"اینترنت اشیاء" می تواند تهدید نادیده‌ای برای انتخابات باشد

امکان استفاده هکرها از اینترنت اشیاء و اطلاعات چیزهای متصل به اینترنت که از امنیت کافی برخوردار نیستند و ارسال انبوه هرزنامه‌ها از طریق آنها برای بستن پهنای باند یک وبسایت یا هک کردن ایمیل‌ها و غیره وجود دارد.
سه‌شنبه، 20 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
"اینترنت اشیاء" می تواند تهدید نادیده‌ای برای انتخابات باشد
عدم موفقیت برنامه کاربردی که منجر به یک انجمن حزبی پر هرج و مرج 2020 Iowa شد، یادآوری این بود که روند دموکراتیک چقدر نسبت به مشکلات تکنولوژیکیک آسیب پذیر است - حتی بدون هیچ گونه مداخله مخرب خارجی. هک کردن خارجی که بسیار پیچیده‌تر است همچنان به تلاش برای مختل کردن امور ادامه می دهد، همان طور که یک هشدار نادر آژانس فدرال مشترک قبل از Super Tuesday داده شده بود. تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات 2016 امریکا پیشتر مشخص کرده بود که چگونه این اتفاق می‌تواند بیفتد: اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی، هک شدن ایمیل و جستجوی سیستم های ثبت نام رأی دهندگان.
 
تهدیدها برای انتخابات 2020 حتی ممکن است پر توطئه‌تر باشد. همان طور که در کتاب جدیدم با عنوان "اینترنت در همه چیز: آزادی و امنیت در جهانی بدون سویچ قطع" توضیح می‌دهم، دخالت در انتخابات ممکن است به خوبی از طریق مجمع الکواکب ماهواره‌ای گسترده همیشه روشن، دوربین های همواره متصل، ترموستات‌ها ، سیستم‌های هشدار و سایر اشیاء فیزیکی که به طور جمعی به عنوان "اینترنت اشیاء" شناخته می‌شوند صورت بگیرد.
 
فواید اجتماعی و اقتصادی این دستگاه‌ها فوق العاده است. اما، در بخشی عمده، چون که این دستگاه‌ها هنوز به اندازه کافی ایمن نیستند، همچنین نگرانی هایی را در مورد ایمنی مصرف کننده، امنیت ملی و حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌کنند. و آنها آسیب پذیری‌های جدیدی را برای انتخابات و مراجعه به آراء عمومی ایجاد می‌کنند.
 
برای حمله به سایتهای اطلاعات سیاسی، جلو گیری از رای دادن مردم، یا سوء استفاده از داده های شخصی خودمانی که این دستگاه‌ها تسخیر می‌کنند تا آراء رأی دهندگان را دستکاری کنند، لازم نیست که خود سیستم‌های رأی دهی را مورد هجوم قرار دهند، بلکه صرفاً اشیاء متصل به اینترنت را برای همکاری با خود در این کار انتخاب می‌کنند.
 

ایجاد اختلال در ارتباطات سیاسی

برای بستن ترافیک اینترنت، اطلاعات لازم اشیاء متصل به اینترنت قبلاً ربوده شده است.
 
بات نتMirai  در سال 2016 اطلاعات دوربین‌های فیلم برداری نا امن و سایر دستگاه‌های خانگی را برای راه اندازی یک حمله حجیم "توزیع پیام خود داری از خدمات" ربود و دسترسی بسیاری به سایت‌های مشهور از جمله Reddit و Twitter را مسدود کرد. اخیراً، اف بی آی هکرى را به اتهام اخلال در وب سایت نامزد کنگره در کالیفرنیا دستگیر کرد که پهنای باند آن سایت را با درخواست‌هاى کاذب فراوانی پر کرده بود، به گونه‌ای که  برای نظرات مشروع غیر قابل دسترسی شده بود.
 
حملات سیاسی مشابهی که اطلاعات برخی از میلیاردها دستگاه متصل غالباً نا امن را ربوده‌اند، می‌توانند وب سایتهای تبلیغاتی و رسانه‌های اجتماعی را مختل کنند. آنها همچنین می‌توانند دسترسی عمومی به وب سایت‌های دولتی را که حاوی اطلاعاتی در مورد این که چگونه و کجا رأی دهند هستند، و همچنین حاوی گزارش‌های خبری در مورد نتایج انتخابات هستند را محدود کنند.
 "اینترنت اشیاء" می تواند تهدید نادیده‌ای برای انتخابات باشد
 
توضیح تصویر: چه اتفاقی می‌افتد اگر چنین ترافیک‌های سنگینی به دلیل هک شدن چراغ‌های راهنمایی ایجاد شود؟ عکاسی جیلیان قابیل / Shutterstock.com
 

جلو گیری از رأی مردم

غیر از مسدود کردن دسترسی به اطلاعات سیاسی، یک عامل یا گروه خارجی ممکن است به دنبال جلو گیری از رای دادن مردم با ایجاد هرج و مرج هدفمند باشد، خواه با اخلال در سیستم‌های قدرت، یا تولید گزارش‌های کاذب آب و هوایی یا ترافیکی، یا در غیر این صورت باعث ایجاد شرایط اضطراری محلی شود که توجه عمومی را در روز انتخابات منحرف کند.
 
شهرهای هوشمند و اینترنت اشیاء صنعتی تاکنون هدف بوده‌اند، همان طور که توسط تاریخچه چند ساله اختلالات ناشی از روسیه در سیستم های قدرت اوکراین مستند سازی شده است. هک شدن زنگ هشدار منزل یا سیستم‌های آب می‌تواند موقعیت‌های اورژانسی محلی میکرو هدف گذاری شده سیاسی ایجاد کند که باعث شود تا افرادی که در غیر این صورت رأی می‌دادند، ذهنشان از رأی دادن منحرف شود.
 
این نوع از اختلال محلی نواحی مستعد نوسان احتمال بیشتری دارد که از موشکافی عمومی یا رسانه‌ها جان سالم به در ببرند تا یک هک کردن آشکار دستگاه‌های انتخاباتی و یا سیستم‌های رای دهی.
 "اینترنت اشیاء" می تواند تهدید نادیده‌ای برای انتخابات باشد
 
توضیح تصویر : سیستم‌های امنیتی منزل شما می‌دانند چه موقع برای کار، خانه را ترک می‌کنید و چه موقع بر می‌گردید. ESB Professional / Shutterstock.com
 

اعتبار بخشی بیشتر به هک‌های فیشینگ

حجم عظیمی از اطلاعات خصوصی که این دستگاه‌ها جمع آوری می‌کنند - وقتی شخصی وارد یک ساختمان می‌شود، یک خود رو را می‌راند، از سینک ظرف شویی استفاده می‌کند یا یک دستگاه قهوه را روشن می‌کند - همچنین می‌تواند عاملان سیاسی را بیشتر مستعد هدف حملات فیشینگ نیزه قرار گرفتن نماید. این تاکتیک‌ها افراد را فریب داده و به سمت در اختیار گذاردن اطلاعات شخصی یا کلیک بر روی لینک‌های مخرب ترغیب می‌کند - اشتباهاتی که هکرها را به ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات در سال 2016 دسترسی داد.
 
تلاش‌های فیشینگ مشابه در کارزارهای سیاسی به دنبال نفوذ به حساب‌های ایمیل استفاده شده توسط نامزدهای ریاست جمهوری و رأی دهندگان ادامه می‌یابد. هر چه باور پذیرتر باشند، مؤثرتر هستند – از این رو ایمیلی که به حقایق شخصی خوشه چین شده از اشیاء متصل به اینترنت ارجاع دهد، این حملات را پرقدرت‌تر می‌کند.
 

دو باره تعجب نکردید

اکنون اشیاء بیشتری در مقایسه با آحاد مردم به اینترنت متصل هستند. این اشیاء متصل زمینه جدیدی برای دخالت در انتخابات است - و اگر از این وسایل به این روش استفاده شود، مردم نباید تعجب کنند.
 
برای رسیدگی به این موضوع در دراز مدت، مشتریان باید از دستگاه های متصل خود، مانند درها و لامپ‌های کم مصرف ، امنیت بیشتر و بیشتری را طلب کنند. شرکت‌ها - و مؤسسات سیاسی - که این دستگاه‌ها را به شبکه‌های خود متصل می‌کنند، باید برای آنها حراست‌های مناسب ایجاد کنند. همان طور که در کتاب جدیدم با عنوان "اینترنت در همه چیز: آزادی و امنیت در جهانی بدون سویچ قطع" توضیح می‌دهم، دخالت در انتخابات ممکن است به خوبی از طریق مجمع الکواکب ماهواره‌ای گسترده همیشه روشن، دوربین های همواره متصل، ترموستات‌ها ، سیستم‌های هشدار و سایر اشیاء فیزیکی که به طور جمعی به عنوان "اینترنت اشیاء" شناخته می‌شوند صورت بگیرد. تولید کنندگان همچنین باید محافظت بهتری در دستگاه‌های خود داشته باشند. همچنین ممکن است نیاز به وضع قوانین جدید حفظ حریم خصوصی داده‌ها وجود داشته باشد که نحوه جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی را محدود کند.
 
هر چه سریع‌تر، نه تنها برای مقامات دولتی و محلی و جوامع اطلاعاتی ضروری است که هوشیار بمانند بلکه شهروندان نیز باید در وسایل خود اقدامات احتیاطی را انجام دهند و نسبت به تلاش‌های شخصی برای تأثیرگذاری یا بر هم زدن امکان مشارکت سیاسی خود هوشیار باشند.
 
منبع: لورا دناردیس - American University School of Communication


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.