چند خوراکی خوشمزه با آووکادو

بیشتر انرژی آووکادو به چربی موجود در آن برمی‌گردد و پتاسیم این میوه 60 درصد بیشتر از موز است. البته به دلیل اینکه آووکادو سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و ویتامین K است، مصرفش به تمام افرادی که علاقه بسیاری به داشتن پوست و مویی شفاف و زیبا دارند، پیشنهاد می‌شود!
جمعه، 8 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چند خوراکی خوشمزه با آووکادو

5 روش جالب برای استفاده از آووکادو

آووکادو که در واقع یک میوه است و نه یک سبزی، دارای مزایای سلامتی متعددی می باشد. این میوه که غنی از فیبر و سرشار از پتاسیم، ویتامین ث، ویتامین ای، ویتامین های گروه ب و اسیدفولیک است، میوه ای است که باید سعی کنید آن را بطور منظم در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

می دانید که آووکادو به شکل گواکامول یا بصورت برش‌خرده در ساندویچ یا سالاد خوشمزه است اما ۵ دستور زیر، چند روش جدید و جالب برای مصرف آووکادوی بیشتر در اختیار شما قرار می دهند.
 
چند خوراکی خوشمزه با آووکادو
 
 آووکادو و پیتزای صبحانه با تخم مرغ
این غذا شما را از فواید سلامتی آووکادو و همچنین گشنیز ــ که فلزات سنگین را می زداید ــ‌ و تخم مرغ ــ که سرشار از پروتئین، چربی های مفید و ویتامین e است ــ‌ بهره‌مند می سازد. بعلاوه یک صبحانه آسان است که مطمئنا هم کودکان آن را دوست خواهند داشت و هم بزرگسالان.
 
چند خوراکی خوشمزه با آووکادو
 
 پنکیک آووکادو و گندم سیاه
ممکن است عجیب بنظر برسد اما استفاده از آووکادو در شیرینی‌ها و کیکها به آنها یک بافت کرمی می دهد،‌ بدون آنکه باعث شود طعمی شبیه گواکامول پیدا کنند.

و با غلات کامل و کمی دارچین، این پنکیک ها مانند پنکیک های معمولی باعث افزایش ناگهانی قند خون نخواهند شد.
 
چند خوراکی خوشمزه با آووکادو
 
سوپ آووکادوی خام
سوپ آووکادوی خام، سرشار از مواد مغذی است. این سوپ نه تنها حاوی آووکادوست بلکه دارای خیار خام ــ که برای پوست، مفاصل و پیشگیری از سرطان مفید است ــ تاهینی ــ که سرشار از ویتامینها و مواد معدنی است و به سلامت پوست کمک می کند ــ نخود سبز و نعناع نیز می باشد. در نتیجه یک وعده بسیار مغذی است.
 
چند خوراکی خوشمزه با آووکادو
 
سالمون کبابی با سالسای آووکادو
آووکادوها به تنهایی فوق‌العاده سالم هستند اما وقتی آنها را با یک ماهی مانند سالمون همراه کنید، یک ترکیب مغذی منحصر بفرد خواهید داشت.

سالمون که سرشار از امگا ۳ مفید برای قلب و پروتئین است، یک ضمیمه عالی برای هر رژیم غذایی سالم می باشد. آن را به همراه سالسای آووکادو سرو کنید تا یک شام بی نظیر داشته باشید.
 
چند خوراکی خوشمزه با آووکادو
 
پودینگ آووکادو و شکلات
بله شما می توانید از آووکادو در دسر نیز استفاده کنید. شاید لازم باشد خودتان آن را امتحان کنید تا حرف ما را باور کنید اما آووکادوها یک پایه عالی برای پودینگ شکلات هستند.

بافت کرمی آنها لطافت خاصی به این پودینگ می دهد، بطوریکه اصلا متوجه نمی شوید که با پودینگهای معمولی فرق دارد. شکلات تلخ نیز مقدار زیادی آنتی اکسیدان به آن اضافه می کند.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.