بررسی شیوه‌های نوین مسیریابی در سفر

مسیریابی و پیدا کردن راههای مختلف برای رسیدن از یک مبدا به یک مقصد خاص، همیشه مورد توجه بوده است. شاید برایتان پیش آمده باشد که در حین سفر سردرگم شده باشید که باید از کدام مسیر بروید و به ناچار متوقف شده‌اید و از افراد در مورد نحوه رسیدن به مقصدتان سوال کرده‌اید. اما امروزه اکثر افراد دوست دارند در سفر روی پای خودشان باشند و خودشان به راحتی بتوانند مکان و مسیرهای مناسب را پیدا کنند. نرم افزارهای مسیریابی کمک شایانی به این موضوع کرده‌اند به طوری که هر کسی می‌تواند به راحتی از آن‌ها استفاده کند و بهترین مسیر را تا مقصد مورد نظرش پیدا کند. در این مقاله قصد داریم مسیریاب‌های مهم و کاربردی را به شما معرفی کنیم.
سه‌شنبه، 15 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بررسی شیوه‌های نوین مسیریابی در سفر
برنامه‌های مسیریاب سفر، بسیار زیاد هستند. ما در این مقاله پرکاربردترین مسیریاب‌ها همراه با ویژگی‌های آن‌ها را معرفی می‌کنیم. علاوه بر این، آن‌ها را به دو دسته مسیریاب‌های ایرانی و خارجی دسته‌بندی می‌کنیم تا شناخت بهتر و کاملتری از انواع مسیریاب‌ها بدست آورید.

امروزه مسیریاب‌های ایرانی گستردگی زیادی پیدا کرده‌اند و تجربه نشان داده که کارایی بسیار خوبی داشته‌اند کاربران نیز از این مسیریاب‌ها رضایت کافی را داشته‌اند. در زیر برخی از پرطرفدارترین مسیریاب‌های خوب ایرانی را معرفی می‌کنیم.

بررسی شیوه‌های نوین مسیریابی در سفر

انواع مسیریاب‌های ایرانی

 مسیریاب دال
دال یک مسیریاب ایرانی است که به صورت رایگان به کاربران خود خدمات می‌دهد. این نرم افزار به صورت صوتی، بهترین مسیر را به سمت مقصدتان به شما می‌گوید. ترافیک مسیرها، تصادفات رخ داده در مسیر، وجود پلیس و حنی طرح زوج و فرد را به کاربر اطلاع می‌دهد. مسیر مناسب روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شود اما این مسیریاب به صورت صوتی مسیر را برای شما می‌گوید تا شما نیازی به نگاه کردن به صفحه گوشی نداشته باشید و تمرکز خود را فقط بر روی رانندگی قرار دهید. می‌توانید مکان‌هایی که به طور روزانه با آن سر و کار دارید. مانند خانه، محل کار و غیره را ذخیره کنید تا همیشه بهترین و کم ترافیک‌ترین مسیر را به شما نشان دهد.
 
مسیریاب نشان
این مسیریاب برخلاف سایر مسیریاب‌ها از نقشه‌های گوگل استفاده نمی‌کند و به اطلاعات گوگل وابسته نیست. این مسیریاب هم اطلاعات ترافیکی را به کاربر نشان می‌دهد. مسیریاب نشان، ثابت کرده است که در شهرهای بزرگ و شناسایی خیابان‌ها و مسیرهای خوب، عملکرد خوبی داشته است.

مسیریاب بلد
مسیریاب بلد نیز یکی از مسیریاب‌های بسیار خوب است که مانند سایر مسیریاب‌ها، بهترین و سریع‌ترین مسیر را به کاربران معرفی می‌کند. بلد، علاوه بر اینکه امکانات سایر مسیریاب‌ها را دارد؛ مصرف باتری کمتری، نسبت به سایر مسیریاب‌ها دارد .

مسیریاب سپهر
این نرم افزار مسیریاب، علاوه بر اینکه به صورت آنلاین مسیریابی را نشان می‌دهد؛ می‌تواند به صورت آفلاین هم مسریابی کند. مسیریاب سپهر می‌تواند قرارهای کاری شما را ذخیره کرده و به شما یادآوری کند و زمان مناسب برای حرکت در مسیر را نشان دهد. همچنین علاوه بر مسیریابی، می‌تواند مکان گوش به سرقت رفته را به نشان دهد. با استفاده از بخش مترو در این مسیریاب، شما می‌توانید خطوط مترو را مشاهده کنید و مسیر مناسب برای سفر با مترو را نیز انتخاب کنید. اما یکی از نقاط ضعف مسیریاب سپهر این است که بیشتر امکانات این نرم افزار پولی می‌باشد.

مسیریاب وی (Way)
این مسیریاب علاوه بر اینکه مسیر را به شما نشان می‌دهد امکاناتی برای رزرو محل اقامت شما هم در اختیارتان قرار می‌دهد. راهنمای صوتی هم در این مسیریاب وجود دارد تا در حین رانندگی توجه شما به صفحه نمایش گوشی جلب نشود.این برنامه می‌تواند کروکی مسیر شما را نیز بکشد.

 مسیریاب بهرو
مسیریاب بهرو یک مسیریاب ایرانی است که به تازگی وارد بازار شده است. این مسیریاب دارای امکاناتی مانند آدرس‌یاب، مختصات یاب و سرعت شمار می‌باشد.

همچنین با این مسیریاب شما می‌توانید از نقشه عکسبرداری کنید و یا مکان جدیدی را به نقشه اضافه نمایید. نقشه در این مسیریاب مشابه گوگل است.

مسیریاب نما
این مسیریاب دارای نقشه بسیار دقیق است که جزییات زیادی را به نمایش می‌گذارد. مسیریاب نما دارای سخنگوی صوتی نیز می‌باشد و مناطق دارای ترافیک زیاد را هم مشخص می‌کند.

مسیریاب رایا
مسیریاب رایا نیز دارای نقشه‌های ماهواره‌ای است و وضعیت ترافیک را به صورت آنلاین نمایش می‌دهد. علاوه بر این، مسیریاب رایا می‌تواند نقشه تهران و کرج را در حالت آفلاین نیز نمایش دهد. خطوط اتوبوس را می‌توانید در این مسیریاب مشاهده نمایید. یک ویژگی خاص مسیریاب رایا، امکان جستجوی قبور می‌باشد که آن را متمایز نموده است. ویژگی‌های رایا بیشتر شبیه به یک نقشه است اما برای مسیریابی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی شیوه‌های نوین مسیریابی در سفر

 انواع برنامه‌های مسیریاب‌ خارجی

گوگل مپ (Google Maps)
گوگل مپ یک محصول از شرکت گوگل است و یکی از برنامه‌های رایج برای یافتن مکان مورد نظر و مسیریابی می‌باشد. این برنامه به شما کمک می‌کند که مسیرهای کم ترافیک را شناسایی کنید. گوگل مپ برای مسیریابی، معمولا سه مسیر را به شما پیشنهاد می‌دهد که کوتاهترین و کم‌ترافیک‌ترین مسیرها هستند با انتخاب هر مسیر، مسافت و زمان تقریبی رسیدن به مقصد برای شما نمایش داده می‌شود. علاوه بر نمایش نقشه و مسیر‌یابی، شما می‌توانید از سایر مکان‌ها مانند رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و غیره هم مطلع شوید.

 ویز(Waze)
مسیریاب ویز بهترین مسیر از مبدا تا مقصد را به کاربر نشان می‌دهد. همچنین نقاط پر ترافیک و بسته بودن راهها را نیز به کاربر اطلاع می‌دهد. شما می‌توانید ایستگاههای سوخت در نزدیکی خود را نیز مشاهده نمایید.

بینگ مپ (Bing Maps)
این برنامه کاربر را از وضعیت ترافیک آگاه می‌کند. بینگ مپ، مکان‌های دیدنی و مسیرهای دقیق را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یک ویژگی خاص این برنامه این است که نقشه‌ها را به صورت سه بعدی نشان می‌دهد و جلوه زیباتری دارد.

Here wego
این مسیریاب با اطلاعاتی کامل مسیرهای سریعتر را برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد می‌کند و شرایط موجود در مسیر را شرح می‌دهد. از نقشه‌های آفلاین نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند مسیریابی را انجام دهد.

یاندکس مپ (Yandex Maps)
این مسیریاب فرآیند مسیریابی را به آسانی انجام می‌دهد و همچنین فاصله و زمان رسیدن به مقصد را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. رابط کاربری خوبی دارد و امکانات آن رایگان می‌باشد. می‌توانید مسیرهای مخصوص پیاده‌روی و یا مسیر دوچرخه سواری را در آن مشاهده کنید. همچنین ساعات کاری ادارات را هم نشان می‌دهد. این مسیریاب به صورت آفلاین هم کارایی دارد.

Map Quest
این برنامه مسیریابی خودکار و نمایش آنی وضعیت ترافیکی را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین وضعیت آب و هوا، کمک‌های کنار جاده و تصادفات در مسیر را نیز نشان می‌دهد. اگر پیاده‌روی می‌کنید؛ با استفاده از این برنامه می‌توانید میزان کالری که پس از طی کردن مسیر، خواهید سوزاند را مشاهده کنید .

 مسیریاب Komoot
با این برنامه می‌توانید مسیریابی لحظه به لحظه را تجربه کنید. مسیریابی از روی نقشه‌های آفلاین انجام می‌شود. مسیریاب Komoot مسافت مسیر و شرایط جوی را نشان می‌دهد. همچنین این برنامه مکانهای زیبا برای دوچرخه سواری، پیاده‌روی و دویدن را هم به شما پیشنهاد می‌کند.

مسیریاب Handy GPS
از برنامه‌‌های مسیریاب می‌باشد که نیازی به دسترسی به اینترنت ندارد و کارکردن با آن راحت است. سرعت و مسافت کل سفر شما را نشان می‌دهد. با این نرم افزار می‌توانید مکان‌های مخصوص پیاده‌روی، دوچرخه سواری و یا کوهنوردی را شناسایی کنید.

در این مقاله سعی شد که پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین مسیریاب‌ها معرفی شوند. با استفاده از این نرم‌افزارهای مسیریاب می‌توانید در هر مکانی به راحتی مسیر مناسب خود را پیدا کنید، از اتلاف وقت برای پیدا کردن راه جلوگیری کنید و از سفر خود لذت بیشتری ببرید.
 
منابع:
 
1. www.daalapp.com
 2.arizoon.com
3. www.tebyan.net
 4. digiro.ir
5.mobilekomak.com 
6. www.click.ir
7.www.yjc.ir


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.