با جاذبه های گردشگری کشور سوئد آشنا شوید

سوئد کشوری زیبا در بخش شمالی قاره اروپا است و در منطقه اسکاندیناوی قرار گرفته است. کشورهای فنلاند و نروژ با آن هم مرز هستند و این کشور پر از جاذبه های گردشگری از زیبایی های طبیعی گرفته تا مکان های تاریخی و سواحل زیباست. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری این کشور پرداخته ایم.
جمعه، 15 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با جاذبه های گردشگری کشور سوئد آشنا شوید

بهترین مکان های دیدنی سوئد

 
1- پارک ملی Kosterhavet
با جاذبه های گردشگری کشور سوئد آشنا شوید

کشور سوئد دارای خطوط ساحلی متعددی می باشد و در این موضوع شکی نیست، اما بهترین مکان برای مشاهده ی خط دریایی در شرایط محافظت شده پارک ملی Kosterhavet می باشد. این پارک که با نروژ هم مرز است اولین پارک ملی دریایی سوئد محسوب می شود.

با داشتن 6000 گونه از زندگی دریایی، این پارک خانه ی گونه های متعددی است که در هیچ نقطه ی دیگری از سوئد یافت نمی شوند.

این پارک در مرکز دریا و سواحل جزایر Koster واقع شده است. صخره های مرجانی این پارک، آن را به مکانی محبوب برای غواصان تبدیل کرده است.

ضمن اینکه افرادی که به خشکی علاقمندند نیز می توانند از دهکده های ماهیگیری فریبنده لذت ببرند؛ دهکده هایی که منتظرند تا به تصاویر روی کارت پستال ها تبدیل شوند! ‏
 
2- مارسترند Marstrand
با جاذبه های گردشگری کشور سوئد آشنا شوید

مارسترند شهری منسوب به سال 1200 میلادی، برای دو چیز شناخته شده است: قایقرانی و یک قلعه ی قدیمی. این اجتماع ساحلی روی جزیره ای در غرب سوئد واقع شده و میزبان جام بازی سالانه ی سوئد (یک رقابت مهم قایقرانی) می باشد.

مارسترند همچنین خانه ی قلعه ی قرن هفدهمی کارلستن Carlsten است، قلعه ی باشکوه سنگی که نگهبانی از شهر را به عهده دارد.

شما می توانید برای بازدید از این شهر، عازم سفری یک روزه از گوتنبرگ Gothenburg شوید. جالب است بدانید افرادی که از این شهر بازدید کرده اند آنرا با عبارت Kodak moment توصیف کرده اند، بنابراین آماده باشید که در سفر به مارسترند عکس های زیادی از ساختمان های تاریخی تزئین شده و رنگی این شهر که با خیابان های سنگفرش احاطه شده اند بگیرید.

ضمن اینکه بازدید از موزه ی هنری Strandverket ، فانوس دریایی بازسازی شده ی Pater Noster و مسیرهای کوهنوردی زیبای این منطقه را نیز از دست ندهید.
 
3- مالمو Malmo
با جاذبه های گردشگری کشور سوئد آشنا شوید

قدیمی و جدید در کنار هم شاید بهترین توصیف برای مالمو باشد. مالمو شهر تاریخی قرون وسطایی با چشم اندازی از ساختمان های مدرن و معاصر است.

مالمو به عنوان سومین شهر بزرگ سوئد دارای شهر قدیمی (Gamla Stoden) حیرت آوری با سه میدان اصلی به نام های Stortoget، Lilla Torg و Gustav Adolfs Torg است.

شهر قدیمی جایی است که شما می توانید از قلعه ی Malmohus Slott بازدید کنید. این شهر چند فرهنگی با 150 قومیت مختلف، از طریق پل Oresund به دانمارک متصل است. یکی از جاذبه های جدید مالمو Turning Torso است.

این ساختمان یک شاهکار معماری است که بیش از 190 متر در آسمان پیچ و قوس می خورد که همین موضوع باعث شده که در سوئد بیشترین صحبت ها در مورد آن شده باشد.
 
4- ایستد Ystad
با جاذبه های گردشگری کشور سوئد آشنا شوید

ایستد شهری ساحلی در جنوب سوئد است که کارآگاهان و طرفداران راز و رمز جنایت ها را به خود جلب می کند.

در این مورد می توان به نویسنده ای به نام Henning Mankell اشاره نمود که رمان کارآگاه Kurt Wallender را در این شهر و نواحی اطراف آن تصویر می کند.

در کتاب او می توانید ساختمان های مهمی از جمله صومعه ی Greyfriars (یکی از بهترین صومعه های قرون وسطایی حفاظت شده ی سوئد) و کلیسای مریم مقدس (یک کلیسای بزرگ قرون وسطایی) را بیابید که هر دو جز آثار باشکوه معماری گوتیک هنسا Gothic Hansa هستند.

با پیاده روی در خیابان های سنگفرش ایستد نیز می توانید مناظر زیبای ساختمان های رنگی نیمه چوبی را مشاهده کنید.

بهتر است قدم زدن در راستای سواحل زیبای ماسه ای ایستد را نیز از دست ندهید.

در شرق ایستد یادمان سنگی Ales Stenar قرار گرفته که از 59 سنگ بزرگ تشکیل شده که در نهایت به شکل یک کشتی درآمده اند.{1}
 
5-مجمع ‌الجزایر استکهلم
با جاذبه های گردشگری کشور سوئد آشنا شوید

بزرگترین مجمع الجزایر سوئد یا زنجیره ای از جزایر کوچک، دور پایتخت استکهلم توسعه یافته‌اند و این امکان را به مسافران میدهد که دسترسی راحتی به هزاران جزیره زیبا و بخش کوچکی از مناطقی که دارای سکنه هستند، داشته باشند.

برای به حداکثر رساندن لذت تجربه خود می‌توانید کشتی‌های مسافربری که تور مجمع الجزایر را در تابستان به شما پیشنهاد می‌دهد، تجربه کنید و یا گردش در جزیره را امتحان کنید. بعضی از جزایر دست نخورده خانه حیوانات وحشی هستند و مکانی مناسب برای پیاده روی یا قایق رانی به شمار می‌روند.

به این ترتیب، درحالیکه دیگران از مسافرخانه‌های زیبا، رستورانهای تجملی و خانه‌های چوبی زرد و قرمز اسکاندیناوی سخن می‌گویند، شما می‌توانید این تجربیات لذت ‌بخش را تجربه کنید.

اگرچه شما در این منطقه احساس می‌کنید که مایل ها از شهر دور هستید ولی به راحتی می‌توانید از این جزایر سفری روزانه به استکهلم داشته باشید.
 
6-اسکانه
با جاذبه های گردشگری کشور سوئد آشنا شوید

اسکانه که در منطقه جنوبی سوئد واقع شده است، شهری است که بر روی حاصل خیزترین خاک دنیا قرار گرفته است. زمینهای زراعی زیبا، جنگلها و دریاچه‌ها این مکان را زینت داده‌اند و تقریبا ۳۰۰ قلعه و باغ متعلق به قرون ۱۲ تا ۱۹ در آن قرار دارند.

کشت زارهای محصولات کشاورزی، گلهای بی‌پایان دشت‌ها، افق گسترده و سواحل آرام این شهر بسیار وسوسه انگیز هستند.

رستورانهای محلی نیز در این شهر سبزیجات و میوه‌های تازه کشت شد، گوشت غاز، مارماهی، قارچ و مارچوبه را به عنوان غذاهایی لذیذ سرو می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم که بعد از صرف غذا، گردشی در قلعه سوفیرو (Sofiero Castle) و پیاده ‌روی در اسکانلدن تریل (Skåneleden Trail) داشته باشید و به سفری ۱۰۰۰ کیلومتری در حومه شرقی شهر بپردازید و یا در مکان هایی که مجهز به تابلوهای راهنما هستند، دوچرخه سواری کنید.
 
7-جاکموک (Jokkmokk)
با جاذبه های گردشگری کشور سوئد آشنا شوید

جاکموک شهری رویایی در لاپلند، ایالت شمالی سوئد است که میتوانید در آنجا مسابقه گوزن‌ های شمالی را تماشا کنید، بازار زمستانی را ببینید و درباره گروهی محلی به نام سامی اطلاعات بدست بیاورید.

بازار جاکموک بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد و هر سال در فوریه شروع به کار می‌کند. با وجود ارتفاع برف و دماهای دو رقمی زیر خط انجماد، بازار سنتی فرهنگ سامی را جشن می‌گیرد.

پیشنهاد می‌کنیم که در این مکان از خوراک‌ های محلی بخورید، به گوزن های شمالی غذا بدهید و رقص محلی را در بازار تماشا کنید.

همچنین به موزه آجته (Ájtte Museum) که فرهنگ عمیق سامی را نمایش می‌دهد، بروید. جاکموک نقطه اصلی برای دسترسی به ۴ پارک ملی در منطقه میراث جهانی لاپونیا است.

در این شهر، انتظار دیدن روزهای تمام نشدنی تابستان یا تاریکی طولانی در زمستان را داشته باشید،  زیرا شهر در بالای مدار قطب شمال واقع شده است.{2}
 
8-مارسترند Marstrand
با جاذبه های گردشگری کشور سوئد آشنا شوید

مارسترند شهری منسوب به سال 1200 میلادی است که غرب سوئد واقع شده و به علت قایقرانی و قلعه ی قدیمی آن شناخته شده است.

قلعه ی قرن هفدهمی کارلستن Carlstenدر مارسترندقرار دارد. در سفر به مارسترند می توانید عکس های زیادی از ساختمان های تاریخی تزئین شده و رنگی این شهر که با خیابان های سنگفرش احاطه شده اند بگیرید.

بازدید از موزه ی هنری Strandverket ، فانوس دریایی بازسازی شده ی Pater Noster و مسیرهای کوهنوردی زیبای این منطقه را نیز از دست ندهید.
 
9-گوتنبرگ Gothenburg
با جاذبه های گردشگری کشور سوئد آشنا شوید

گوتنبرگ در سواحل غربی سوئد قرار دارد که پارک هایی منسوب به قرن نوزدهم در آن قرار دارند . از میان این پارک ها می توان به پارک Kungsparken اشاره نمود که در حقیقت دور کانالی شکل گرفته که بصورت حلقه ای مرکز شهر را احاطه نموده است. گوتنبرگ به عنوان بزرگترین شهر بندری اسکاندیناوی، دارای بزرگترین جشنواره ی فیلم منطقه و همچنین جشنواره های متعدد موسیقی نیز در طول سال می باشد.
 
10-سیگتونا (Sigtuna)
با جاذبه های گردشگری کشور سوئد آشنا شوید

قدیمی ترین شهر سوئد واقع در دریاچه مالارن دراوپلاند (Lake Mälaren in Uppland) در شمال استوک اول،سیگتونا نام دارد که تقریبا سال 980 بعد از میلاد مسیح و در زمان وایکینگ ها کشف شد.

به شما گردشگران خوش ذوق پیشنهاد می کنیم سفری به این منطقه داشته باشید چرا که زیبایی های زیادی در آن وجود دارد به خاطر همین با وجود این که وسعت کمی دارد اما از اهمیت بالایی در بین گردشگران و توریست ها برخوردار است.

رستوران های محلی، مغازه های هنری، لباس فروشی ها و کافه های فریبنده مرکز این شهر قرون وسطایی را پر کرده است.

به هیچ عنوان بازدید از خرابه ها، کلیسای قرون وسطایی و سنگ های طلسم شده حوالی این شهر را از یاد نبرید.

کلیسای مریم مقدس ساختمانی آجری با سبک معماری گوتیک می باشد جاذبه های دیدنی این شهر می باشد و مناسب ترین مکان برای سفر محسوب می شود.{3}

پی نوشت:
1.www.lastsecond.ir
2.www.eligasht.com
3.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.