خرابکاری‌های تابستانه

فصل تابستان با تمام خوبی ها و لذت هایش، مشکلاتی هم برای ما به وجود می آورد. کوشا سمیعی در این بخش به تعدادی از این مشکلات و روش های برطرف کردن آن ها اشاره کرده است.
چهارشنبه، 21 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : کوشا سمیعی
موارد بیشتر برای شما
خرابکاری‌های تابستانه
به مرداد که رسیدیم، انگار روی قله‌ی تابستان ایستاده‌ایم. از آن بالا به روزهای بدون مدرسه‌ی پیش رو نگاه می‌کنیم و دل‌مان می‌خواهد... واقعاً دل‌مان چه می‌خواهد؟ ما می‌دانیم با تعطیلی باید چه کرد؟ آیا به اندازه‌ کلاس‌های آموزشی ثبتنام کرده‌ایم؟ آیا تفریح و گردش‌های‌مان مناسب و به‌راه هست؟ حالا که به قله‌ی تابستان رسیده‌ایم باید حواس‌مان به بدن‌مان هم باشد. لذت بردن و استفاده کردن از این تعطیلات، یک حال و هوای خوب می‌خواهد.

گاه تابستان با تمام خوبی‌هایش چند مشکل کوچک ممکن است درست کند. شما این مشکل‌ها را می‌شناسید؟


دردهای عضلانی

گاه در فصل گرما، عضله‌ها دچار درد یا گرفتگی می‌شوند. سروکله‌ی این درد در شکم، بازوها و پاها وقتی فعالیت بدنی زیادی داریم، پیدا می‌شود. اگر عضله‌های شما هم از این بد ادایی‌ها کرد، آب‌میوه‌ی تازه بنوشید یا نوشیدنی‌هایی که املاح معدنی دارند درست کنید؛ مثل شربت آب‌لیمو. توی گرما هم فعالیت بدنی زیاد را تعطیل کنید، وگرنه باید به گرمازدگی سلامی عرض کنید.
 

اختلال پوستی

نور خورشید و گرمای شدید هوا دست به دست هم می‌دهند تا عروق زیرپوستی شما را گشاد کنند، تا صورت شما به‌تدریج قرمز و ملتهب شود. ضدآفتاب خوب و جلوگیری از تماس طولانی‌مدت با نور خورشید، بهترین راه پیش‌گیری از آفتاب‌سوخته شدن است.
 

بوگیری پا

گرما، تعریق بدن را زیاد می‌کند. با افزایش عرق کردن، رطوبت پا داخل کفش هم زیاد و باعث ایجاد بروز عفونت‌های پوستی در پاها می‌شود. تندوتند پاهای خود را بشویید. اگر مجبورید مدت زیادی پا در کفش داشته باشید، از پودرها و کرم‌های ضدباکتری استفاده کنید. این پودرها و کرم‌ها در داروخانه موجود است.
 

شوره‌ی مو

گرما و عرق کردن باعث زیاد شدن شوره‌ی مو در فصل تابستان می‌شوند. شوره‌ی سر زیاد هم امکان دارد ریزش مو بیاورد و برای پوست سر مشکل‌آفرین باشد. حالا راه حل چیست؟ مواد غذایی خنک بخورید! مثل آب هندوانه و توت. این خوردنی‌ها کالری کمی دارند و برای هضم آن‌ها، انرژی کمی مورد نیاز است. تا می‌توانید املاح معدنی بدن‌تان را بالا ببرید. از خوردن میوه و سبزی و شیر و غلات هم غافل نشوید.

 منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.