مروری بر ربات کف شوی

ربات کف شوی یکی از بهترین نمونه‌های پیشرفت فناوری در عصر حاضر است. این مقاله تعدادی از بهترین رباتهای کف شوی را ‏معرفی می‌کند و به شما کمک کرده یکی از آنها را برای کارهای خانه خود انتخاب و خریداری کنید.‏
دوشنبه، 28 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مروری بر ربات کف شوی
از آنجا که روز به روز بر مشغله افراد افزوده می‌شود، بسیاری به دنبال راه‌هایی برای کمک گرفتن در کارهای روزانه خانواده هستند. با توجه به این نیاز، بعضی بر این عقیده‌اند که رباتهای کف شوی بهترین تجهیزاتی هستند که توسط فناوری عرضه شده‌اند. این دستگاه‌های الکترونیکی یکی از جدیدترین اختراعاتی هستند که کارهای نظافت کف ساختمان را به میزان قابل توجهی راحت ساخته‌اند. همچنین با کمک این ربات‌ها دیگر نیازی به صرف وقت جهت تمیز کردن کف خانه خود نخواهیم داشت.

در ادامه چند مورد از بهترین رباتهای کف شوی موجود در بازار را معرفی می‌کنیم.
 

بهترین رباتهای کف شوی

ربات آی ربات رومبا 780 (iRobot Roomba 780)
این ربات یکی از جدیدترین محصولات این برند است که در صنعت رباتیک بسیار شناخته شده می‌باشد. این دستگاه به فناوری Dirt Detect Series 2 که سری 2 از این نوع فناوری به حساب آمده و کار آن تشخیص کثیفی و آشغال است مجهز بوده و از این طریق نظافت کامل کف ساختمان را تضمین می‌سازد.
ربات مذکور دارای صفحه لمسی است که به کاربر اجازه داده تمام ویژگیهای آن را به سهولت کنترل نماید.این ربات برای انواع مختلف کف و بهترین نظافت ممکن، تنظیم شده است. ربات مذکور دارای صفحه لمسی است که به کاربر اجازه داده تمام ویژگیهای آن را به سهولت کنترل نماید. نشانگر Full Bin که پر بودن مخزن آن را نشان می‌دهد، زمانی نمایش داده می‌شود که مخزن یا سطح زباله آن بایستی خالی شود. این برند در حال حاضر محصول خود را با قیمت 600 دلار عرضه می‌کند.
 
ربات آی ربات اسکوبا 230 (iRobot Scooba 230)
یکی دیگر از محصولات نوآورانه کف شوی از شرکت آی ربات است. اندازه کوچک این ربات حمل آن را آسان ساخته و همچنین امکان حرکت ربات در زیر مبلمان کم ارتفاع را فراهم می‌سازد. این وسیله دارای فرایند تمیز کنندگی سه جانبه است. این فرایند اسپری یا پاشیدن مایع بر روی کف، تمیز کردن سطح با برس و سپس زدودن آب کثیف را شامل می‌شود. این ربات با بهره گرفتن از فناوری iAdapt Responsive Cleaning محیط پیرامون خود را حس کرده و بر اساس آن اقدام به تمیز کردن می‌کند. این وسیله یک گزینه کاملاً مناسب با قیمت حدود 300 دلار است.
 
ربات مینت اتوماتیک فلور کلینینگ (Mint Automatic Floor Cleaning Robot)
در صورتی که بخواهید کف ساختمان خود را به سبک خاصی تمیز کنید، این ربات از شرکت مینت همان چیزی است که شما لازم دارید. این وسیله که به طور خودکار کف ساختمان را تمیز می‌کند، دارای سیستم مکان یابی پیشرفته NorthStar است که آن را قادر ساخته کارهای خود را در حد کمال انجام دهد. فناوری PerfectEdge به آن در تمیز کردن بسیار کارآمد گوشه‌های دیوار و مبلمان کمک می‌کند. قسمت جلویی آن می‌تواند با دستمال خشک و مرطوب مورد استفاده قرار گیرد. این وسیله شیک با قیمتی حدود 200 دلار در دسترس است.

ربات کوروان پیکابات ایی‌وُ 2 (Corvan PicaBot eVo 2)
پیکابات کوروان سخت‌ترین رقیب سایر رباتهای کف شوی موجود در بازار به حساب می‌آید. این ربات هم دارای تسهیلات تمیز کردن کف با برس و هم جاروبرقی است. تِی کشی و جاروبرقی می‌تواند به طور همزمان انجام شود و بدین ترتیب در وقت صرفه جویی می‌شود. برس بادوام جانبی چرخان جهت تمیز کردن گوشه‌های دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ربات در دو مدل eVo2T و eVo2L عرضه شده است که به ترتیب دارای صفحه لمسی و صفحه ال سی دی هستند. قیمت آن حدود 500 دلار است که می‌تواند برای خریداران کمی مأیوس کننده باشد.
 
ربات آی تاچ لس رباتیک اتوماتیک وکیوم کلینر پرو (iTouchless Robotic Automatic Vacuum Cleaner PRO)
این دستگاه یکی از رباتهای کف شوی است که به دلیل صاف و مسطح بودن آن به راحتی می‌تواند در زیر سطوح پایین و کم ارتفاع عبور کند. در طول مراحل تمیز کردن، حسگرهای هوشمند آن فعال بوده و مانع از افتادن دستگاه از سطوح بلند می‌شوند. برسهای کناری کار تمیز کردن گوشه‌های اتاق و گوشه‌های دیوارها و مبلمان و حتی سطوح ناهموار را برعهده دارند. این دستگاه تمیز کننده با قیمتی حدود 250 دلار عرضه می‌شود بطوریکه گزینه‌ای مناسب برای خریداران به حساب می‌آید.
 
ربات نیتو ایکس وی ـ 11 (Neato XV-11)
این دستگاه با استفاده از سیستم جریان هوا و مکش هر نوع کف و سطحی را به طور کارآمد و مؤثر تمیز می‌کند. تنها برنامه تمیز کردن را تنظیم کنید و بگذارید دستگاه کار خود را انجام دهد. حسگرهای لیزری سیستم موضع اتاق (RPS) این ربات گزارش شده است که جهت جلوگیری از سقوط، برخورد به دیوار، مبلمان و غیره بسیار دقیق هستند. طراحی منحنی آن به عبور از تاریکی و فضاهای کم ارتفاع کمک می‌کند. علاوه بر آن همچنین ربات مذکور در زمانی که شارژ آن در حال اتمام است، به محل شارژ باتری برای شارژ سریع مجدد برمی‌گردد. شرکت نیتو رباتیک این ربات را با قیمتی حدود 400 دلار به فروش می‌رساند.
 
متاپو کلین میت کیو کیو ـ 2 (Metapo CleanMate QQ-2)
این ربات نظافت چی کف خانه را جارو کرده و تی می‌کشد و  به راحتی می‌تواند سطوح مختلفی از جمله فرش، کف پوش چوب سخت و کف پوش مشمعی لینوئوم را نظافت کند. همچنین می‌تواند به زیر تختخواب و سایر مکانهای غیر قابل دسترس برای تمیز کردن خاک، گرد و غبار و موی حیوانات خانگی برود و در عین حال با نور ماوراء بنفش خود باکتریها را از بین برده و بو زدایی می‌کند. ربات کلین میت  با برخورداری از فناوری داخلی Cliff Sensing به طور هوشمند از سقوط از پله‌ و برخورد با لبه‌های دیوار و غیره جلوگیری می‌کند. این ربات می‌تواند با یک بار شارژ تا 70 دقیقه بدون وقفه کار کند. تفاوت اصلی بین مدلهای QQ2 و QQ2L در پانل نمایشگر آن است.
این رباتهای خودکار در حالی که شما مشغول انجام کارهای دیگر خود هستید، کار تمیز کردن کف را به طور مؤثر انجام می‌دهند.مواردی که عنوان شد تنها چند مدل خوب و قابل قبول از رباتهای نظافت چی یا رباتهای کف شوی را شامل می‌شدند. موارد دیگری از جمله میکروربات یوبات (Microrobot UBOT)، الکترولاکس تریلوبایت (Electrolux Trilobite)، ال جی روبوکینگ (LG Roboking) و غیره نیز وجود دارد. این رباتهای خودکار در حالی که شما مشغول انجام کارهای دیگر خود هستید، کار تمیز کردن کف را به طور مؤثر انجام می‌دهند. اکثر این سیستم‌های پیشرفته بر روی هر سطحی از جمله فرش، کف پوش چوب سخت، کف پوش وینیل و مانند آن به خوبی عمل می‌کنند.


منبع: homequicks


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.