بهترین مزایای خرید بلیط هواپیما ایران ایر چیست؟

شرکت هواپیمایی ایران ایر از جمله اولین ایرلاین­های تاسیس شده در ایران است که به جهت سابقه و خدمات ویژه­ای که دارد همواره مورد توجه مسافرین قرار گرفته است.
شنبه، 6 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
بهترین مزایای خرید بلیط هواپیما ایران ایر چیست؟
این شرکت، چند سالی است که با راه اندازی باشگاه مسافران هما به همراهان همیشگی خود خدماتی را ارائه می‌کند که سبب می‌شود با استفاده از آنها، راحت­تر و با آرامش خاطر بیشتری سفر خود را به انجام برسانند. اما خبر خوب اینجا است که این خدمات، تنها شامل مسافران ویژه هما نمی‌شود و سایر خریداران بلیط هواپیما ایران ایر نیز می‌توانند از آنها بهره مند شوند. برای آشنایی با برخی از مهمترین این خدمات، با قاصدک 24 در ادامه مطلب " بهترین مزایای خرید بلیط هواپیما ایران ایر چیست؟ " همراه باشید. 
 

والدین دارای یک نوزاد یا بیشتر

برای بسیاری از زوج­هایی که به تازگی دارای فرزند شده اند، سفر کردن با هواپیما کمی دلهره آور است. البته این دلهره زمانی بیشتر می‌شوند که زوج، دارای نوزاد چند قلو بوده و برای نخستین بار است که تصمیم به تجربه یک سفر هوایی دارد. به همین دلیل است که برخی از این زوج­ها ترجیح می‌دهند که با خرید بلیط قطار، قید سفر با هواپیما را بزنند و نوع ساده­تری از مسافرت را تجربه نمایند. با این وجود بد نیست بدانید که برای والدین دارای نوزاد، بهترین نوع مسافرت البته با حفظ اصول آن، سفر هوایی است. چرا که در این نوع سفر، والدین مدت زمان کمتری را از مبدا تا مقصد سفر خود طی می‌کنند و راحت ­تر قادر به مدیریت بیقراری­های احتمالی نوزادشان هستند.

در این میان شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز برای ساده­تر کردن این امر، خدماتی را برای این نوع از مسافران در نظر گرفته است. بدین ترتیب والدین دارای نوزاد می‌توانند فرزند 7 روزه تا دو ساله خود را با خرید بلیط با 90% تخفیف، به سفر هوایی ببرند. البته لازم به ذکر است که در این سفر، صندلی­ای به نوزادان تعلق نمی‌گیرد اما در صورتی که مدت زمان سفر بیش از 90 دقیقه باشد، سبد ویژه نگهداری نوزاد به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. به والدینی که بیش از دو نوزاد دارند نیز بلیط دارای صندلی تعلق می‌گیرد. البته بر اساس قوانین، امکان سفر دو نوزاد با یک مسافر بزرگسال امکان پذیر نبوده و برای اینکه دو نوزاد بتوانند با یک بزرگسال سفر کنند یکی از نوزادان باید بیشتر از 12 ماه سن داشته و قادر به نشستن بر روی صندلی دارای کمربند ایمنی باشد. بنابراین در صورتی که هر دو نوزاد کمتر از 12 ماه سن داشته باشند، می­بایست مسافر بزرگسال دومی که حداقل 18 ساله باشد نیز آنها را همراهی کند.

بهترین مزایای خرید بلیط هواپیما ایران ایر چیست؟ 

دو صندلی برای یک مسافر

گاه یک مسافر در پرواز به دو صندلی برای سفر خود نیاز پیدا می‌کند. البته این امر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما در حالت کلی امکان رزرو صندلی اضافه با نرخ معمول یک صندلی در پرواز، برای مسافر مهیا است. حال مسافر می‌تواند از این صندلی اضافه، به دلایل پزشکی برای راحت­تر نشستن خود استفاده نماید و یا اینکه ممکن است فردی درشت اندام باشد و نشستن بر روی یک صندلی در طول سفر موجب آزار و اذیت او شود. البته در این بین کسانی نیز وجود دارند که در سفر خود یک چمدان با ارزش، مدارکی مهم و یا آلات موسیقی شکننده­ای را حمل می‌کنند و قصد دارند از این صندلی، برای نگهداری بسته شان در کنار خود استفاده نمایند که این امر نیز در هواپیمایی ایران ایر امکان پذیر است.
 

مسافران با رژیم غذایی خاص

همه رژیم­های غذایی مختص کسانی نیستند که می‌خواهند برای حفظ تناسب اندام خود، چاق یا لاغر شوند. در میان ما افرادی وجود دارند که به علت یک بیماری خاص یا حساسیت غذایی، مجبور به رعایت رژیم­های مخصوصی هستند و باید حتماً خوراکی­هایی را در وعده­های غذایی خود مصرف نمایند که با مواد اولیه خاصی تهیه شده­اند. به طور مثال کسانی که به مصرف بادام زمینی آلرژی دارند و یا کسانی که به علت دیابت باید مصرف قند و شکر را قطع نمایند نیز ممکن است در یک سفر جزو مسافران پرواز باشند. این افراد تنها در صورتی می‌توانند مسافرت بی خطری را سپری نمایند که در طول سفر، از خدمات ویژه­ای برخوردار شوند. به همین دلیل نیز هواپیمایی ایران ایر این قابلیت را برای مسافران خود ایجاد کرده است تا به هنگام رزرو بلیط هواپیما، غذای رژیمی خود را نیز درخواست نمایند تا در صورت امکان، وعده غذایی لازم در سفر برایشان مهیا شود.
 

مسافرت با حیوانات خانگی

بر اساس قوانین موجود حمل هر نوع حیوان خانگی در بخش مسافری هواپیمایی ایران ایر ممنوع بوده و حیوانات خانگی تنها به شرط در اختیار داشتن شناسنامه و مدارک پزشکی لازم در قسمت بار پذیرش می‌شوند. البته با این شرط که حیوان دارای قفس مناسب بوده و هزینه حمل او، بر اساس وزن حیوان و اندازه قفسش به ایرلاین پرداخت شود. لازم به ذکر است در این میان مسافرانی که نیاز به حمل سگ راهنما دارند، می‌توانند حیوان خود را به صورت رایگان در بخش بار حمل نمایند. البته با اینکه حمل حیوانات زنده با سایر وسایل نقلیه نیز ممنوع است اما خریداران بلیط اتوبوس نیز به طور معمول می‌توانند در صورتی که به حمل حیوان خانگی خود در سفر مجبور هستند، این کار را با اطلاع راننده و هماهنگی با او به انجام رسانند.

بهترین مزایای خرید بلیط هواپیما ایران ایر چیست؟

در پایان یادآور می‌شویم که خرید بلیط هواپیما ایران ایر همچون بلیط هواپیما سایر ایرلاین­های کشور در مسیرهای داخلی و خارجی در وب سایت قاصدک 24 مهیا است. لازم به ذکر است خریداران محترم این مجموعه علاوه بر بلیط هواپیما می‌توانند انواع بلیط قطار و اتوبوس را نیز از این سامانه خریداری نمایند و بیمه مسافرتی مورد نیاز خود را نیز به صورت آنلاین در قاصدک 24 رزرو کنند.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.