طراحی داخلی آینده، جادویی به نظر خواهد رسید

استفاده از طراحی داخلی خانه با استفاده از دکوراسیون و تزیینات هوشمند و متغیر در دستور کار است.
يکشنبه، 7 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طراحی داخلی آینده، جادویی به نظر خواهد رسید
خانه ای را تصور کنید که بسته به روحیه شما رنگ دیوارهایش تغییر می کند یا هنگام مهمانی شام سفره شما تغییر شکل می دهد. خانه ای که در آن هر کالایی از بالش ها گرفته تا آباژورهایتان با شما در تعامل هستند. این ممکن است چیزی از هری پاتر به نظر آید، اما یک چنین طراحی داخلی جادویی می تواند در آینده نزدیک به بخشی واقعی از زندگی ما تبدیل شود.
 
بسیاری از خانه ها در حال حاضر هوشمند هستند. تحقیقات انجام شده توسط Statista برآورد کرده است که تا پایان سال 2019، بیش از 45 میلیون دستگاه خانه هوشمند در خانه های ایالات متحده نصب شده بوده است و تحلیلگران پیش بینی می کنند که صنعت دستگاه های خانه هوشمند تا سال 2023 در سراسر جهان به 107.4 میلیارد دلار برسد. یک نفر از هر چهار نفر در انگلیس یک یا چند دستگاه خانه هوشمند مانند بلندگوی هوشمند، ترموستات و امنیت هوشمند دارند و دولت انگلیس سرمایه گذاری در زمینه آموزش استفاده از فناوری های هوشمند در خانه به افراد مسن و معلول را آغاز کرده است.
 گیاهان داخل سالن می توانند استرس فیزیولوژیکی و روانی را کاهش دهند.اما دیدگاه ما در مورد خانه های هوشمند بیشتر از این که در رابطه با دلپذیری باشد، به طرف جنبه های علمی تخیلی گرایش دارد. بسیاری از ما احتمالاً خانه های آینده خود را همچون واحدهای دارنده دیوارهای شیشه ای شفاف و وسایلی تصور می کنیم که پیش بینی کننده هرگونه نیاز ما هستند. خانه ای که الکسا بر آن کار می کند. اما اگر خانه هوشمند آینده چیزی فراتر از گجت ها، سیم ها و چراغ های چشمک زن باشد چه؟ اگر در عوض، ما از فناوری برای زیباتر کردن فضاهای موجود در اطراف خود استفاده کنیم چه؟
 
طراحی داخلی آینده، جادویی به نظر خواهد رسید
 
تصویر: جادوی آشپزخانه. Dmytro Zinkevych / Shutterstock.com
 
من آینده نزدیک را می بینم وقتی که فناوری به معنای واقعی کلمه در بافت اشیاء روزمره قرار می گیرد، فضای داخلی به صورت تعاملی طراحی می شود و اشیاء تزئینی دیگر ایستا نخواهند بود. فناوری می تواند چیزی بیشتر از یک ابزار برای کمک به ما برای بهره وری بیشتر یا داشتن زندگی آسان تر باشد. این می تواند فضاهایی را که در آن زندگی می کنیم ارتقاء دهد. من این ترکیب بین طراحی داخلی و طراحی فعل و انفعالی را "تعامل" می نامم.
 

چگونه کار می کند

برای دکترا، من با تیم آزمایشگاه باز نیوکاسل و آزمایشگاه شمال برای ایجاد انواع جدیدی از اشیاء ِزندگی در هم مؤثر که می توانند در طراحی های داخلی استفاده شوند کار کرده ام. ما از پارچه ترموکرومیک استفاده می کنیم که تغییر رنگ می دهد، از سیم های SMA که حرکت می کنند و مچاله می شوند استفاده می کنیم، و از منسوجات الکترونیکی برای حسگری بدون درز استفاده می نماییم.
 نور برای احساس و فضای اتاق بسیار مهم است. شما می توانید با منطقه بندی اتاق خود با چراغ های کف و میز، گرمی ایجاد کنید که می توانید عصرها آنها را به جای نور اصلی خود روشن کنید.ما اشیائی تزئینی ایجاد می کنیم که بسته به نحوه تعامل با آنها، به جای این که در خانه ثابت بمانند، جا به جا شده یا تغییر می کنند. به عنوان مثال یک مهمانی شام را در نظر بگیرید - چه می شد اگر به جای یک اداره کننده میز عادی، میزی می داشتید که بسته به لمس و تعامل فیزیکی با ظروف روی آن تغییر می کرد. چنین تغییراتی نه تنها الگو، رنگ و بافت پارچه بلکه شکل و فرم آن را نیز شامل می شود. میهمانان شام با حرکت و تغییر شکل گرداننده میز در میان آنها لذت می برند و این باعث می شود تجربه غذا خوری آنها حتی خاص و به یاد ماندنی شود. این تازه آغاز آن چیزی است که در مورد اشیاء تزئینی امکان پذیر است - که به زودی می توانند با یکدیگر، با ما و با محیط تعامل داشته باشند.
 
نیازی نیست چنین چیزی را تصور کنید: ما قبلاً یکی را ایجاد کرده ایم. هنگامی که ما آن را با مردم در یک محیط زنده آزمایش کردیم، بسیاری از آنها در مورد آن کنجکاو شدند. برخی شروع به نوازش کردن آن کردند، و مانند چیزی که زنده است با آن رفتار می کردند.
 
طراحی داخلی آینده، جادویی به نظر خواهد رسید
 
تصویر: با ActuEater آشنا شوید. سارا نبیل، نویسنده، ارائه داده است.
 
چنین اشیائی تزئینی خود را از نو ساخته و خود را از پس زمینه خانه های ما برجسته می کنند. ما دیگر از کوری نمایش رنج نخواهیم برد که عبارت است از این که بعد از خیره شدن طولانی به اشیاء تزیینی، متوجه کارهای زیبای هنری آنها در خانه خود نمی شویم. هر روز ممکن است یک گلدان تغییر کند یا نقاشی های ما تغییر کنند.
 
من آینده ای را متصور هستم که در آن می توانید الگوی مبل خود را مطابق دلخواه خود تغییر دهید همان طور که صفحه نمایش مطلوب خود را روی تلفن هوشمند خود ظاهر می کنید، یا حوله ها را برای زمانی که خویشانتان به یک ملاقات غافلگیرانه از شما می آیند کمی جذاب تر جلوه گر می سازید.
 

مثبت و منفی

این اشیاء تزئینی می توانند برای لذت بخشیدن به اطراف خود کارهایی غیر از جا به جایی انجام دهند. اتاق خواب شما بسته به این که صبح یا شب است، می تواند تغییر کند - در یک اتاق گرم و دنج بخوابید و در فضای تازه ای، که صبح را آسایش بخش می سازد، بیدار شوید. این می تواند به هر چیزی مربوط شود، از خلق و خوی دوستانتان گرفته تا حتی ضربان قلب شریک زندگی تان در فاصله ای طولانی دور از او.
 دیوارها قسمت زیادی از اتاق شما را اشغال می کنند و به عنوان پس زمینه همه موارد دیگر عمل می کنند، بنابراین رنگ آنها می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.این فضاها همچنین می توانند کاربردهایی عملی داشته باشند - ما می توانیم کلاس هایی ایجاد کنیم که براساس فعالیت ها تغییر می کنند. شناخته شده است که رنگ های مختلف تأثیرات روان شناختی متفاوتی دارند - کدام معلمی دوست ندارد اتاقی داشته باشد که بتواند در آن گروهی از کودکان پنج ساله را آرام کند؟
 
البته، این نوع فناوری می تواند جنبه تاریکی هم داشته باشد – با وجود آنها ما باید در تعدادی از چالش های اخلاقی، اجتماعی و قانونی، از جمله در مورد حریم خصوصی ساکنان و استفاده از داده های شخصی آنها، تجدید نظر کنیم. با توجه به آخرین تغییراتGDPR ، ده سال دیگر شاید لازم باشد موافقت نامه صریح امضا شده ای برای نشستن روی کاناپه میزبان خود هنگام بازدید از منزل او داشته باشید.
 
در صورتی که فضای داخلی تعاملی بخشی از خانه های ما، ثبت وقایع روزانه و پاسخ به اولویت ها، رفتارها و روان شناخت ها یا داده های فیزیولوژیکی شود، ممکن است به زودی برای ورود به اتاق ها یا حتی برای زندگی با اشیاء روزمره مانند یک فرش راهرو جدید به انواع جدیدی از محافظت و رضایت نیاز داشته باشیم. برای تصور چنین عواقبی، من چهار داستان خیالی کابوس آبادی در باره پیامدهای احتمالی استفاده از داده های شخصی در خانه های هوشمند آینده تألیف کرده ام.
 
در طول تحقیقاتم، با معماران، طراحان داخلی و هنرمندان کار کرده ام، و فضاهای داخلی کاملاً تعاملی در فضاهای عمومی، گالری ها و موزه ها ساخته ام – که از جمله آنهاست یک کندوی عسل برای نمایشگاه زنبورها که سال گذشته در موزه بزرگ شمال نیوکاسل در بریتانیا برگزار شد.
 طراحی داخلی آینده، جادویی به نظر خواهد رسید
 
تصویر: کندوی عسل همه جانبه. © توسط سارا نبیل، نویسنده، ارائه شده است.
 
کندویی به اندازه انسان به عنوان یک تجربه چسبنده و چند حسی طراحی شده است که در آن افراد می توانند در اطراف پرسه بزنند و با گرده های نرم و شش ضلعی های چسبناک با عسل تعامل کنند، همراه با یک حساسیت لمسی و بازخورد صوتی یکپارچه شده با زندگی مرموز درون کندوی عسل.
 ده سال دیگر شاید لازم باشد موافقت نامه صریح امضا شده ای برای نشستن روی کاناپه میزبان خود هنگام بازدید از منزل او داشته باشید.ممکن است شما تمایلی به استقرار در یک کندوی عسل به آن اندازه بزرگ که بتوانیم در آن زندگی کنیم نداشته باشید، اما با این نوع تحقیق و فناوری جدید یک روش کاملا جدید برای زندگی امکان پذیر می شود. بسیاری از مردم در مورد جادوی هری پاتر خیال پردازی می کنند. آنها رؤیاهای نقاشی و پله های متحرک را در سر می پرورانند. این سحر و جادو می تواند، روزی به زودی، واقعی و به سبک واقعی هاگوارتز شود - سیم ها را نخواهید دید ، فقط سحر و جادو را احساس خواهید کرد.
 
طراحی داخلی آینده، جادویی به نظر خواهد رسید

شش مرحله برای این که با یک بودجه معین اتاق شما حسی شبیه خانه به شما بدهد

به این بخش، به عنوان مکمل و راهنمایی برای استفاده در اقدامات اتوماسیون هوشمند تزیینی آینده مطالب زیر را می افزاییم.
 
گرچه اجاره و پانسیون ممکن است کوتاه مدت باشد، اما تحقیقات نشان می دهد که گرفتن یک محیط نامناسب برای اجاره می تواند به سرعت به یک منبع استرس تبدیل شود – و مسلماً این آخرین چیزی خواهد که هنگام تحصیل یا شروع کار جدید به آن نیاز دارید.
 
انواع کارهای خارق العاده وجود دارد که می توانید برای کمک به تبدیل کردن اتاقتان به محلی برای استراحت انجام دهید - و برای این کار مجبور نیستید هزینه زیادی کنید. اول، چیز های اولویت دار: یک "داستان رنگی" ارائه دهید و سعی کنید با آن همراه شوید. یک راه خوب برای این کار انتخاب سه رنگ است.
 
رنگ اول به عنوان رنگ اصلی عمل می کند، حدود 60٪ از فضا را اشغال می کند، در حالی که رنگ دوم به عنوان یک رنگ مکمل عمل می کند، 30٪ را اشغال می کند، و سومین رنگ، لهجه است، فقط با استفاده از حدود 10٪ از فضا.
 
هنگامی که در مورد داستان رنگی خود تصمیم گرفتید، باید به فکر سایر اشیا موجود در اتاق و نحوه تعامل آنها با یکدیگر باشید. تناسب رنگ های خود را با آنها در نظر بگیرید و به این فکر کنید که عناصر مختلف چقدر فضا اشغال می کنند.
 
مرحله 1 – رنگ کنید (البته در صورت مجاز بودن)
دیوارها قسمت زیادی از اتاق شما را اشغال می کنند و به عنوان پس زمینه همه موارد دیگر عمل می کنند، بنابراین رنگ آنها می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. با صاحبخانه خود در تماس باشید تا بفهمید آیا اجازه دارید دیوارهای اتاق خود را نقاشی کنید یا خیر - و هنگام ترک خانه پیشنهاد بازگرداندن رنگ اصلی را بدهید.
 
رنگ ها می توانند به انتقال خلق و خو کمک کنند، بنابراین در مورد رنگی که استفاده می کنید با دقت فکر کنید - آیا می خواهید اتاق شما سرزنده باشد؟ پس رنگی روشن مانند زرد، صورتی یا آبی را انتخاب کنید. آیا می خواهید اتاق شما آرامش بیشتری داشته باشد؟ پس تُن های صامت را بیشتر انتخاب کنید.
 
مرحله 2 - روتختی را تازه کنید
روتختی ها سطح کاملاً وسیعی را پوشش می دهند، بنابراین طرح و رنگ آن واقعاً می تواند روی یک اتاق تأثیر بگذارد. اگر دیوارهای خود را نقاشی نمی کنید، اینجا جایی است که باید رنگ اصلی خود را تزریق کنید.
 
طراحی داخلی آینده، جادویی به نظر خواهد رسید
 
تصویر: شما هرگز نمی توانید بالش های زیادی داشته باشید. شاتر استوک
 
مرحله 3 - وسایل نرم را اضافه کنید
مقداری کوسن پراکنده در رنگ های مکمل و لهجه به تخت خود اضافه کنید. کوسن های ساده را از یک فروشگاه یا بازار خیریه بخرید و تزئینات و طرح های خود را به آنها اضافه کنید. می توانید از تکنیک های رنگ آمیزی، رنگ پارچه، خودکار، پامپون یا منگوله استفاده کنید.
 فضای داخلی به صورت تعاملی طراحی می شود و اشیاء تزئینی دیگر ایستا نخواهند بود.مرحله 4 - آویزان کردن تصاویراگر چاپ هایی برای دیوار تهیه کرده اید، فروشگاه های خیریه غالباً قاب های ارزان قیمتی را به فروش می رسانند و می توانید با استفاده از کوزه های رنگ نمونه از یک فروشگاه سخت افزار، آنها را با رنگ های مختلف رنگ کنید. به جای پیمایش در تصاویر خانواده و دوستان در شبکه های اجتماعی - که گاهی اوقات می تواند شما را تنها تر کند - می توانید تصاویر چاپ شده را به رشته ای از چراغ ها یا فانوس های پری گیره کنید.
 
 طراحی داخلی آینده، جادویی به نظر خواهد رسید
 
تصویر: هنر سواچ رنگ. Crazyoctopus / Flickr. ، CC BY-ND
 
اگر کاری هنری ندارید، اما برای دیوار خود رنگی را می خواهید، دسته های رنگی رایگان را در یک فروشگاه سخت افزاری بردارید و آنها را به یک ورق کارت بچسبانید. به رنگهایی که کنار هم قرار داده اید توجه کنید - آیا می خواهید یک تم رنگی ایجاد کنید یا اینکه به دنبال جلوه رنگین کمان هستید؟
 
مرحله 5 - تنظیم نور
نور برای احساس و فضای اتاق بسیار مهم است. شما می توانید با منطقه بندی اتاق خود با چراغ های کف و میز، گرمی ایجاد کنید که می توانید عصرها آنها را به جای نور اصلی خود روشن کنید. این به ایجاد گوشه های دنج و احساس آرامش کمک می کند، که یک نور بالای سر هوایی نمی تواند به پای آن برسد.
 
مرحله 6 - به کتاب ها و گیاهان سبک بدهید
اینها سنگ تمام کار است. می توانید برای دادن جلوه ای از یک رنگین کمان زیبا، کتاب های خود را کد رنگی کنید (این کار فوق العاده شیک و رنگارنگ به نظر می رسد). و گیاهان خود، مقدار کمی حیات را در فضای داخلی زنده می کنند، در حالی که شاخ و برگ سبز بسیار پیچیده به نظر می رسد. گیاهان همچنین دی اکسید کربن را جذب می کنند و اکسیژن آزاد می کنند و تا حدی توانایی کاهش آلودگی هوای داخل خانه را دارند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گیاهان داخل سالن می توانند استرس فیزیولوژیکی و روانی را کاهش دهند و به ویژه گل ها می توانند روحیه شما را بهبود بخشند.
 دیدگاه ما در مورد خانه های هوشمند بیشتر از این که در رابطه با دلپذیری باشد، به طرف جنبه های علمی تخیلی گرایش دارد.برای ایجاد فضایی شاد و آرام برای فرار در پایان روز شلوغ خود احساس الهام کنید. اتاق خود را به عنوان نقاشی رنگارنگ مورد علاقه خود تصور کنید - اما نقاشی ای که می توانید در آن گشت بزنید.
 
منبع: سارا نبیل، سیان الین توماس، Cardiff Metropolitan University، Newcastle University


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط