بلندگوهای هوشمند پیام آور خانه‌هایی هوشمندتر

بلندگوهای هوشمند می‌توانند نقطه اوج برای اتوماسیون منزل باشند. با استفاده از رابط‌های پیشرفته تنها کافی است به طور طبیعی و صحیح و در هوا به لوازم خانگی خود دستور دهید.
يکشنبه، 21 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بلندگوهای هوشمند پیام آور خانه‌هایی هوشمندتر
تصویر: با ظهور دستیاران دیجیتالی فعال شده توسط صدا، تجدید حیاتی در اتوماسیون خانه به وجود آمده است. Shutterstock
 
یکی از بزرگترین گرایش‌های نمایشگاه الکترونیک مصرفی (CES) در لاس وگاس شرکت‌هایی بود که دستیاران هوشمند دیجیتالی داشتند - فکر کنید به سیری اَپل، دستیار گوگل و آلکسای آمازون - و ترکیب آنها در دستگاه‌های مصرف کننده بیشتر و بیشتر.
 
از لامپهای هوشمند گرفته تا توالتهای هوشمند، مشخص است که بازار نویدهای بزرگی را در دستگاه‌هایی که می‌توانید با آنها صحبت کنید، همراه با دستگاه‌های خانگی که می‌توانید کنترل کنید، در بر دارد.
 بلندگوهای هوشمند پیام آور خانه‌هایی هوشمندتر
 
تصویر:MacSpeak ، سیستم اولیه تشخیص گفتار رایانه است. از طریق مخزن  Macintosh
 

"سیری، کامپیوتر را برای من تعریف کن"

ما همیشه مجذوب توانایی صحبت با رایانه شده‌ایم.
 
پنجاه سال پیش، هنگامی که سریال پیشتازان فضا شروع شد، Gene Roddenberry  رابطی را مجسم کرد که شما می‌توانستید از طریق آن به راحتی در هوا صحبت کنید و از "رایانه" بخواهید کاری انجام دهد و رایانه به طور هوشمند پاسخ می‌داد.
 
هنگامی که رایانه‌ها در دهه 1980 آن قدر کوچک شدند که روی میز کار شما قرار گیرند، این تصور به سرعت از طریق نرم افزارهایی مانندViaVoice ، Dragon Naturally Speaking  یا MacSpeak صورت تحقق یافت. اما با توجه به فناوری زمان، این محدود به کارهایی بود که می‌توانستید روی رایانه خود انجام دهید - و به اتاقی که رایانه شما در آن بود محدود می‌شد.
 
آنها حتی در سال 1996 در  سریال پیشتازان فضا در مورد محدودیت آن یک جوک ساختند: کامپیوتر؟!
 
این وضعیت با ظهور تلفن‌های هوشمند واقعاً شروع به تغییر کرد.
 
هنگامی که سیری در سال 2011 معرفی شد، بسیاری از تلفن‌های هوشمند تکامل یافتند که دستیار دیجیتالی خود را داشته باشند. و از آن جا که تلفن هوشمند خود را با خود در همه جا حمل می‌کردید، دستیار دیجیتال صوتی سرانجام از یک اتاق واحد فرار کرد. در هر اتاق خانه و بیش از پیش برای تعداد بیشتری جستارهای گلچین کننده قابل استفاده بود.
 

"الکسا، لطفاً موسیقی راک اجرا کن"

اما چیزی هنوز از معادله گم نشده بود. با وجود گسترش دستیاران دیجیتال در دستگاه‌هایی مانند ساعت اپل / گوگل، تلویزیون اپل / اندروید و هدفون شخصی شما، هنوز هم کاملاً مثل پیشتازان فضا نبود. بلندگوهای هوشمند به جای انتظار داشتن از کاربران برای استفاده از رابطی رمزی بر روی تلفن خود برای کنترل این دستگاه‌ها، تجربه‌ای واقعا بی سیم را فراهم می‌کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا با استفاده از دستورات صوتی طبیعی، خانه خود را کنترل کنند. وقتی کاپیتان کرک می‌خواست با رایانه صحبت کند، او دستگاهی را به طرف گوش خود نکشید و یا با ساعت خود صحبت نکرد، او به سادگی درخواستی را به اتر داد و با یک پاسخ رایانه‌ای مورد استقبال قرار گرفت.
 
و در سال 2015، سرانجام آمازون با آمازون اکو و دستیار دیجیتال الکسا این واقعیت را رقم زد. از طریق رابط مهارت‌ها، الکسا می‌توانست کارهای بیشتری نسبت به دستیاران قبلی انجام دهد و شما را بهتر درک کند.
 
این تغییر به دموکراتیک کردن استفاده از فناوری کمک کرد. ناگهان، کاربران دیگر نیازی به نگرانی در مورد رابط نداشتند. اگر بتوانید از کلمات صحیح برای صحبت با الکسا استفاده کنید، می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.
 
برای اضافه کردن موارد به لیست خرید خود، یا تنظیم برخی از تایمرهای آشپزخانه، هیچ گونه آگاهی از دستگاه و نحوه کارکرد آن لازم نیست - تا زمانی که بتوانید بگویید "الکسا، یک تایمر 10 دقیقه‌ای برای ماکارونی‌ها تنظیم کن"، می‌توانید از این دستگاه‌ها استفاده کنید.
 
آمازون در تکرارهای اخیر خود، با راه اندازی نمایشگاه اکو که شامل یک صفحه نمایش و عملکرد تماس "افتان" برای بررسی وضعیت  بستگان سالخورده است، این مسئله را دو برابرکرده است.
 

خیلی خوب گوگل، چراغ‌های ایوان را روشن و درب گاراژ را باز کن

چه چیزی ما را به سمت نمایشگاه الکترونیک خانگی و گسترش دستیاران هوشمند باز می‌گرداند. وقتی توانایی صحبت با یک دستیار دیجیتالی از هر اتاق خانه را پیدا کردید، قدم آشکار بعدی چیست؟
 
خانه را قادر به گوش کردن کنید.
 
نگرانی‌های امنیتی قانونی‌ای مرتبط با اتصال دستگاه‌ها در خانه شما به اینترنت وجود دارد. با این حال، از زمان شروع الکسا، سایر شرکت‌های فناوری در این کاروان قرار گرفته‌اند.
 
گوگل در سال 2016 Google Home را راه اندازی کرد؛ اپل اعلام کرد که دستگاه HomePod خود را در 9 فوریه (پس از تأخیر در راه اندازی دسامبر) به بازار عرضه خواهد کرد. و حتی در  نمایشگاه الکترونیک خانگی سامسونگ روشهای جدیدی را نشان داد که دستیار دیجیتالی Bixby می‌تواند در خانه ظاهر شود.
 
و همراه با ظهور دستیاران دیجیتال (همه دستگاه‌های شما حقیقتاً در حال گوش دادن هستند)، اتوماسیون خانگی نیز شاهد تجدید حیات بوده است.
 
مدت‌های طولانی پس از در نظر گرفته شدن به عنوان پیگیری سرگرم کننده فقط برای حرفه‌ای‌ها و آدم‌های ناراحت، به نظر می‌رسد که ورود بلندگوهای هوشمند نقطه عطفی را فراهم کرده است که اتوماسیون منزل برای ورود واقعی به جریان اصلی نیاز داشت.
 
بلندگوهای هوشمند به جای انتظار داشتن از کاربران برای استفاده از رابطی رمزی بر روی تلفن خود برای کنترل این دستگاه‌ها، تجربه‌ای واقعا بی سیم را فراهم می‌کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا با استفاده از دستورات صوتی طبیعی، خانه خود را کنترل کنند.
 
این که آیا چراغ اتاق خواب را روشن می‌کنید، لیست پخش مورد علاقه خود را در تلویزیون اتاق نشیمن اجرا می‌کنید، یا این که فقط اطمینان حاصل می‌کنید که درب جلو قفل شده است، ترکیب اتوماسیون منزل و بلندگوهای هوشمند، تغذیه نیرو را برای هر دو فناوری فراهم می‌کند، درست همان طور که ما واقعاً به یک خانه هوشمند می‌رویم که توسط یک دستیار دیجیتالی هوشمند کار می‌کند.
 
Google Home  به شما امکان می‌دهد چراغ‌ها، قفل‌ها و دمای خانه را کنترل کنید.
 
اما مهمتر از همه، خوب است بدانید که اگر "پروفسور" اسکاتی از سریال پیشازان فضا قرار بود 30 سال بعد بر گردد، او از توانایی ما برای صحبت با دستگاه‌هایمان بسیار تحت تأثیر قرار می‌گرفت - حتی اگر او بر حسب عادت باید می‌گفت "خیلی خوب، گوگل" به جای این که بگوید "کامپیوتر".
 
حتی اگر دستیار گوگل یا سیری به اندازه کافی برای شما هوشمند نباشند، می‌توانید هوش مصنوعی خود را بسازید.
 
خانه هوشمند احتمال دارد سوء مصرف داخلی را بیشتر کند، اما همین فناوری همچنین ممکن است ما را ایمن‌تر نماید.
 
منبع: میخائیل کاولینگ - CQUniversity Australia


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.