نقش هوش مصنوعی در بخش کشاورزی

فناوری هوش مصنوعی به منظور تقویت بهره وری و کارایی از بخش‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. در این مقاله سعی شده است به ‏موضوع هوش مصنوعی و کمک آن به بخش کشاورزی پرداخته شود.‏
چهارشنبه، 21 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقش هوش مصنوعی در بخش کشاورزی
راه‌کارهای هوش مصنوعی در جهت غلبه بر چالشهای سنتی در هر زمینه‌ای مثمر ثمر هستند. به همین ترتیب هوش مصنوعی در کشاورزی به کشاورزان جهت بهبود کارآیی آن‌ها و کاهش اثرات نامساعد محیطی کمک می‌کند. صنعت کشاورزی در جهت افزایش بازده کلی با آغوش باز پذیرای هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی نحوه تولید مواد غذایی را تغییر می‌دهد و این در حالی است که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای بخش کشاورزی تا حدود 20% کاهش می‌یابد. پذیرش و به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی به کنترل و مدیریت هرگونه شرایط طبیعی ناخواسته کمک می‌کند.
مشاغل موجود در کشاورزی با کمک هوش مصنوعی در حال پردازش داده‌های کشاورزی به منظور کاهش بازده منفی محصولات خود هستند.امروزه اکثر شرکت‌های نوپا در بخش کشاورزی رویکرد هوش مصنوعی را جهت افزایش راندمان تولید محصول کشاورزی اتخاذ می‌کنند.  در گزارشی که از تحقیقات بازاری آورده شده است این گونه عنوان شده که  انتظار می‌رود میزان رشد بازار محصولات کشاورزی به کمک هوش مصنوعی جهانی تا پایان سال 2025 به 1550 میلیون دلار آمریکا ارتقاء یابد. مشاغل موجود در کشاورزی با کمک هوش مصنوعی در حال پردازش داده‌های کشاورزی به منظور کاهش بازده منفی محصولات خود هستند.
 

مزیت بکار گیری هوش مصنوعی در کشاورزی

استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی به کشاورزان در درک اطلاعاتی از قبیل میزان دما، بارش، سرعت باد و انرژی خورشیدی کمک می‌کند. بهترین بخش استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی آن است که این فناوری علاوه بر آنکه موجب حذف نیروی انسانی نمی‌شود بلکه به بهبود عملکرد آن نیز کمک می‌کند.

* هوش مصنوعی روش‌های کارآمدتری جهت تولید، برداشت و فروش محصولات فراهم می‌سازد.

* تأکید اجرای هوش مصنوعی در جهت بررسی محصولات معیوب و بهبود پتانسیل تولید محصولات سالم زراعی است.

* رشد فناوری هوش مصنوعی، مشاغل مبتنی بر کشاورزی را به گونه‌ای تقویت ساخته است تا بتوانند کارآمدتر عمل کنند.

* هوش مصنوعی در برنامه‌هایی مانند تنظیم خودکار دستگاه برای پیش بینی وضعیت آب و هوایی و بیماری‌های گیاهی و شناسایی آفات موجود استفاده می‌شود.

* هوش مصنوعی می‌تواند شیوه‌های مدیریت محصول را بهبود بخشیده و به بسیاری از مشاغل فنی کمک کند تا در شیوه یا الگوریتم‌هایی که در کشاورزی مفید هستند سرمایه گذاری کنند.

* راه‌کارهای هوش مصنوعی این پتانسیل را دارند که چالشهایی  از جمله تغییرات آب و هوایی، هجوم آفات و علفهای هرز که کشاورزان با آنها مواجه و موجب کاهش بازده می‌شوند را برطرف سازند.
 

تأثیر هوش مصنوعی در کشاورزی

هوش مصنوعی به سرعت در حال اصلاح مشکلات است و در عین حال اقدامات خاصی را برای غلبه بر مشکلات موجود توصیه می‌کند. هوش مصنوعی در نظارت بر اطلاعات و بررسی آنها برای یافتن راه حل‌های سریع، بسیار کارآمد عمل می‌کند. اجازه دهید نحوه بکار گیری هوش مصنوعی در کشاورزی به منظور بهبود نتایج با حداقل هزینه زیست محیطی را مشاهده کنیم. با پیاده سازی هوش مصنوعی می‌توان یک بیماری گیاهی یا آفت را با 98% دقت و صحت تشخیص داد. در نتیجه هوش مصنوعی به کشاورزان در نظارت بر میوه و سبزیجات با تنظیم میزان نور جهت تسریع در حجم تولید کمک می‌کند.
 

اطلاعات به دست آمده در خصوص پیش بینی شرایط آب و هوایی

هوش مصنوعی به روش پیشرفته به کشاورزان کمک می‌کند تا با اطلاعات مربوط به پیش بینی آب و هوا خود را به روز رسانی کنند. اطلاعات بدست آمده به کشاورزان کمک می‌کند بازده و سود را بدون به مخاطره افتادن محصول افزایش دهند. تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده به کشاورزان  کمک می‌کند تا با درک و یادگیری به ‌وسیله هوش مصنوعی اقدامات احتیاطی را به انجام برسانند. با بکار گیری چنین فناوری به تصمیم گیری هوشمندانه و به موقع کمک می‌شود.
 

نظارت بر سلامت خاک و محصولات زراعی

به‌کارگیری هوش مصنوعی روشی کارآمد برای انجام یا نظارت بر شناسایی نقایص و کمبودهای مواد مغذی موجود در خاک است. با رویکرد تشخیص تصویر، هوش مصنوعی نقص‌های احتمالی را از طریق عکس‌های گرفته شده از زمینهای کشاورزی توسط دوربین و تجزیه و تحلیل آنها شناسایی می‌کند. هوش مصنوعی با کمک برنامه یادگیری عمیق، به تجزیه و تحلیل الگوهای گیاهان در کشاورزی می‌پردازد. چنین برنامه‌های کاربردی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در درک عیوب و کمبودهای خاک، آفات و بیماری‌های گیاهی به کشاورزان کمک می‌کنند.
 

کاهش مصرف آفت کش

کشاورزان می‌توانند، با به‌کارگیری دید یا بینایی کامپیوتری، صنعت رباتیک و یادگیری ماشین برگرفته از هوش مصنوعی جهت کنترل علفهای هرز استفاده کنند. با کمک هوش مصنوعی، به منظور حفظ کنترل علفهای هرز اطلاعاتی جمع آوری می‌شوند، به طوری که این اطلاعات به کشاورزان جهت استفاده از مواد شیمیایی و سمپاشی تنها در نقاطی که علفهای هرز وجود دارند کمک می‌کنند. این امر به طور مستقیم نیاز به استفاده از سمپاشی شیمیایی در تمام زمین را  کاهش می‌دهد. در نتیجه هوش مصنوعی میزان استفاده از علف کشها در مزارع را به طور نسبی کاهش می‌دهد.
 

ربات‌های کشاورزی برگرفته از هوش مصنوعی

ربات‌های کشاورزی که برگرفته از هوش مصنوعی هستند به کشاورزان جهت یافتن راه‌های کارآمدتر برای محافظت از محصولات زراعی خود در برابر علفهای هرز کمک می‌کنند. همچنین به آنها کمک کرده بر چالش کارهای سخت غلبه کنند.
ربات‌های بکار رفته در زمین کشاورزی می‌توانند محصولات زراعی را با حجم بالاتر و سرعت بیشتری نسبت به کارگران انسانی برداشت کنند.ربات‌های بکار رفته در زمین کشاورزی می‌توانند محصولات زراعی را با حجم بالاتر و سرعت بیشتری نسبت به کارگران انسانی برداشت کنند. با قدرت دید کامپیوتری به نظارت بر علفهای هرز و سمپاشی آن‌ها کمک می‌شود. بنابراین هوش مصنوعی به کشاورزان کمک کرده تا روشهای کارآمدتری را برای محافظت از محصولات زراعی خود در برابر علفهای هرز پیدا کنند.
 

نتیجه گیری

امروزه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور کمک به اهداف گوناگون صنایع استفاده می‌شوند. هوش مصنوعی در بخش‌هایی مانند، اقتصاد، حمل و نقل، بهداشت و درمان و هم اینک در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هوش مصنوعی به کشاورزان کمک کرده بر محصولات خود بدون نیاز به حضور فیزیکی در مزرعه نظارت داشته باشند. بسیاری از شرکتهای نوپا در انتظار توسعه هوش مصنوعی در کشاورزی هستند. هوش مصنوعی در حال تغییر و تحول الگوی سنتی کشاورزی است. آینده هوش مصنوعی در کشاورزی پیشبرد تحول بنیادی با رویکردهای پیشرفته است.

 
منبع: customerthink - Jyoti Gupta


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.