درمان سریع سردرد بدون دارو

بسیاری از مردم هنگام مواجهه با سردرد به مصرف انواع داروهای مسکن روی می‌آورند در حالی که روش‌های درمانی طبیعی‌ با عوارض جانبی بسیار کمتر برای بهبود این قبیل دردها وجود دارد.
دوشنبه، 1 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان سریع سردرد بدون دارو

چگونه می توان بدون مصرف قرص در عرض ۵ دقیقه سردرد را درمان کرد؟

سردرد ممکن است بدون دلیل خاصی بروز پیدا کند و می تواند خفیف یا شدید باشد. هنگامی که دچار سردرد می شویم، انجام کارهای روزمره یا حفظ تمرکز در محل کار دشوار است.

در این مواقع گاهی به ناچار دارو مصرف می کنیم، حتی داروهای بدون نسخه. و بعضی اوقات ممکن است جایی باشیم که نتوانیم به درمان های طبیعی مانند پوست بید سفید دسترسی پیدا کنیم. اگر در زمان نامناسبی سردرد به سراغتان آمد، به دنبال این ۶ نقطه در بدن باشید.
 
با ماساژ درد را از خود دور کنید
آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا هنگام آسیب دیدن سر، بطور غریزی همان نقطه را مالش می دهید؟

طب فشاری، تکنیکی باستانی است که همانند طب سوزنی عمل می کند. در حالی که طب سوزنی از سوزن برای دسترسی به مریدین های انرژی استفاده می کند، طب فشاری از لمس ثابت ملایم استفاده می کند.

در طب فشاری روش کار بدین صورت است که با استفاده از یک نیروی خارجی سیگنال هایی به بدن ارسال می شوند تا انرژی حیاتی را در بدن تحریک کنند(qi).

با اعمال فشار در طول مسیرهای انرژی، روند بهبودی طبیعی برای ترمیم تعادل، تسکین درد و مبارزه با بیماری شروع می شود. مریدین ها در تمام بدن وجود دارند و نقاط مختلف را به هم متصل می کند.

وقتی سردرد دارید، ممکن است ناخودآگاه، شقیقه یا گردن خود را ماساژ دهید، این حرکت ظاهرا، طبیعی است. در واقع این کار همان طب فشاری است.

در درمان سردرد، مطالعه ای تایوانی نشان داد طب فشاری در تسکین درد و کاهش دفعات سردردهای مزمن، موثرتر از داروهای آرامش بخش عضلانی است.

در ادامه شش نقطه فشار برای تسکین درد در هنگام سردرد با استفاده از طب فشاری وجود دارند.
 
نحوه انجام طب فشاری
در این قسمت نحوه استفاده از طب فشاری آورده شده است که در هر مکانی، محل کار، منزل، یا حتی ماشین خود می توانید آنها را به کار بگیرید.

در یک موقعیت راحت بنشینید، چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید.

به هر کدام از نقاط، فشار عمیق و محکم وارد کنید و هر نقطه را به صورت یک حرکت دایره وار کوچک ماساژ دهید. هدف از این کار، تحریک جریان خون در زیر پوست است.

هر نقطه را ۳۰-۶۰ ثانیه ماساژ دهید. اگر سردرد شما ۱۰ دقیقه پس از ماساژ آخرین نقطه همچنان ادامه پیدا کرد، مجدداً مراحل را انجام دهید.

می توانید هر زمان که دوست دارید، طب فشاری را انجام دهید.
 
نقاط فشار برای رفع سردرد
اجازه ندهید که سردرد، کل روز شما را درگیر کند. در مواقع لزوم، برای تسکین پایدار در هنگام سردرد از این ۶ نقطه فشار استفاده کنید.
 
درمان سریع سردرد بدون دارو
 
Yintang
این نقطه که به عنوان چشم سوم نیز شناخته می شود، در بین ابروها جایی که پل بینی به پیشانی می رسد، قرار دارد.طب فشاری در این نقطه، برای رفع خستگی چشم، بی خوابی و سرگیجه نیز مفید است. این قسمت، نقطه ای کلیدی برای افرادی است که با رایانه کار می کنند یا خواب کافی ندارند.
 
درمان سریع سردرد بدون دارو
 
zan zhu
این نقاط در پایه داخلی ابروها، در لبه استخوان (کاسه چشم) قرار دارند. فشار بر این نقاط برای کاهش سرگیجه، بیماری چشم، تاری دید، تب یونجه، سفتی گردن، روان پریشی و عطسه مکرر فوق العاده است. بیشتر افراد در واکنش به سردرد به طور غیر ارادی این نقاط را لمس می کنند.
 
درمان سریع سردرد بدون دارو
 
Yingxiang
این نقاط طب فشاری در دو طرف سوراخ بینی درست در زیر استخوان گونه، ، قرار گرفته اند. جایی که خط میان بینی با گونه است. در حالی که ماساژ این نقاط برای رفع سردرد موثر است، می توانید این نقطه را برای مشکلات سینوسی، خونریزی بینی، آلرژی ها یا گرفتگی بینی نیز ماساژ دهید. طب فشاری در این نقطه، گرفتگی بینی را حتی در افرادی که عفونت حاد دستگاه تنفسی دارند، بسیار تسکین می دهد.
 
درمان سریع سردرد بدون دارو
 
Tian Zhu
این دو نقطه در دو طرف ستون فقرات قرار گرفته اند. درست در قسمتی که ستون فقرات به پایه جمجمه می رسد.

این نقاط نه تنها برای تسکین سردرد، بلکه در درمان تب، درد بدن، عدم تمرکز، حافظه، سرگیجه، سفتی گردن، گلو درد، احتقان بینی، درد پشت و شانه نیز مؤثر هستند.
 
درمان سریع سردرد بدون دارو
 
ShuaiGo
این نقطه در حدود ۳ سانتی متر بالاتر از ابتدای منحنی جلوی گوش واقع شده است. در این قسمت یک تو رفتگی جزئی در استخوان احساس می کنید که محل این نقطه را تأیید می کند.

ماساژ این نقطه میگرن را تسکین می دهد و وزوز گوش، سرگیجه و استفراغ را بهبود می بخشد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، در هر دو طرف سر این نقاط را تحریک کنید.
 
درمان سریع سردرد بدون دارو
 
He Go
این نقطه در بالاترین نقطه ماهیچه دست، بین انگشت شست و انگشت اشاره قرار دارد. دست خود را باز کنید و نقطه را در قسمت گوشتی عضله در بافت بین انگشت شست و دست پیدا کنید. در صورت انجام صحیح طب فشاری در این نقطه، مشکلاتی مثل میگرن، سردرد تنشی، درد فک، سرگیجه، احتقان، سینوزیت، درد معده، یبوست و اسهال تسکین می یابند.

سردرد علامتی از اتفاقی غیرمعمول در بدن شما است. با این که طب فشاری نمی تواند علت اصلی سردرد را برطرف کند، اما ثابت شده است تاثیراتی مثل افزایش انرژی، تسکین استرس و بهبود جریان خون و لنف در بدن به دنبال دارد.

در حقیقت، یک بررسی ۲ ساله از ۵۰۰ بیمار مبتلا به سردردهای تنشی، میگرنی و خوشه ای به این نتیجه رسید:

انجام طب فشاری توسط خود بیمار جایگزین نسخه های سرپایی برای مسکن ها، داروهای آماده سازی ارگوتامین، استروئیدها، پروپرانولول یا متیسگرید شده است. به کارگیری آسان و عدم وجود تاثیرات سمی از دیگر مزایای طب فشاری بوده است.

بنابراین دفعه بعد که دچار سردرد شدید شدید، لازم نیست سراغ دارو بروید. در عوض برای دستیابی به تسکین سریع ، ماندگار و بدون دارو، با انگشتان دست خود به این نقاط فشار بیاورید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.