بهترین ربات جارو برقی برای خانه‌های هوشمند شما

داشتن یک جارو برقی هوشمند که همیشه فقط آن را روشن کرده و خودش به طور اتومات خانه را تمیز کند، برای هر خانم خانه‌داری جذاب است. اما این فقط یک رویا نیست، شرکت‌های مختلفی ربات‌های جاروبرقی را تولید کرده و به بازار عرضه کرده‌اند.
دوشنبه، 22 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
بهترین ربات جارو برقی برای خانه‌های هوشمند شما
چکیده:
داشتن یک جارو برقی هوشمند که همیشه فقط آن را روشن کرده و خودش به طور اتومات خانه را تمیز کند، برای هر خانم خانه‌داری جذاب است. اما این فقط یک رویا نیست، شرکت‌های مختلفی ربات‌های جاروبرقی را تولید کرده و به بازار عرضه کرده‌اند.
تعداد کلمات: 1074 / تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه
 

جاروبرقی هوشمند
 
بیایید با این واقعیت روبرو شویم که از زمانی که شما فیلم بریکینگ بد را تماشا کرده‌اید که یکی از جارو برقی‌های هوشمند خانه جسی را تمیز می‌کرد، دوست دارید که یک ربات جارو برقی بخرید تا خانه شما را تمیز کند. اما هنوز به خرید آن اطمینان ندارید زیرا صدای مبهمی در سر شماست که تردید دارد یک ربات جارو برقی واقعأ کار کند یا قادر به حرکت روی زمین خانه شما باشد بدون اینکه صدمه‌ای به مبلمان شما وارد کند.
خوب، این افکار شما تا حدودی صحیح است و تا چند سال پیش، نسل اول ربات جارو برقی در واقع، کمی ناکارآمد بود، آنها پر سر و صدا و بی‌اثر بودند. با این حال، ما اینجا هستیم تا به شما بگویم که ربات‌های جارو برقی کنونی بسیار جذاب هستند و انواع متنوعی از آنها وجود دارد.
مطمئنأ، آنها هنوز هم به اندازه کافی گران قیمت هستند و ممکن است به جایی گیر کرده و به هیچ وجه جایگزین کاملی برای جارو برقی معمولی نیستند، اما حداقل تا حدی قادر به تمیز نگه داشتن محیط اطراف شما هستند.

 

ربات جارو برقی: ملاحظات قبل از خرید

ربات جارو برقی در حال حاضر در اشکال و اندازه‌های متنوع و مارک‌های مختلفی وجود دارد.
و ما بهترین ربات‌های جارو برقی را در این متن برای شما معرفی خواهیم کرد، شما می‌توانید با استفاده از جارو برقی گرد و غبار را از گوشه و کنار خانه زدوده و این ربات‌ها با دوربین و سنسورهایی که دارند روش‌های مختلفی را برای رسیدن به نقاطی که آلوده است پیدا می‌کنند تا آنجا را تمیز و مرتب کنند.
شما همچنین متوجه خواهید شد که ربات‌های جارو برقی‌ مختلف دارای استراتژی‌های متفاوتی در هنگام حرکت در اطراف هستند، بعضی از دوربین‌ها و سنسورهایی که اشاره کردیم به آنها می‌گویند که کجا بروید. بعضی از آنها حتی به شما اجازه می‌دهند که منطقه‌ای که می‌خواهید تمیز شود را با یک برنامه هوشمند تنظیم کنید. این برنامه‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی، از قبیل ردیابی، قابلیت برنامه‌دهی و ادغام با دیگر وسایل در خانه‌های هوشمند است.

با این حال، فکر نکنید که می‌توانید به راحتی یک ربات جارو برقی را در یک خانه کثیف قرار دهید و پس از یک دور چرخش ربات، خانه شما کاملا تمیز شود. ربات جارو برقی برای حفظ تمیزی خانه مناسب است، اما آنها نیاز به یک نقطه شروع خوب دارند، یعنی خانه از ابتدا تمیز باشد و سپس ربات سعی می‌کند مانع از آلودگی و گرد و غبار بعدی شود.
در نهایت، احتمالا این یک نکته واضح است که ربات جارو برقی نمی‌تواند از پله‌ها (حداقل هنوز نه) بالا رود. آنها قادر به شناسایی پله‌ها هستند و به این ترتیب سقوط نمی‌کنند و در حال بهینه سازی برای بالا رفتن از سطوح مختلف (قالیچه، پاگرد اتاق و غیره) هستند، اما اگر شما دارای یک خانه دو طبقه هستید، برای تمیز کردن هر دوطبقه باید ربات را به طبقه بالا هم ببرید یا بیش از یک ربات خریداری کنید.

 

Neato Botvac D7

بهترین ربات جارو برقی برای خانه‌های هوشمند شما
با داشتن ظاهر D شکل، ربات جارو برقی آخرین پرچمدارNeato  است. Neato  فکر می‌کند که این طراحی، شکل مطلوبی برای تمیز کردن است که می‌تواند بین دیوارها و گوشه‌های خانه که گرد و خاک جمع می‌شود، نفوذ کند.
شکل D7 اجازه می‌دهد تا برس جلویی با برس اصلی یک لبه کوچکتر برای چرخش داشته باشند که 90 درجه چرخش می‌کند و کمک می‌کند تا گرد و غبار و خاکی که ممکن است در شکاف‌ها و درزها پنهان شده باشد را پاکسازی کنید. عمر باتری اول آن بیش از دو ساعت و دومی در حدود 45 تا 50 دقیقه است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این ربات در این است که قابلیت شارژ سریع دارد و آنالیز می‌کند که برای تمیز کاری به چه مقدار آب نیاز دارد، تا به ایستگاه شارژ بازگردد و فقط به اندازه کافی شارژ شود.


شاید برنامهMyFloorPlan  است که واقعا D7 را از بقیه جدا می‌کند. Botvac  طرح چیدمان خانه از جمله دیوارها، محل مبلمان و غیره را به ربات می‌دهد و سپس با یک طرح برنامه ریزی شده، می‌توانید تعیین کنید که خطوط مجازی اطراف هر منطقه‌ای که در این طرح به ربات آموخته شده است را تمیز کند.  
یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این ربات در این است که قابلیت شارژ سریع دارد و آنالیز می‌کند که برای تمیز کاری به چه مقدار آب نیاز دارد، تا به ایستگاه شارژ بازگردد و فقط به اندازه کافی شارژ شود.

 

Xiaomi Roborock S50

Xiaomi  بیشتر برای گوشی‌های هوشمند خود، دستگاه‌های تناسب اندام، لپ تاپ و تبلت معروف است. با این وجود،Rob Robot  ساخته شده توسط Robarock وابسته به شرکت Xiaomi شروع به کار کرده و بر اساس نظرسنجی‌ها ارزیابی خوبی را به دست آورده است. اگرچه مجددا لازم است به زبان چینی مسلط باشید تا بتوانید بیشتر از آن استفاده کنید.
این ربات اغلب به عنوان Roborock S5 یا Xiaomi Mi Robot 2 نامیده می‌شود. این ربات بر خلاف رقبای خود، حتی با ویژگی‌های مپینگ یا نقشه خوانی نیز همراه است.
از لحاظ طراحی، ضخامت آن اندازه یک دمپایی است، یک سنسور موتور در بالا و سه دکمه کنترل در پانل جلویی دارد. این ربات دارای سنسور رادار اولتراسونیک، سنسور صخره‌ای، ژیروسکوپ، شتاب سنج، سرعت سنج و قطب نمای الکترونیکی است. با چهار حالت قدرت  کمک می‌کند تا با کثیفی خانه خود مقابله کنید. مخزن گرد و غبار آن کمی کوچکتر از برخی از رقبای خود است، اما یک هشدار دهنده دارد که به شما می‌گوید به خالی کردن نیاز دارد.

 

Dyson 360 Eye

واقعیت این است که Dyson در حال حاضر دارای یک ربات جارو برقی می‌باشد تا شما را متقاعد کند که می‌تواند در این بازی شرکت کند. Dyson 360 Eye  در واقع دارای بالاترین میزان مکش نسبت به هر رباتی است که ما آزمایش کرده‌ایم (1800-2000Pa )، این بدان معنی است که دو برابر قدرت مکش آن از هر ربات جارو برقی دیگری بیشتر است.
شما شگفت زده خواهید شد، اگر اجازه دهید  Dyson 360 Eyeبر روی فرش شما بچرخد و گرد و غبار آن را در یک بازه زمانی 45 دقیقه‌ای جمع کند. بله، 45 دقیقه خیلی زیاد نیست. یک حالت «آرام» نیز وجود دارد که مکش و نویز را پایین می‌آورد و 70 دقیقه طول می‌کشد. Dyson 360 Eye دارای یک دوربین پانورامیک در بالای صفحه است که به طور مداوم اتاق را اسکن می‌کند.

 

برگرفته از سایت the-ambient



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.