اسفناج و تناسب اندام

اگر شما هم به دنبال تناسب اندام هستید و در عین حال حاضر نیستید به هر قیمتی به هدفتان برسید و اهل قرص های لاغری و رژیم های دردسرساز نیستید این مطلب به دردتان می خورد.اسفناج یک سبزی ساده و بی ادعا است که در ترکیب با دیگر مواد کم کالری مفید کاهش وزن را سرعت داده و به پاکسازی بدن کمک می کند.
يکشنبه، 17 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسفناج و تناسب اندام

اسفناج چگونه می تواند تناسب اندام و قدرت عضلانی شما را افزایش دهد؟

حق با ملوان زبل بود! به نظر می رسد که به لطف کارکرد داخلی سلول های ما و سلول های گیاهان، خوردن اسفناج خام می تواند به افزایش آمادگی جسمانی و ایجاد قدرت عضلانی کمک کند.
چگونه اسفناج چنین تاثیری دارد؟ نیترات موجود در اسفناج کارایی زیادی دارد، از جمله به سلول های شما کمک می کند عملکرد موثرتری داشته باشند!1
 

چگونه بدن از نیترات استفاده می کند؟


تحقیقات مختلفی به بررسی این موضوع پرداخته اند که نیترات چگونه به بدن کمک می کند تا کارآمد تر عمل کند، سریع تر عضله سازی کند و سخت تر ورزش کند.
یکی از این تحقیقات، که در دهه ۱۹۹۰ تکمیل شد، دریافت که بدن می تواند نیترات غذایی را به ماده ای به نام NO تبدیل کند که در متابولیسم سلولی برای ایجاد و استفاده از انرژی در قالب ATP استفاده می کند ( برای توضیح بیش تر، آدنوزین تری فسفات).

در چند سال گذشته، دانشمندان به بررسی این روند پرداخته اند و این که چگونه نیترات مکمل ممکن است بتواند تاثیر ورزش را بیش تر کند و به بهبود متابولیسم بدن در سطح سلولی کمک کند.

به عنوان مثال، مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ نشان داد که استفاده از نیترات رژیم غذایی به عنوان مکمل(به طور خاص در آب چغندر) باعث کاهش مصرف اکسیژن طی تمرین شدید شد.
این امر نشان داد که سلول ها نیاز به استفاده از ATP کمتر برای انجام وظایف خود دارند، این موضوع همچنین حاکی از این بود که ماهیچه ها به سرعت خسته نشدند. به نوبه خود، این امر به این معنا بود که شرکت کنندگان توانستند برای مدت طولانی تر ورزش کنند!

مطمئنا اگر تمرین طولانی تری داشته باشید، مزایای بیشتری از تلاش فیزیکی دریافت خواهید کرد، از جمله افزایش روند کاهش وزن، قدرت عضلانی بهبود یافته و آمادگی قلبی عروقی بهتر . اما مراقب باشید بیش از حد تمرین نکنید!
1
 
محققان در دانشگاه لوند در سوئد به تازگی کشف کرده اند که افرادی که عصاره اسفناج مصرف می کنند اشتهایشان کاهش می یابد.در این مطالعه افراد مورد بررسی را به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه روزی یک لیوان عصاره اسفناج دادند.محققان متوجه شدند : افرادی که عصاره اسفناج مصرف می کردند در مقایسه با افراد گروه دوم در طول روز دچار کاهش اشتها می شدند.

این مطالعه نشان داد که میزان هورمون سیری در خون گروهی که اسفناج مصرف می کردند بیشتر و نوسان سطح گلوکز در خون آنها کمتر بود.

به گزارش دیلی میل،یکی از محققان، گفت : ترکیب تیلاکوئید در اسفناج و دیگر برگ های سبز روند هضم غذا را کند می کند و از این رو فرد برای مدت زمان بیشتری احساس سیری می کند. تیلاکوئید روند هضم چربی را کند می کند به این معنی که دستگاه گوارشی به زمان بیشتری برای هضم غذا نیاز دارد.

این محقق خاطر نشان کرد: این در حالی است که مواد غذایی فرآوری شده تنها در بخش های اولیه دستگاه گوارشی هضم می شوند و از این رو هورمون های اصلی مرتبط با دستگاه گوارشی نمی توانند آزاد شوند.مصرف مواد غذایی فرآوری شده همانند این است که دستگاه گوارشی بیکار مانده باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که برای جدا شدن تیلاکوئید موجود در اسفناج از سلول های گیاه، اسفناج باید له، تصفیه و اجزای آن تفکیک شود، چرا که بدن نمی تواند اسفناج را در یک مرحله هضم کند.2
 

اسفناج و دیگر سبزیجات برگ دار با نیترات بالا


مطالعه سال ۲۰۱۱ نشان داد فقط چغندر نیست که می تواند باعث افزایش نیترات بدن شما شود. اسفناج هم سرشار از نیترات است. دانشمندان متوجه شدند شرکت کنندگانی که ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم اسفناج در روز، در طول دوره ای سه روزه مصرف کردند، هنگام تکمیل یک تمرین دوچرخه سواری، عملکرد عضلانی بهتری داشتند.

به عبارت دیگر، گوش دادن به توصیه ملوان زبل- در واقع، خوردن اسفناج، می تواند به شما کمک کند عضلات بزرگتر و قوی تری به دست بیاورید(اگر چه شما بر خلاف ملوان زبل، در واقع باید ورزش کنید. خوردن اسفناج به تنهایی نمی تواند بازوهای شما را برآمده کند.)

با این وجود مهم است که در این جا چند نکته را برای احتیاط ذکر کنیم. اول این که اگر چه اسفناج حاوی نیترات بالایی است، بسیاری از سبزیجات برگ دار ، سبزیجات کلمی و چغندر نیز همین خاصیت را دارند.

نکته دیگر این است که درک کنیم احتمالا اختلاف قابل توجهی بین نیترات آلی موجود در میوه ها و سبزیجات و نیترات غیر ارگانیک موجود در گوشت های فرآوری شده که با بیماری قلبی مرتبط است، وجود دارد.

این مطالعات به این معنا نیستند که شما باید شروع به خوردن گوشت کنید چرا که حاوی نیترات هستند و دانشمندان نیز توصیه نمی کنند رژیم غذایی خود را با قرص های نیترات تکمیل کنید.1
 

طرز تهیه چند نوشیدنی اسفناج

 
نوشیدنی اسفناج، آناناس و انبه
این نوشیدنی طبیعی منبع انرژی بوده و کارایی جسمی و روحی بدن را در طول روز بالا می برد. میزان بالای آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی موجود در این نوشیدنی با رادیکال های آزاد مقابله کرده و از پیری و نابودی سلول های بدن پیشگیری می کند.

مواد لازم
انبه رسیده 1 عدد

اسفناج 60 گرم

آناناس 3 برش

موز رسیده 2 عدد

آووکادو نصف یک عدد

شیر نارگیل 125 میلی لیتر
 
روش تهیه
انبه و آناناس را خرد کنید. اسفناج را با دقت بشویید و موزها را نیز خرد کنید. مواد را داخل میکسر بریزید و نصف آوکادوی پوست کنده و شیرنارگیل را نیز به آن اضافه کنید. تمام مواد را به مدت چند دقیقه میکس کنید تا یکدست شود. این نوشیدنی را برای صبحانه میل کنید. نوشیدن آن هر هفته حداقل سه مرتبه توصیه می شود.
 
نوشیدنی اسفناج، پرتقال و کیوی
تنها یک لیوان از این نوشیدنی سه برابر میزان ویتامین C توصیه شده را وارد بدن می کند. علاوه بر این منبع فیبر، آهن و دیگر ترکیبات مغذی است که به کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک می کند.

ترکیب اسفناج، هلو و موز یک نوشیدنی فوق العاده ای به دست می دهد که انرژی زا بوده و سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات تصفیه کننده ی بدن هستند. مصرف این نوشیدنی علاوه بر کاهش وز برای درمان بیماری های التهابی و یبوست نیز مفید است.
 
مواد لازم
اسفناج 30 گرم

پرتقال 2 عدد

کیوی 3 عدد

آب 100 میلی لیتر
 
روش تهیه
پرتقال و کیوی را پوست کنده و خرد کنید. سپس آن ها را داخل میکسر ریخته و اسفناج شسته و تمیز را نیز به آن اضافه کنید. در نهایت نصف لیوان آب را نیز افزوده و مواد را میکس کنید. این نوشیدنی را به صورت ناشتا و بلافاصله بعد از آماده کردن نوش جان کنید.
 
نوشیدنی اسفناج، هلو و موز
ترکیب اسفناج، هلو و موز یک نوشیدنی فوق العاده ای به دست می دهد که انرژی زا بوده و سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات تصفیه کننده ی بدن هستند. مصرف این نوشیدنی علاوه بر کاهش وزن برای درمان بیماری های التهابی و یبوست نیز مفید است.
 
ترکیبات لازم
اسفناج 30 گرم

هلو 2 عدد

موز 1 عدد

آب پرتقال 2 قاشق غذاخوری

شیر بادام 125 میلی لیتر
 
روش تهیه
هلو و موز را خرد کنید و به همراه اسفناج داخل میکسر بریزید. آب پرتقال و شیر بادام را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی میکس کنید تا یکدست شوند. این نوشیدنی را بین وعده های غذایی میل کنید تا گرسنگی را از بین ببرد.3

پینوشتها
1.www.rastineh.com
2.www.salamatnews.com
www.mizanonline.com3


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.