راه های مقابله با پرخوری

گرسنگی، احساسی ناخوشایند است که بروز نابهنگام آن باعث بر هم خوردن تمرکز می شود. این اتفاق معمولاً در افراد تحت رژیم غذایی بیشتر رخ داده و اختلال در تمرکز را در آنان جدی تر می کند.
يکشنبه، 17 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه های مقابله با پرخوری

14 روش شگفت انگیز مقابله با پرخوری در خانه

اگر با مشکل پرخوری مواجه هستید، چهارده راهنمایی ذکر شده را برای رهایی از پرخوری در منزل در نظر داشته باشید.
 
بشقاب های کوچکتر بخرید
مطالعات نشان داده اند که افراد، وقتی از بشقاب های بزرگتر استفاده می کنند، بیشتر غذا می خورند. برای کاهش میزان غذای خود، اندازه ظروف غذاخوری خود را کاهش دهید.
 
کابینت ها را پاکسازی کنید
اگر بسته های چیپس و جعبه های بیسکوییت در کابینت به شما چشمک بزنند، احتمالا بیشتر تمایل به خوردن آنها دارید تا وقتی مجبور باشید برای خرید آنها و رفتن به فروشگاه به خود زحمت بدهید. این مواد را در منزل نگهداری نکنید تا هوس خوردن آن ها به سرتان نزند و جایگزین های سالم برای آن ها در نظر بگیرید.
 
مقداری خوراکی در منزل خود داشته باشید
متناوبا، اگر خوراکی دارید که از خوردن آن پرهیز می کنید، سپس به یک باره مقدار زیادی از آن می خورید، مقداری از آن را برای ارضای خواسته های خود در منزل نگهداری کنید. بنابراین اگر یک بار در ماه هوس خوردن بستنی می کنید و در مصرف آن زیاده روی می کنید، مقداری بستنی در فریزر خود نگه دارید و هر وقت خواستید یک یا دو گاز از آن بخورید.
 
راه های مقابله با پرخوری
 
تماشای تلویزیون را محدود کنید
خوردن تنقلات در حال تماشای تلویزیون روشی رایج برای از دست دادن کنترل خود و خوردن مقدار زیادی تنقلات است. تماشای تلویزیون را با فعالیت دیگری که ضمن انجام آن نیاز به خوردن ندارد، عوض کنید و این کار ممکن است به کاهش پرخوری نیز کمک کند.
 
از ساعت استفاده کنید
اگر بخواهید غذای خود را به چند قسمت تقسیم کنید، از ساعت برای تنظیم بخش اصلی غذا خوردن خود استفاده کنید. پیش از اینکه به سراغ قسمت بعدی غذا بروید، بیست دقیقه منتظر بمانید. ممکن است متوجه شوید که واقعا گرسنه نیستید.
 
از ظروف در بسته خود استفاده کنید
خوراکی های مورد علاقه خود را به صورت وعده های از قبل تقسیم شده در ظروف مجزا نگهداری کنید. وقتی در حالی که روی مبل نشسته اید یک قسمت از خوراکی را می خورید.
 
راه های مقابله با پرخوری
 
ظروف رنگارنگ استفاده کنید
تحقیقات نشان داده است که وجود کنتراست(تضاد) رنگی بین غذا و ظرف ممکن است منجر به کشیدن غذای بیشتر در ظرف شود. خرید ظرف رنگارنگ را در نظر داشته باشید و آنهایی که کنتراست بیشتری با غذایی که می خورید دارند را انتخاب کنید.
 
خانه را گرم کنید
محققان دریافته اند که افراد وقتی در محیط های خنک تر قرار می گیرند،تمایل به پرخوری دارند. گرم نگاه داشتن خانه (یا پوشیدن ژاکت قبل از شام) خطرپرخوری را کاهش می دهد.
 
غذا را دم دست قرار ندهید
گذاشتن غذا بر روی اپن ، روی میز یا بالای یخچال ممکن است شما را گرسنه تر کند. مشاهده غذا – حتی تصور غذا – می تواند باعث شروع به پاسخ گرسنگی شود و حتی اگر واقعا گرسنه نباشید، منجر به خوردن میان وعده شود. غذا را در کابینت ها، انبار یا یخچال قرار دهید.
 
راه های مقابله با پرخوری
 
به رنگ های منزل خود توجه کنید
پرخوری اغلب با استرس مرتبط است، و دکور اتاق می تواند تاثیر زیادی در نحوه آرامش شما در خانه داشته باشد. از رنگ های قرمز، نارنجی و زرد استفاد کنید (که می تواند منجر به افزایش هیجان شوند) و برای آرامش بیشتر از آبی و سبز استفاده کنید.
 
از آشپزخانه خارج شوید
اگر آشپزخانه نقطه اصلی مورد علاقه شما باشد، ممکن است به این دلیل که یخچال در نزدیکی شماست،مدام در حال باز و بسته کردن آن باشید. یک فضای جایگزین برای سرگرمی مهمانان یا خنک کردن خود ایجاد کنید.
 
اتاق خواب خود را بهتر کنید
خواب نامناسب با پرخوری مرتبط است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که در اتاق خواب خود می توانید خواب کافی داشته باشید، وسایل اتاق را مرتب نگه دارید و اتاق را با رنگ های تسکین دهنده تزئین کنید.
 
یک فیلتر آب بخرید
احساس گرسنگی به راحتی با تشنگی اشتباه گرفته می شود، بنابراین قبل از اینکه سراغ تنقلات بروید، چند جرعه آب بخورید. اگر مزه آب محل زندگی خود را دوست ندارید، فیلتر تصفیه آب تهیه کنید و برای جذاب شدن به طعم آب، چند برش لیمو به هر لیوان اضافه کنید.
 
کارهای سرگرم کننده پیدا کنید
اگر وقتی خسته هستید، تمایل دارید چیزی بخورید، شاید زمان آن باشد که ابزار های سرگرم کننده برای منزل خود بخرید. بازی های فکری، ابزار هنرهای دستی، آلات موسیقی، تجهیزات ورزشی – و هر چیزی که شما را مشغول نگه می دارد.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.