واقعیت مجازی در مقابل واقعیت افزوده در مقابل واقعیت ترکیبی

تفاوت بین واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت ترکیبی (MR)، و این که چگونه می‌توانید برای تجربه یک واقعیت جدید برای خود آماده شوید را در این مقاله بخوانید.
سه‌شنبه، 6 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
واقعیت مجازی در مقابل واقعیت افزوده در مقابل واقعیت ترکیبی
درباره این منظر و الزامات مربوط به سیستم محاسباتی که می‌تواند پاسخگوی خواسته‌های این تجربیات جدید و همه جانبه باشد، بیشتر بدانید.
 

واضح و مبرهن کردن چشم انداز واقعیت مجازی

مرز بین دنیای مجازی و واقعی همچنان در حال شکسته شدن است و تجربیاتی نفسگیر را فراهم می‌کند که مدت کوتاهی پیش فقط در خیال نویسندگان علمی تخیلی یافت می‌شد.
 
واقعیت مجازی (VR) برای چندین سال "چیز بزرگ بعدی" بوده است، اما سرانجام زمان آن به عنوان راهی برای تولید تصاویر، صداها و سایر احساسات واقع بینانه به وجود آمده است که شما را در وسط یک دنیای تخیلی تماشایی قرار می‌دهد. واقعیت افزوده (AR) ، که چیزهای مجازی را به محیط دنیای واقعی شما اضافه می‌کند، سهمی در سرعت بخشیدن به کار دارد، و هر دو فناوری باید به بخش بزرگی از آینده ما تبدیل شوند. با Mixed Reality (MR) ، می‌توانید یک بازی ویدئویی مجازی بازی کنید، بطری آب دنیای واقعی خود را چنگ بزنی و با آن یک شخصیت خیالی از بازی را بزنی. تخیل و واقعیت هرگز به این اندازه در هم تنیده نشده‌اند.
 
مقادیر زیاد از این واقعیت‌ها آن قدر سریع اتفاق می‌افتند که تفاوت‌های بین VR ،  AR و MR در ابتدا کمی گیج کننده به نظر می‌رسند. هر یک از این فن آوری‌های مسحور کننده تقریباً برای همه در دسترس است، اما قبل از این که پول سخت درآمده خود را برای خرید آخرین مدل صفحه نمایشی که روی سر سوار می‌شود خرج کنید، بیایید نگاهی دقیق‌تر به آنچه برای یک تجربه شگفت انگیز VR ،  AR یا MR نیاز دارید، بیاندازیم.
 

تاریخ و آینده واقعیت مجازی

ما تلاش کرده‌ایم "واقعیت مجازی" را از خیلی بیش از پنج تا ده سال گذشته ضبط کنیم. در دهه 1950 عروسک‌های مشهور کاملاً همسان وجود داشت و متعاقب آن شبیه سازهای پرواز در دهه 1960 آمد، اما ایده VR حتی به عقب‌تر باز می‌گردد.
 
در اوایل دهه 1930، نویسندگان داستان‌های علمی، مخترعین و ایده پردازن رؤیایی را در سر می پروراندند که بتوانند از طریق هنر و ماشین آلات از واقعیت فرار کنند. ما مدتها قبل از این که فناوری‌ای را برای دستیابی به آنها داشته باشیم، در حال سبک و سنگین کردن سؤالاتی در مورد واقعیت مجازی در مقابل واقعیت افزوده در مقابل واقعیت مختلط بوده‌ایم.
 
فن آوری به داستان علمی - تخیلی رسیده است، و محققان بازار رشد سریعی برای صنعت VR پیش بینی می‌کنند.
 

VR  و AR با MR ملاقات می‌کنند

اول از همه چیز، بگذارید اصطلاحات را تعریف کنیم. واقعیت مجازی را می‌توان به عنوان یک اصطلاح پوششی برای توصیف سایر فن آوری‌های مشابه، اما متفاوت از تجربه واقعیت مجازیِ صرف استفاده کرد. اما تفاوت بین واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی چیست؟ در این جا جزئیاتِ بیشتر آورده شده است:
 

واقعیت مجازی

 VR معروف‌ترینِ این فناوری‌ها است. کاملاً سه بعدی در بر گیرنده است که حواس شما را فریب می‌دهد تا فکر کنید در یک محیط یا دنیای متفاوت جدا از دنیای واقعی هستید. با استفاده از صفحه نمایشی که روی سر سوار می‌شود(HMD) یا هدست، دنیایی از تصاویر و اصوات ایجاد شده توسط رایانه را تجربه خواهید کرد که در آن می‌توانید اشیاء را دستکاری کرده و در هنگام اتصال به کنسول یا رایانه شخصی با استفاده از کنترلرهای لمسی حرکت کنید.
 

واقعیت افزوده

 AR اطلاعات دیجیتال را روی عناصر دنیای واقعی پوشش می‌دهد. Pokémon GO * از بهترین نمونه‌های شناخته شده است. واقعیت افزوده، دنیای واقعی را محوری نگه می‌دارد اما آن را با سایر جزئیات دیجیتالی، ایجاد لایه‌های جدید ادراک و تکمیل واقعیت یا محیط شما تقویت می‌کند.
 

واقعیت ترکیبی

MR  عناصر دنیای واقعی و دیجیتالی را گرد هم می آورد. در واقعیت ترکیبی، شما با استفاده از فن آوری‌های سنجش و تصویر برداری نسل بعدی با هر دوی موارد و محیط‌های فیزیکی و مجازی تعامل دارید و آنها را دستکاری می‌کنید. واقعیت ترکیبی به شما امکان می‌دهد حتی در هنگام تعامل با یک محیط مجازی با استفاده از دستان خود، همه چیز را در دنیای اطراف خود ببینید و در دنیای سه بعدی احاطه کننده‌تان غوطه ور شوید - همه بدون این که هرگز هدست خود را بردارید. این امر این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که یک پا (یا دست) در دنیای واقعی داشته باشید، و پای دیگری در یک مکان خیالی، و با شکستن مفاهیم اساسی بین واقعی و خیالی، تجربه‌ای را ارائه دهد که می‌تواند نحوه بازی و کار امروز شما را تغییر دهد.
 

استفاده از فن آوری‌های واقعیت مجازی

از بازی گرفته تا فیلم، تا پزشکی، استفاده از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی در حال گسترش است.
 
* بهداشت و درمان — برای آموزش، مانند شبیه سازی‌های جراحی
* فیلم و تلویزیون — برای ایجاد فیلم‌ها و نمایش‌ها که تجربیات بی نظیری است
* سفر مجازی - برای سفرهای مجازی به موزه هنری یا سیاره دیگر - همه از خانه
* ورزش حرفه‌ای — برای برنامه‌های آموزشی مانند STRIVR برای کمک به ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور
* بازی — برای بیش از 1000 بازی که در حال حاضر موجود است، از تیرانداز اول شخص گرفته تا بازی‌های استراتژیک تا ماجراهای نقش آفرینی
 

آنچه شما نیاز دارید: هدست‌ها

هدست های VR بسیاری وجود دارد، همه با سطح عملکرد و قیمت‌های مختلف. ادوات سطح ورودی، مانند Google Cardboard * ، از تلفن همراه شما به عنوان صفحه نمایش استفاده می‌کنند، در حالی که دستگاه‌های دارای رایانه شخصی مانند HTC Vive * یاOculus Rift * ، همه جانبه هستند و محیطی ممتاز از VR را ارائه می‌دهند. واقعیت ترکیبی به شما امکان می‌دهد حتی در هنگام تعامل با یک محیط مجازی با استفاده از دستان خود، همه چیز را در دنیای اطراف خود ببینید و در دنیای سه بعدی احاطه کننده‌تان غوطه ور شوید - همه بدون این که هرگز هدست خود را بردارید. مایکروسافت به تازگی پلت فرم واقعیت ترکیبی Windows* 10 خود را معرفی کرده است که در ابتدا از هدفون کاملاً غوطه وری که توسط Acer ، Asus ، Dell ، HP ،  Lenovo و Samsung ارائه شده‌اند، استفاده می‌کند.
 
برای کاوشVR ،  AR و MR چه چیزی لازم است؟
* هدست‌های تحقیقاتی؛ قابلیت‌های VR ،  AR وMR؛ و موارد مورد نیاز سخت افزاری و نرم افزاری.
 
* مشخص کنید سیستم رایانه فعلی شما می‌تواند بار را تحمل کند یا خیر.
 
* اگر نمی‌تواند، در مورد دسک تاپ یا لپ تاپی تصمیم بگیرید که شرایط مورد نیاز را ارائه دهد و دارای یک CPU با کارایی بالا باشد.
 
* اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر، هدست و بازی همه با هم خوب کار می‌کنند.
 
منبع: intel


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.