چگونه می‌توان اتانول (برای سوخت) ساخت – قسمت دوم

می‌توان با استفاده از اقلام غذایی معمولی و چند قطعه تجهیزات اولیه، مقادیر کوچکی از اتانول یا الکل سفید را در خانه درست کرد.
يکشنبه، 25 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می‌توان اتانول (برای سوخت) ساخت – قسمت دوم

تقطیر و امتزاج اتانول‌تان با بنزین

    1
ماده بیولوژیکی خود را به یک دستگاه تقطیر برگشتی برای انجام عمل تقطیر منتقل کنید. مخلوط را به محض این که هیدرومترتان نشان داد که تمام قند به الکل تبدیل شده است، کنار بگذارید. هر چه بیشتر تعلل و تأخیر داشته باشید احتمال ابتلاء مخلوط به باکتریها و سایر مواد ناخواسته که شروع به توسعه خواهند کرد بیشتر است.
 
شما می‌توانید دستگاه تقطیر برگشتی خود برای استفاده خانگی را از طریق اینترنت خریداری کنید. با این حال، اینها نسبتاً گران هستند - یک مدل اساسی اغلب می تواند به اندازه 200 تا 500 دلار هزینه داشته باشد.
 
در بعضی موارد، ممکن است شما بتوانید تجهیزاتی مانند دستگاه تقطیر برگشتی را با نرخ روزانه یا هفتگی پایین اجاره کنید. برای اطلاعات بیشتر با شرکت‌های آب گیری و تقطیر خانگی در منطقه خود تماس بگیرید.
 
    2
ماده بیولوژیکی موجود را در دستگاه تقطیر گرم کنید تا آب از اتانول جدا شود. دستگاه‌های تقطیر مختلف به گونه‌های متفاوت عمل می‌کنند، به این لحاظ حتماً دستور العمل‌ دستگاه تقطیر خودتان را دقیقاً بخوانید و آن را دنبال کنید. به طور کلی، این فرایند شامل گرم کردن مایع تخمیر شده برای تبدیل آن به بخار است، که قبل از قرار گرفتن در یک ظرف جداگانه به شکل اتانول خالص از میان یک فیلتر مخصوص گذر می‌کند.
 
از آن جا که اتانول نسبت به آب دارای چگالی کمتری است، با سرعت بیشتری نسبت به بقیه مایع ناخواسته در دستگاه تقطیر، تبخیر و باز چگال می‌شود. این بدان معنی است که دیگر نیازی به تصفیه بیشتر نیست.
 
به خاطر داشته باشید که یک ظرف پر از مواد بیولوژیکی تنها مقدار کمی اتانول خالص را تولید می‌کند. در واقع، برای ساختن 2.8 گالن (11 لیتر) اتانول در حدود 56 پوند (25 کیلوگرم) میوه و سبزیجات لازم است!
 
    3
مخلوطی از 85 درصد اتانول خالص و 15 درصد بنزین تشکیل دهید تا سوخت ایجاد شود. این نسبت استانداردی است که برای تبدیل اتانول خالص به یک منبع سوخت قابل اطمینان استفاده می‌شود. این اختلاطِ دو مایع را در یک حلب تمیز مخصوص بنزین یا یک ظرف مشابه انجام دهید و حتماً مطمئن شوید که درب ظرف را به صورت آب بند بسته‌اید. هنگامی که اتانول خود را با بنزین مخلوط کردید، دیگر نمی‌توانید از آن برای هدفی غیر از سوخت استفاده کنید.
 
شما ممکن است بسته به نوع موتورتان که برای کار در نظر گرفته‌اید و مقررات و تنظیمات خاص برای ایجاد اتانول در منطقه‌تان، مقادیر متفاوتی از بنزین استفاده کنید.
 
برای جلو گیری از بروز حوادث، سوخت اتانول خانگی خود را در دمای اتاق در فضایی با تهویه مناسب ذخیره کنید.
 

پرسش و پاسخ‌های متداول

* سؤال
آیا جایگزین مخمر وجود دارد؟ چیزی که من بتوانم در حیاط یا جنگل خود پیدا کنم؟
جواب
متاسفانه نه. مخمر برای تجزیه قندها در ماده بیولوژیکی، که اتانول را به عنوان محصول جانبی تولید می‌کند ، ضروری است. بدون مخمر، اتانول به مراتب کمتری تولید می‌شود.
    
* سؤال
آیا می‌توانم قبل از تقطیر بنزین اضافه کنم و منتظر بمانم تا اتانول از آب جدا شود؟
جواب
خیر، این امر نه تنها عملی نیست، زیرا یک مرحله غیر ضروری به فرآیند تقطیر اضافه می‌کند، بلکه نا امن نیز خواهد بود، زیرا این کار باعث گرم شدن بنزین و اتانول در کنار هم در دستگاه تقطیر شما می‌شود.
    
* سؤال
آیا برای استفاده از اتانول برای استفاده در چیزی غیر از ماشین، به مجوز احتیاج دارم؟
جواب
بله. این مجوز در مورد تولید اتانول و همچنین استفاده‌های مجاز آن صدق می‌کند. پس از به دست آوردن مجوز خود، حتماً برای جلو گیری از عواقب ناگوار قانونی، مقررات مندرج در آن را دقیقاً دنبال کنید.
    
* سؤال
چگونه می‌توانم قوانین و مقررات ساخت سوخت اتانول در کشورم را دریابم؟
جواب
جستجوی سریع "اتانول خانگی" به علاوه نام کشور خود (و همچنین شهر، استان یا منطقه خاص خود) را انجام دهید، زیرا قوانین می‌توانند تا حد زیادی بین مناطق متفاوت باشند.. شما قاعدتاً باید مقررات مربوط به آژانس مجاز کشور خود را در بین چند نتیجه اول پیدا کنید.
 
* سؤال
آیا می توان از میوه‌های آسیب دیده برای تهیه خمیر استفاده کرد؟
جواب
بله، می‌توان از میوه آسیب دیده (یعنی کبود، بریده شده، جزئی خورده شده) استفاده کرد.
 
* سؤال
آیا اتانول با بامبو مانند نیشکر نیز  می‌تواند ساخته شود؟
جواب
بله، هر نوع قندی را می توان به اتانول تبدیل کرد، فقط اطمینان حاصل کنید که مقدار قند از 9٪ تا 25٪ مخلوط را تشکیل می‌دهد.
 
* سؤال
آیا نمی‌توانم فقط با تقطیر الکل را به طور کامل از آب جدا کنم؟
جواب
تقطیر الکل باعث می‌شود تا 96٪ راه را طی کنید. با توجه به آرایش اتانول، هنوز 4٪ آب وجود دارد که می‌تواند موتور شما را از چرخش باز دارد. برای فیلتر کردن این مقدار باقی مانده آب، به یک غربال مولکولی سایز 3a  نیاز دارید. گوی‌های زئولیت را می‌توان خشک و دو باره از آنها استفاده کرد.
 
* سؤال
محدودیتهای سوختهای زیستی چیست؟
جواب
در ارتباط با  مخلوط بنزین اتانول E85 ، این سوخت قدرتمندتر اکسیژن زده شده و مقداری از حجم آن توسط اکسیژن گرفته می‌شود. این بدان معنی است که اکسیؤن نیز به طور کامل و سریعتر می‌سوزد، و این به معنی است که در حالت واقعی تا 30٪ حجم به سوخت اضافی نیاز است. ماده بیولوژیکی موجود را در دستگاه تقطیر گرم کنید تا آب از اتانول جدا شود. دستگاه‌های تقطیر مختلف به گونه‌های متفاوت عمل می‌کنند، به این لحاظ حتماً دستور العمل‌ دستگاه تقطیر خودتان را دقیقاً بخوانید و آن را دنبال کنید. همچنین، با این سوخت، استارت موتور خنک ماشین بین 5 تا 15 درجه سانتی‌گراد (40 تا 60 درجه فارنهایت) تجربه می‌شود. این استارت با افزایش درصد بنزین در زمستان به 25٪ اصلاح می شود، و لذا  E85  بیشتر شبیه E75 می‌شود. اگر خوش شانس باشید، ایستگاه‌های E85 نزدیکتان هستند. اما یک محدودیت بزرگ برای بسیاری از افراد این است که زیرساخت های پشتیبانی از سوخت اتانول در بسیاری از مناطق وجود ندارد.
    
* سؤال
آیا می‌توانم از جنین نارگیل برای تولید بیو اتانول استفاده کنم؟
جواب
شکر نیاز اصلی است، بنا بر این اگر وجود داشته باشد ممکن است کار کند. حداقل 9٪ قند لازم است.
 

نکات

از سوخت اتانول می‌توان برای تأمین انرژی مدلهای خاصی از اتومبیل، کامیون، موتور سیکلت و سایر وسایل نقلیه با سوخت منعطف استفاده کرد.
 
ممکن است لازم باشد تجهیزات برقی کار کننده در فضای باز از قبیل چمن زن، اره برقی و دمنده برگ تغییر یابد تا آنها بتوانند با اتانول کار کنند.
 
منبع: wikihow


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.