راهنمای کامل مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار

ممکن است در دورۀ بارداری زنان به دلایل کاری و یا حتی تفریحی قصد مسافرت داشته باشند. اگر بارداری زن جزو بارداری های سخت نباشد که به استراحت های طولانی مدت احتیاج دارد، مسافرت در دوران بارداری می تواند لذت بخش و خاطره انگیز باشد.
شنبه، 19 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
راهنمای کامل مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار

 آیا امکان مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار در طول دورۀ بارداری وجود دارد؟

اگر قصد دارید در تعطیلات به سفر بروید و یا سفری کاری در دورۀ بارداری برایتان پیش آمده است، اولین و مهم ترین سؤالتان این است که آیا مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار امن و بی خطر است یا بهتر است از انجام این سفر منصرف بشوید و آن را به تعویق بیندازید. بهتر است بدانید با رعایت چند نکته مسافرت زنان باردار به سفری دلچسب و خاطره انگیز تبدیل خواهد شد. بعد از تولد نوزادان معمولاً گرفتاری ها و مشغله های والدین به قدری افزایش می یابد که اغلب زمانی برای سفر باقی نمی گذارد، پس بهتر است پس از مشورت با پزشک متخصصتان و در صورت موافقت او مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار را حتماً تجربه کنید. برای اطمینان خاطر بیشتر در مسافرت زنان باردار بهتر است برای سفرتان برنامه ریزی هایی داشته باشید. علائم رایج دورۀ بارداری مثل پر کار شدن مثانه، حالت تهوع و گرفتگی های ناگهانی ساق پا ممکن است مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار را با دشواری هایی رو به رو کند. بنابراین بهتر است چند توصیۀ پزشکی و ایمنی در مسافرت زنان باردار چه با اتومبیل و چه با هواپیما یا هر وسیلۀ نقلیۀ دیگری رعایت شود.
 
راهنمای کامل مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار


چه نکاتی برای مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار باید رعایت شود؟

در زمان مناسب سفر کنید
یکی از مهم ترین نکات مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار این است که سفر خود را به درستی انجام دهید. قانون کلی برای مسافرت زنان باردار این است که سه ماهۀ دوم بارداری آن ها، یعنی هفتۀ 14 تا 27 حاملگی، بهترین حالت برای مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار است. اگر در طول سه ماهۀ سوم بارداری خود قصد مسافرت دارید، ممکن است پزشکتان هشدارهایی در زمینۀ زایمان زودرس و برنامه ریزی برای آن به شما بدهد. مسافرت زنان باردار اگر زن حاملگی کاملاً امن و سالم و بدون خطر و عارضه ای داشته باشد می تواند تا یک ماه قبل از موعد زایمان نیز انجام شود.

با خط مسافرتی خود تماس بگیرید
اگر به جای اتومبیل شخصی قصد دارید که با هواپیما سفر کنید، با هواپیمایی یا خط مسافرتی خود تماس بگیرید و ببینید که آن ها قوانین خاص و مشخصی برای مسافرت زنان باردار دارند یا خیر. اگر قصد دارید در سه ماهۀ پایانی بارداری خود با هواپیما سفر کنید، حتماً باید قوانین پرواز را پیش از سفر بررسی کنید. بعضی از هواپیمایی ها در این ایام اجازۀ مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار را صادر نمی کنند و بعضی پروازهای دیگر تنها با نامۀ استعلاجی پزشک، زنان باردار را در سه ماهۀ آخر بارداری سوار هواپیما خواهند کرد.
 
مقصد مناسب را انتخاب کنید
بهتر است طبق اصول مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار به مناطقی که آب و هوای گرم و مرطوب دارند سفر نکنید، چرا که مسافرت زنان باردار به این مناطق متابولیسم بدن را تغییر خواهد داد. اگر مجبورید به این مناطق سفر کنید، مطمئن شوید که هتل و وسیلۀ حمل و نقل شما دارای تهویۀ مناسب و مطبوع باشد و از تابش مستقیم آفتاب تند نیز حتماً در امان باشید. بهتر است پیش از مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار به ارتفاعات، حتماً با پزشک متخصص معالج مشورت شده باشد تا خطر یا عوارض احتمالی پیش نیاید. بهتر است در مسافرت زنان باردار از سفر به مناطقی که عفونت هایی در آب و مواد غذایی شان وجود دارد یا بیماری ای در آنجا رایج شده که پیش از سفر نیاز به واکسیناسیون پیش می آید، خودداری کنید.
 
برای سفری آرامش بخش برنامه ریزی کنید
در مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار به دلیل شرایط جسمی و روحی ای که تجربه می کنند، بهتر است سفر دورۀ بارداری شان آرامش بخش و کم هیجان باشد.
 
خودتان را بیمه کنید
توصیه می کنیم که حتماً خودتان را بیمه کنید تا در صورت بروز عوارض حاملگی بتوانید از آن استفاده کنید. در صورتی که به خارج از کشور سفر می کنید، حتماً بیمه های متناسب با کشور مورد نظر را در مسافرت زنان باردار لحاظ کنید.  در صورتی که بنا به دلیلی مجبور شدید پیش از موعد بازگردید، بیمه های سفر پزشکی نیز می تواند برای شما مفید باشد.
 
پشتیبان پزشکی داشته باشید
در مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار بهتر است حتماً یک پشتیبان پزشکی داشته باشید. بعضی از هتل های بزرگ چنین اطلاعاتی را در اختیار مسافران خود قرار خواهند داد.
 
صندلی مناسب و راحت انتخاب کنید
در مسافرت زنان باردار به دلیل اینکه معمولاً مجبور خواهند بود برای مدت طولانی یک جا بنشینند، حتماً باید صندلی مورد استفادۀ آن ها استاندارد و راحت باشد.  به خاطر داشته باشید که نشستن طولانی مدت در مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار می تواند خطرناک باشد و موجب لخته شدن خون در بدن شما بشود. بنابراین بهتر است از نشستن های طولانی مدت جلوگیری کنید و لباس های گشاد بپوشید تا خون بتواند در بدنتان جریان داشته باشد. خواه از سفرهای پروازی استفاده می کنید و خواه با اتومبیل شخصی خود هستید، در مسافرت زنان باردار مهم ترین نکته این است که هر از چند گاهی از جای خود بلند شوید، قدم بزنید، نفس بگیرید و دوباره سر جای خود برگردید. می توانید در مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار از پزشکتان بخواهید که جوراب های فشرده سازی را برای شما تجویز کند. این جوراب ها از جمع شدن خون در ساق پاهای شما و متورم شدن مچ پاهایتان پیشگیری خواهد کرد.
 
عادت های غذایی سالم خود را حفظ کنید
تغذیۀ مناسب در مسافرت زنان باردار بسیار مهم و ضروری است. در طول مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار سعی کنید به طور پیوسته و کامل غذاهای سالم بخورید و بدن خود را تقویت کنید. حتی اگر جزو زنانی نیستید که در سه ماهۀ دوم بارداری تان احساس تهوع بکنید، ممکن است در طول سفرهای طولانی مدت حالت تهوع نیز به سراغتان بیاید. کراکرهای گندم، کلوچه های مغزدار، میوه های خشک شده یا تازه، سبزیجات، دانه ها و آجیل ها، ماست، غلات سبوس دار و... همه و همه انتخاب های تغذیه ای مناسبی هستند که در طول مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار می تواند مورد استفاده قرار بگیرد که بسته بندی و حمل آن ها نیز بسیار راحت و بی دردسر است. بهتر است قبل از روز مسافرت زنان باردار غذاهای سرخ شده و پر ادویه مصرف نشود، زیرا آن ها می تواند حالت تهوع را تشدید کند و برای معده مشکلات فراوانی در پی داشته باشد.
 
راهنمای کامل مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار

کمربند ایمنی خود را ببندید
اگر در حال رانندگی هستید بند کمربند ایمنی را در مسافرت زنان باردار برای راحتی جنین اندکی بالاتر و به سمت شکم خود بکشید و در مرکز قفسۀ سینه تان نگه دارید. اگر از مسافرت با هواپیما و اتومبیل برای زنان باردار استفاده می کنید و کمربند صندلی هواپیما برای شکم شما کوچک و تنگ است، از مهماندار بخواهید که برای بزرگ کردن آن به شما کمک کند.


منبع: www.whattoexpect.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.