میزان عفونت و تهاجم در کامپیوترهای مک نسبت به پی سی‌های معمولی متوجه شد.
 
همگام سازی راحت
سازگاری بی نظیر میان نرم افزار و سخت افزار مک به تجربه و عملکرد محاسباتی بهتر و کارآمدتر آن برمی‌گردد. همچنین با توجه به همه گیر بودن محصولات دیگر اپل مانند آیپاد و آیفون، کامپیوتر مک به عنوان کامپیوتری خود را نشان می‌دهد که به راحتی و به نرمی برش کره بوسیله چاقو، با این دستگاه‌ها همگام سازی می‌شود.
 
انعطاف پذیری سیستم عامل
در حالی که در صورت نیاز می‌توانید به راحتی  سیستم عامل لینوس یا ویندوز را بر روی مک نصب کنید، اما نمی‌توانید سیستم عامل OS X (سیستم عامل مک) را بر روی یک کامپیوتر پی سی معمولی نصب نمایید.
 
زمان توقف کوتاه
به دلیل برنامه نویسی قوی، مک از زمان تعطیلی و توقف کمتری در زمینه تعمیر، بازسازی و غیره در مقایسه با پی سی های معمولی برخوردار است.
مک دارای ظاهری ساده و کارآمد و طراحی هوشمند و پیشرفته استکامپیوترهای مک قطعاً از ظاهر زیبایی برخوردارند. کامپیوترهای پی سی بسیاری وجود دارد که به زیبایی طراحی شده‌اند در حالی که مواردی نیز دیده می‌شوند که بزرگ و بدقواره به نظر می‌رسند. با این حال، مک دارای ظاهری ساده و کارآمد و طراحی هوشمند و پیشرفته است. هیچ برچسب آزار دهنده یا برچسب تبلیغاتی که به ظاهر آن صدمه بزند بر روی این کامپیوتر دیده نمی‌شود.

پس از مطالعه مزایای مک نسبت به پی سی  اکنون آیا می‌توانید به راحتی تصمیم گیری کنید؟ البته این موضوع را درنظر داشته باشید که اگر قصد دارید برای خود کامپیوتری صرفاً برای بازی و گشت و گذار در اینترنت بخرید شاید کامپیوتر پی سی مناسب‌تر باشد. با این حال در صورتی که عملکردها و فرایندهای پیچیده‌تری را از یک کامپیوتر خواستار هستید، بهتر است مک را انتخاب کنید. هرچه باشد کیفیت است که ماندگار بوده و هر چیز دیگر تنها برای مدت زمان کوتاهی باقی می‌ماند.


منبع: Ishani Chatterjee Shukla - techspirited


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.