بگرد و سلامتی را پیدا کن

کوشا سمیعی در این بخش نکاتی را یادآور شده است که رعایت آن ها باعث سلامتی جسمی و روحی و اجتماعی شما خواهد شد. با رعایت کردن همین مسائل ساده اما اساسی به راحتی می توانیم مراقب سلامتی و تندرستی خودمان باشیم.
چهارشنبه، 2 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : کوشا سمیعی
موارد بیشتر برای شما
بگرد و سلامتی را پیدا کن
گنج را باید بگردید و پیدا کنید. نقشه ی گنج برای همین روزهای دنبال گنج گشتن است دیگر. فرق گنج سلامتی با گنج‌های دیگر این است که نقشه ی گنج سلامتی را هرکس آن را به دست آورده یا شناخته، نوشته است. نقشه‌های سلامتی را پیدا کنید، سلامتی را حفظ کنید و لبخند بزنید.
 

سلامت بدن

1. بدن خود را دوست داشته باشید. گاه بروید جلوی آینه، به کوچک ترین بخش‌های صورت تان نگاه کنید و از زیبایی‌هایی که خدا به شما داده تعریف کنید، سپس آن ها را نام ببرید و از خدا تشکر کنید.

2. لبخند زدن را تمرین کنید. برای هر روز هفته، برای هر مناسبت و برای هر اتفاق، یک لبخند ویژه داشته باشید. لبخند هم چهره ی شما را زیباتر می‌کند، هم بدن و روان شما با لبخند سالم‌تر می ماند.

3. گاه همین طور که نشسته‌اید، دست‌ها و پاهای تان را ماساژ بدهید. ماساژ گردش خون بدن را افزایش می‌دهد و رسوب‌هایی که سلامتی رگ‌ها را به خطر می‌اندازد، از دیواره‌ها جدا و دفع می‌شوند. انگشت‌های دست، انگشت‌های پا و کف پاها درد را کم تر و سلامت شما را بیش تر می‌کنند.

 
سلامت روان

1. فرمان فکرهای تان را به دست بگیرید و هرجا داشت تند و بی راهه می‌رفت، ترمز بگیرید. بعضی فکرها شبیه دور زدن میدانی است که هیچ وقت به سمت خیابانی نمی‌رود؛ پس، از تکرار فکرها بپرهیزید. هر فکر و مشکل را در زمان خودش حل کنید و سراغ موضوع بعدی بروید.

2. همان طور که غم‌ها و مشکل‌ها همیشگی نیستند، خوش حالی هم همیشه به روی ما لبخند نمی‌زند. گاه خوش حالی منتظر است ما در را به رویش باز کنیم.

3. اخلاق خوب، نقشه ی آن گنجی است که همه می‌دانند جواهر دوستی و مقبول بودن در آن است. شما آن جوینده‌ای که یابنده است، باشید.
 

سلامت اجتماعی

1. وقتی حرف‌ها خیلی توی گلوی آدم بمانند، امکان دارد ناگهان سر باز کنند و به صورت خشم و عصبانیت سرازیر شوند. قبل از این که حرف‌های کوچک به گلوله‌های بزرگ تبدیل شوند، آن‌ها را حل و تمام کنید. یک بهمن بزرگ از یک گلوله‌ی برف کوچک ساخته می‌شود.

2. از بخشیدن آدم‌ها نترسید. افتخار کنید که می‌توانید آدم‌ها را ببخشید و از کسی ناراحت نیستید. برای این که بخشیدن آدم‌ها برای تان به یک کار آسان تبدیل شود، سعی کنید خودتان را جای بقیه بگذارید و دنیا را از نگاه آن‌ها ببینید.

3. یک اشتباه را دو بار تکرار کردن، اشکالی ندارد؛ ولی سرزنش و عذاب وجدانی که سراغ تان می‌آید، امکان دارد آن قدر شما را ناراحت کند که قدرت حل مسئله را از شما بگیرد؛ پس یک اشتباه را دو بار تکرار نکنید.

منبع: مجله باران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.