میزبانی قشم در مسابقات ژئوپارک تریل 2020!

یکی از رویدادهای ورزشی و گردشگری جالب ایرانی که در مدت کوتاهی توانسته اعتبار و شهرت بین المللی پیدا کند، مسابقات ژئوپارک تریل قشم است. در ادامه این متن بیشتر با این رویداد ورزشی آشنا خواهید شد.
شنبه، 5 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
میزبانی قشم در مسابقات ژئوپارک تریل 2020!
یکی از رویدادهای ورزشی و گردشگری جالب ایرانی که در مدت کوتاهی توانسته اعتبار و شهرت بین المللی پیدا کند، مسابقات ژئوپارک تریل قشم است. این مسابقه که امسال سومین سال برگزاری آن است، یکی از مسابقات جالب و گروهی است که شرکت در آن برای عموم با هر سابقه ی ورزشی آزاد است. از آن جایی که افراد زیادی برای شرکت در این رویداد ورزشی، از نقاط مختلف و حتی خارج از کشور به جزیره ی قشم سفر می کنند، می خواهیم در این مقاله همه چیز را درباره ی مسابقات ژئوپارک تریل قشم برایتان بازگو نماییم. برای رزرو آنلاین تور قشم همین حالا اینجا را کلیک کنید.
 

مسابقات ژئوپارک تریل قشم چطور به وجود آمد؟

مسابقات ژئوپارک قشم برای اولین بار در سال 1396 با تلاش داوود شیرخانی که قهرمان بین المللی اسکای رانینگ و گروه ژئوپارک تریل (GeoParkTrail)، برگزار شد. در دور اول این مسابقات، 183 نفر در آن شرکت کردند. یکی از عواملی که باعث معروف شدن و معرفی مناسب این رویداد در بین مردم شد، استفاده از هشتگ (#با-دویدن-کشف-کن) در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام بود که حتی مورد توجه علاقه مندان خارجی هم قرار گرفت. این شعار، فلسفه ی برگزاری مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم را نشان می دهد. درباره ی مسابقه ژئو پارک قشم جالب است بدانید که از میان 183 شرکت کننده ای که در سری اول این مسابقه شرکت کردند، 3 نفر از آن ها ورزشکارانی از فرانسه، افغانستان و فرانسه بودند. البته این تعداد شرکت کننده در سال بعد به 280 نفر افزایش پیدا کرد. جالب است بدانید که تا به الان، بیش از هزار شرکت کننده برای شرکت در مسابقه ژئوپارک قشم 2020 ثبت نام کرده اند. در ضمن شرکت کنندگان این مسابقه که دیگر جزئی از جاذبه های فرهنگی و زمستانی جزیره ی قشم شده است، باید بالای 18 سال سن داشته باشند.

ژئوپارک تریل قشم امسال در تاریخ 24 بهمن، راس ساعت 6:30 صبح از روستای سلخ قشم آغاز می شود.


مسابقات ژئو پارک تریل قشم چگونه برگزار می شود؟

همانطور که از نام این مسابقه بر می آید، این مسابقه به صورت دو در طبیعت و خارج از جاده برگزار می شود. مسیرهایی که برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده، معمولا از جاده های تاریخی فراموش شده، دره ها و تنگه های رسوبی چندین میلیون ساله و آبگیرهای جزیره ی قشم هستند.

این مسابقه تنها یک رویداد ورزشی نیست بلکه به معنای واقعی یک رویداد فرهنگی با محوریت جزیره ی قشم هم هست. در این زمینه جالب است بدانید که در خلال برگزاری این رویداد، کارگاه های آموزش مختلف، کلاس های یوگا گروهی، موسیقی محلی و بازدید از آثار طبیعی و محلی هم برای تماشگران و هم برای شرکت کنندگان برگزار می شود.

در این مسابقه، مسافت 30 کیلومتری با حدودا 450 متر صعود با صرف زمانی در حدود 5 ساعت و مسافت 70 کیلومتری با 1100 متر صعود با صرف زمانی در حدود 12 ساعت، برگزار خواهد شد.

مسیرهای مسابقه شامل حد فاصل روستاهای گامبرون، سلخ، گوران، دره تندیس ها، دوربنی، بام قشم،هفت رنگو، مسیرهای گل و لای، راه های روستایی، راه های سنگریزه ای، راه های سنگی، راه های پاکوب، راه های کم عرض و راه های خاکی می باشد. تمام این مسیرها با علائم راهنما علامت گذاری شده اند.

میزبانی قشم در مسابقات ژئوپارک تریل 2020!

 توجه داشته باشید که اگر فردی از مسیر مسابقه خارج شود، باید به مسیر مسابقه باز گردد در غیر این صورت، از گردونه ی مسابقات حذف خواهد شد.

این مسابقات کاملا با استاندارد جهانی برگزار می شود و راهش برای این که یک فستیوال بومی ایرانی در ابعاد و استانداردهای جهانی شود، کاملا باز است.

برای دریافت اطلاعات و رزرو آنلاین بلیط هواپیمای قشم روی لینک زیر کلیک کنید:
 
/بلیط-هواپیما-قشم/https://www.eligasht.com/ticket


ژئو پارک قشم کجاست؟

منطقه ی ژئو پارک قشم در قسمت غربی جزیره قشم در زمینی به وسعت 30 هکتار قرار گرفته شده است. این جاذبه ی با ارزش طبیعی در سال 2006 در یونسکو ثبت شد. جالبه بدانید که ژئو پارک قشم به عنوان تنها ژئوپارک خاورمیانه به ثبت یونسکو رسیده است. در حال حاضر، 127 ژئوپارک در 35 کشور جهان شناسایی شده است.

در حال کلی، ژئوپارک به پدیده ای گفته می شود که چندین پدیده ی خاص زمین شناسی در آن قرار گرفته باشد. خاص ترین ژئوپارک دنیا یکی از القاب ژئوپارک قشم است. این قسمت در کنار ساحل و جنگل های حرا و چندین پدیده ی زمین شناسی دیگر قرار گرفته است. از جمله نکات جالبی که درباره ی این جاذبه ی طبیعی وجود دارد این است که در این محوطه مجسمه هایی را خواهید دید که به خاطر فرسایشی که در طول سالیان دراز و متمادی داشته اند به شکل صورت انسان و حتی اشکال عجیبی شبیه به جانوان، در آمده است. ژئو پارک قشم از شمال و جنوب به سواحل شمال و جنوبی، از شرق به روستای طبل و سلخ و از غرب به روستای گوری و کانی محدود می شود. همچنین این منطقه دارای 25 ژئو سایت است که معروف ترین آن ها عبارتند از: تنگه چاه کوه، کریان، ساحل کرق، دره قاضی، دره ستاره ها، بام قشم، دره تندیس ها، دره شور، ساحل تخم گذاری لاک پشت ها، روستای لافت، غار خربس و تالاب پرندگان دو کوهک، تنگه اولی، جزایر ناز و جنگل حرا.

یکی از بهترین زمان ها برای سفر به قشم، فصل زمستان است. همانطور هم که می بینید، مسابقات ژئوپارک در این فصل برگزار می شود. البته یکی از انگیزه های اصلی و مهم برای برگزاری این مسابقه در واقع معرفی ژئو پارک قشم بوده است.

در این مطلب همه چیز را درباره ی مسابقات ژئوپارک قشم 2020 برایتان گفتیم. اگر می خواهید سفری داخلی و زمستانه داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که برای تماشای این مسابقه ی هیجان انگیز با تور قشم به این جزیره بروید و از این تجربه ی جدید، لذت ببرید.

همچنین فراموش نکنید برای دریافت اطلاعات کامل هتل های قشم همین حالا اینجا را کلیک کنید.
 
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7


منبع: eligasht.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.