چگونه می‌توان اتانول (برای سوخت) ساخت – قسمت اول

می‌توان با استفاده از اقلام غذایی معمولی و چند قطعه تجهیزات اولیه، مقادیر کوچکی از اتانول یا الکل سفید را در خانه درست کرد.
جمعه، 23 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می‌توان اتانول (برای سوخت) ساخت – قسمت اول
ابتدا، از مراجع قانونی مربوط به تولید الکل در محل خود اجازه کتبی بخواهید تا مطمئن شوید که تولید اتانول در منطقه شما برای شما قانونی است. سپس، با جمع آوری مواد بیولوژیکی خام مانند میوه و سبزیجات پیر در یک ظرف بزرگ شروع کنید و آنها را در یک محل تهویه مناسب قرار دهید تا اجازه تخمیر به آنها داده شود. هنگامی که اتانول خانگی خود را با بنزین مخلوط کردید، می توانید از آن برای نیرو دادن به وسایل نقلیه دارای سوخت منعطف مانند اتومبیل، کامیون و موتور سیکلت و همچنین برخی از تجهیزات برقی در فضای باز استفاده کنید.
 

انجام  مراحل آماده سازی اولیه مواد خام زیستی اولیه

    1
برای تولید اتانول در ایالت یا محل خود درخواست مجوز دهید. برای ساختن اتانول به طور قانونی، ابتدا باید از اداره مربوطه مجوز کتبی بگیرید. اگر در ایالات متحده زندگی می‌کنید ، فرم درخواست تولید کننده موجود در سایت مربوطه را پر کنید و آن را برای بررسی به اداره مالیات و تجارت الکل و دخانیات (TTB) ارسال کنید. اگر مورد تأیید قرار گیرید، سندی را دریافت خواهید کرد که به شما اجازه می‌دهد تخمیر و تقطیر اتانول را در خانه را انجام دهید.
 
اگر خارج از آمریکا زندگی می‌کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تولید قانونی اتانول، با نهاد حاکم مسئول نظارت بر قوانین مربوط به الکل در منطقه خود تماس بگیرید.
 
به عنوان یک تولید کننده اتانول تأیید شده در ایالات متحده ، شما مجاز می‌شود تا سالانه 10،000 گالن مجاز اتانول تهیه کنید.
 
    2
میوه و سبزیجات کهنه و پیر شده را برای استفاده برای تخمیر جمع کنید. برای حصول بهترین نتیجه، میوه‌ها و سبزیجات قندی را انتخاب کنید که کمی از زمان رسیدن کاملشان گذشته باشد. اتانول با نشان تجاری معمولاً از ذرت ساخته می‌شود، اما می‌توانید با استفاده از تقریباً هر نوع محصول با قند طبیعی، نتیجه مشابهی را به دست آورید.
 
فروشگاه مواد غذایی محلی یا بازار محصولات کشاورزی نزدیک خود را بررسی کنید تا ببینید که آیا آنها محصولات رو به فسادی که می‌خواهند دور ریز کنند دارند که بتوانید از آنها را به صورت رایگان بگیرید.
 
مواردی مانند سیب، موز، آناناس، هلو، سیب زمینی و چغندر قند نسبت به سایر انواع میوه‌ها و سبزیجات از نظر قند غنی‌تر هستند و بنابراین قادر به ایجاد اتانول طبیعی بیشتری  هستند.
 
    3
در حدود یک سوم از حجم یک بشکه یا یک ظرف مشابه را با میوه و سبزیجات فاسد شده خود پر کنید. مراقب باشید به هر حال آن را تا بیش از نصف حجم آن پر نکنید وگرنه در جریان تخمیر ممکن است سرریز کند.
 
در صورت امکان از بشکه فولادی استاندارد 210 لیتری استفاده کنید. یکی از این بشکه‌ها فضای زیادی دارد و آلودگی‌های مضر را به هنگام تخمیر به ماده بیولوژیکی شما وارد نمی‌کند.
 
اگر نمی‌توانید چنین بشکه‌ای تهیه کنید یک بشکه چوبی یا پلاستیکی ساده نیز به خوبی کار می‌دهد.
 
    4
میوه‌ها و سبزیجات را با یک جسم بی نوک (سر پهن) له کنید. از دستگیره جارو، میله چوبی یا وسیله‌ای مشابه برای له کردن و فشرده سازی مواد بیولوژیکی خود استفاده کنید تا زمانی که مخلوطی یکنواخت تشکیل شود. با جمع آوری مواد بیولوژیکی خام مانند میوه و سبزیجات پیر در یک ظرف بزرگ شروع کنید. این کمک می‌کند تا بیشتر قندهای طبیعی آن آزاد شود و فضای لازم برای اضافه کردن سایر مواد لازم فراهم شود.
 
به له کردن میوه‌ها و سبزیجات خود تا آن جا ادامه دهید تکه‌های بزرگی باقی نماند.
 
این محصولات فاسد بوی ناخوشایندی دارد. حتماً کار در یک قسمت تهویه شده را در نظر بگیرید و صورت خود را بپوشانید تا اذیت بوی مضر کاهش یابد.
 

تخمیر مواد بیولوژیکی شما

    1
یک تا دو بسته مخمر مقطر را با ماده بیولوژیکی خود مخلوط کنید. هر بسته را باز کنید و مخمر پودر شده را درون ظرف تخمیر خود غربال کنید. سپس، مخلوط را دو باره له کنید تا مخمر به طور مساوی در سراسر آن توزیع شود. مخمر عنصر اصلی مورد نیاز برای شروع روند تخمیر است.
 
به عنوان یک قاعده کلی، برای هر 20 پوند (9.1 کیلوگرم) ماده بیولوژیکی باید از 1 بسته مخمر استفاده کنید.
 
مخمر مقطر نوع خاصی از مخمرهاست که در برابر الکل مقاوم هستند و باعث می‌شود این ماده در ساخت اتانول عالی باشد.
 
    2
آب تمیز را در بالای مخلوط اضافه کنید. نسبت دقیق آب مورد استفاده شما بسته به میزان میوه و سبزیجات که با آنها کار می‌کنید متفاوت خواهد بود. به عبارت دیگر، شما فقط لازم است آب کافی برای پوشاندن مواد بیولوژیکی خود داشته باشید و آن‌ها را مرطوب نگه دارید. سطح آب نباید بیشتر از 1 تا 2 سانتی متر (0.39-0.79 اینچ) بالاتر از محتوای ظرف باشد.
 
در صورت امکان از آب مقطر یا فیلتر شده استفاده کنید. آب شیر معمولی ممکن است مواد شیمیایی یا ناخالصی‌های ناخواسته را در ترکیب اتانول خانگی شما قرار دهد.
 
می‌توانید از آب گرم یا داغ برای استخراج قند باز هم بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید.
 
    3
ظرف تخمیر خود را به طور امن بپوشانید. اگر از بشکه یا چلیک که دارای درب قابل برداشتن است، استفاده می‌کنید، به سادگی فقط درب را روی آن قرار دهید. اگر از ظروف در باز دیگر اسفاده می‌کنید یک کیسه زباله را به صورت وارونه از روی دهانه ظرف پایین بکشید و اطراف بالای ظرف در کیسه سوراخهایی برای ورود هوا ایجاد کنید.
 
برای این که مواد بیولوژیکی خام شما با موفقیت تخمیر شود، لازم است که اطمینان حاصل کنید که ظرف شما به درستی آب بندی شده است.
 
    4
اجازه دهید تا حداقل یک هفته ماده بیولوژیکی شما تخمیر شود. در بیشتر موارد، بین 7 تا 10 روز به طول می‌انجامد تا قندهای میوه و سبزیجات به طور کامل تجزیه شوند. در این مدت به هر دلیلی از باز کردن درب ظرف خودداری کنید، مگر این که بخواهید میزان قند ماده بیولوژیکی خود را کنترل کنید.
 
همان طور که ماده بیولوژیکی خام شما قرار گرفته است، مخمر از قندهای طبیعی آن تغذیه می‌کند و الکل ساده یا اتانول را به عنوان یک محصول جانبی تولید می‌کند.
 
    5
برای بررسی میزان قند روزانه ماده بیولوژیکی خود از یک چگالی سنج (هیدرومتر) استفاده کنید. ظرف تخمیر خود را باز کرده و انتهای ضخیم شده چگالی سنج را درون ماده بیولوژیکی مایع قرار دهید. شما باید توجه داشته باشید که قرائت میزان قند حاصل (که اغلب بر حسب اونس درر گالن، "Balling" یا "Brix" مشخص می‌شود) هر روز کمی کمتر می‌شود. پس از 7 تا 10 روز، هیچ شکری باقی نمی‌ماند، و این به این معنی است که فرایند تخمیر کامل شده است.
 
وقتی می‌خواهید مخمر مقطر خود را بخرید، یک چگالی سنج انتخاب و خرید کنید. همچنین ممکن است بتوانید یکی از این ابزارها را در فروشگاهی پیدا کنید که وسایل آشپزی مخصوصی را می‌فروشند.
 
ماده بیولوژیکی شما ممکن است دیرتر یا زودتر تخمیر شود، به همین دلیل توصیه می‌شود به جای پیروی از برنامه زمانی مشخص، به میزان قند توجه داشته باشید.
 
منبع: wikihow


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.