هشت رباتی که در سال 2020 دوست دارید به خانه ببرید

با فرا رسیدن سال نو امکانات هیجان انگیزی به ویژه در زمینه فناوری به زندگی افزوده می شود. در سال 2020 نیز صحبت از ‏فناوری بدون به میان آوردن نام رباتها برای خانه های هوشمند غیر ممکن خواهد بود. ‏
شنبه، 17 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هشت رباتی که در سال 2020 دوست دارید به خانه ببرید
درست است که در سال 2020 شاید این امکان فراهم نباشد که رباتهای کاملاً هم اندازه و شبیه به انسان داشته باشیم، اما سایر ادوات هوش مصنوعی می توانند زندگی را آسان تر، امن تر و سرگرم کننده تر سازند.

ربات جاروبرقی


رباتهای خدمتکار در خدمت شما


ربات کف شوی

طی نظرسنجی اخیر صورت گرفته بیش از 70 درصد از افراد عنوان کردند که در صورت در اختیار داشتن رباتهایی برای کارهای منزل، قطعاً خانه های آنها تمیزتر خواهد شد. خوشبختانه پیش از این چنین رباتهایی در اختیار ما قرار گرفته اند و می توانند برخی از کارهای خانگی را برایمان انجام دهند. در این بخش برخی از رباتهای مورد علاقه بسیاری از افراد را معرفی می کنیم.
 
ربات آی ربات براوا جت (iRobot Bravva jet 240)
جارو کشیدن کار تمام نشدنی و خسته کننده ای است. جاروبرقی های رباتیک چندین سال است که این کار را آسان تر ساخته اند. برای آن دسته از افرادی که به دنبال سطوح بالاتر این نوع ربات هستند بایستی بگوییم که رباتهای کف شوی به بازار آمده اند که انواع کارهای مربوط به کف خانه از جمله شستشو و زدودن گرد و خاک و کثیفی از کف را انجام می دهند. قطعاً یکی از این دست رباتها را برای فضاهایی از خانه مانند اطراف توالت که به سختی قابل دسترس هستند، نیاز خواهید داشت.
 
ربات تمیز کننده پنجره Gladwell Gecko
این ربات کار نظافت پنجره ها خواه وسیع بوده یا در ارتفاع قرار داشته باشند مانند پنجره هایی که در قسمت ورودی ساختمانهای چند طبقه قرار دارند را انجام می دهد.
دیگر نیازی به استفاده از نردبان خطرناک یا به خدمت گرفتن فردی برای تمیز کردن پنجره های خود نخواهید داشتدیگر نیازی به استفاده از نردبان خطرناک یا به خدمت گرفتن فردی برای تمیز کردن پنجره های خود نخواهید داشت. این ربات به وسیله مکش به شیشه پنجره متصل شده و هوش مصنوعی بکار رفته در آن کمک کرده لبه های پنجره را پیدا کرده و اطمینان حاصل شود تمام نقاط پنجره به خوبی تمیز شده اند.
 
ربات چمن زنی Worx Landroid
این ربات چمن زن با استفاده از فناوری بسیار شبیه به جارو برقی رباتیک، در حالی که مشغول استراحت یا انجام سایر فعالیتها از جمله بازی با کودکان خود هستید، چمن های شما را کوتاه می کند. ربات Worx Landroid مجهز به حسگرهای باران بوده و هنگامی که آب و هوا مساعد نیست آن را به مرکز کنترل اطلاع داده و نیز از قابلیتهای امنیتی مانند شماره پین برای شروع کار برخوردار بوده و در صورت دور شدن از حیاط منزلتان مجهز به سیستم هشدار است.
 

هوش مصنوعی همراه واقعی

بله بسیاری افراد از رباتها می ترسند. در حالی که آنها همیشه در فیلم ها سعی کرده اند دنیا را در دست گیرند، اما در واقع می توانند در زندگی واقعی، ما را به یکدیگر نزدیک تر سازند. از ربات الکسا (Alexa) می خواهیم که برای ما لطیفه تعریف کند. و موارد بسیار دیگری را به رباتها واگذار می کنیم. کارشناسان انتظار دارند، طی چند سال آینده شاهد رشد 29 درصدی بازار «رباتهای اجتماعی» باشیم، بنابراین چندان دور از انتظار نیست که برخی از این رباتهای همراه به زودی در خانه های ما جای خود را باز کنند.

هوش مصنوعی
 
ربات بوکو امو (BOCCO emo)
این ربات در ژاپن نوعی ربات ارتباطی یا رسانه ای است که به ارسال پیغام های صوتی و متنی کمک می کند حتی اگر فرد خیلی جوان یا کوچک باشد یا قادر به استفاده از تلفن هوشمند نباشد. کودکان می توانند با این ربات صحبت کنند، آنگاه متنی همراه با پیغام آنها ارسال می شود یا می توانید پیغامی را از تلفن خود برای این ربات فرستاده تا به گوش کودکان برساند. این ربات به طور مداوم در حال پیشرفت است بنابراین افزایش سازگاری با سایر دستگاه های مجهز به اینترنت اشیاء باعث شده است بوکو در سالهای آتی به یک ربات مراقب تبدیل شود. همچنین این ربات بسیار بامزه است.
 
ربات میکو 2 (Miko 2)
این ربات کوچک دوست داشتنی با استفاده از انواع اسپیکر یا بلندگو، الگوریتم و برخی علائم مربوط به کودک تان، می تواند بشوند، صحبت کند و با کودک شما ارتباط برقرار نماید. ربات میکو 2 همچنین می تواند به گونه ای برنامه ریزی شود که به کودکان در یادگیری، ارائه دانش و مهارتهای مناسب سن آنها کمک کند. تحقیقات صورت گرفته نشان می دهند که رباتها می توانند کودکان را در خصوص خواندن به هیجان آورند، دستگاه های این چنینی، به طور فزاینده ای در حال کسب محبوبیت هستند.
 
ربات والابات هوم (Walabot HOME)
بر زمین افتادن نگرانی بسیاری را به همراه دارد، اما این ربات می تواند برخی از این نگرانی ها را برطرف سازد. ربات والابات با استفاده از فرکانس رادیویی می تواند متوجه شود که کسی در اتاق بر روی زمین افتاده است یا خیر. در صورت بروز چنین حادثه ای حتی اگر فرد هوشیار باشد، دستگاه با یکی از اعضاء خانواده تماس می گیرد.
همچنین نیاز به فشردن به هیچ دکمه یا وسیله ای برای ارسال علائم هشداری نیستاین ربات در هر جایی از خانه می تواند کار کند اما در حمام و سرویس بهداشتی بسیار محبوبیت دارد چرا که هم در این مکانها احتمال افتادن بسیار زیاد است و هم اینکه این ربات از دوربین نیز استفاده نمی کند. همچنین نیاز به فشردن به هیچ دکمه یا وسیله ای برای ارسال علائم هشداری نیست.
 

رباتهای در حال ظهور

شاید هنوز به طور دقیق نمی توان گفت که رباتها دقیقاً قادر به انجام چه کارهایی هستند اما حتی رؤیاپردازی در خصوص کارهایی که رباتها می توانند در جهت بهبود زندگی ما انجام دهند نیز خوشایند است.
 
ربات XR-1 Cloud
این ربات به عنوان دستگاه سرو قهوه شبیه به انسان توصیف شده است که از اتصال اینترنتی 5G استفاده می کند. هنوز هم در حال توسعه و پیشرفت است، اما 5G همان چیزی است که شرکت کلود مایندز سازنده ربات XR-1 عنوان می کند که قرار است انقلابی در آن ایجاد کند. این ربات به دلیل اتصال سریعتر قادر است به سفارش های ما در کمترین زمان ممکن پاسخ دهد. در نهایت می تواند در کارهای خانه و فراتر از آن به ما کمک کند.
 
ربات SpotMini
این سگ رباتیک بیشتر مناسب محل های ساخت و ساز و عملکردهای امنیت عمومی است، اما پیش بینی می شود استفاده زیادی در خانه داشته باشد. این ربات می تواند به باز کردن درب منزل و شستن ظروف کمک کند. آنچه این ربات را از سایر رباتهای خانگی متمایز می سازد آن است که بجای حرکت بر روی چرخ، دارای چهار پا است. این امر موجب به وجود آمدن قابلیت حرکت در زمینهای ناهموار و راه پله ها می شود.

فناوری خواه برای خودتان باشد یا عزیزانتان، می تواند تأثیر ماندگار و مثبتی بر زندگی داشته باشد.


منبع: schlage


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط