10 گیاه دارویی فزاینده قدرت باروری

آیا شما هم به عنوان یک زن جوان، از گذر زمان برای باردار شدن خود نگران هستید؟ آیا شما هم به عنوان یک زن جوان و یکی از بیماران ثابت پزشک متخصص زنان و زایمان، دیگر خسته شده و امید خود را برای حامله شدن از دست داده اید؟ اگر وضعیت شما هم این چنین است، چرا این بار از گیاهان دارویی برای حل مشکل موجود در بدن خود استفاده نمی کنید؟
دوشنبه، 26 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
10 گیاه دارویی فزاینده قدرت باروری

افزایش قدرت باروری به وسیله گیاهان دارویی

اگر دچار مشکلات هورمونی و بی‌نظمی قاعدگی هستید می‌توانید به گیاهان دارویی اعتماد کنید. با ما همراه باشید تا با این گیاهان دارویی پرخاصیت آشنایتان کنیم.

برخی از زوج‌هایی که دچار مشکل باروری هستند قبل از استفاده از داروهای شیمیایی یا عمل جراحی و غیره،ترجیح می‌دهند درمان با روش‌های طبیعی را امتحان کنند.

خوشبختانه خداوند گیاهانی دارویی خلق کرده است که به رفع مشکلات ناباروری کمک می‌کنند. این گیاهان دارویی علاوه بر رفع مشکلات ناباروری ، به ارتقاء سطح سلامت بدن نیز کمک می‌کنند. این درمان‌های طبیعی تأثیر مثبتی روی دستگاه تولیدمثل داشته و شانس زوج‌ها را برای باروری افزایش می‌دهد.

اگر دچار مشکلات هورمونی و بی‌نظمی قاعدگی هستید می‌توانید به این گیاهان دارویی اعتماد کنید.1
 

چگونه می توان از گیاهان دارویی برای کمک به باروری زنان استفاده کرد؟

ممکن است بارها شنیده باشید که اکثر پزشکان متخصص زنان و زایمان می گویند که زنان مبتلا به مشکل ناباروری، به منظور حامله شدن نیاز به آرامش دارند. در حالی که ممکن است فضای این دوران به خودی خود تحریک کننده باشد، اما این نکته کاملا درست است. جالب است بدانید که مصرف برخی گیاهان دارویی سبب آرامش فرد شده و سیستم ایمنی و دستگاه تولید مثل او را به خوبی تغذیه می کند، زیرا ماندگاری این گیاهان دارویی بر روی سیستم عصبی زنان بالا بوده و آن ها را آرام می کند.

در ادامه این مقاله، لیستی از گیاهان دارویی موثر می تواند به باردار شدن زنان کمک کند، بیان شده است، که عبارتند از :
 
1.گزنه
در ابتدا، لازم است به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که گیاه گزنه یکی از پرطرفدارترین گیاهان دارویی در افزایش قدرت باروری زنان به شمار می رود. در واقع، مصرف این گیاه نه تنها رحم فرد را تغذیه می کند، بلکه باعث تقویت غده های فوق کلیه او شده و قدرت باروری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

البته فراموش نکنید که تاثیرگذاری این گیاه دارویی بر بدن زنان ممکن است مدتی طول بکشد. در نهایت، جالب است بدانید که زنان جوان بعد از به دنیا آوردن فرزند خود نیز می توانند از چای گزنه در دوران شیردهی استفاده کنند، زیرا کمک فراوانی به افزایش میزان شیر در سینه مادران شیرده خواهد کرد.2

10 گیاه دارویی فزاینده قدرت باروری
 
2. شبدر قرمز
گیاه دارویی شبدر قرمز حاوی تمام عنصر موجود در سیستم غدد لنفاوی زنان است. در واقع، می توان ادعا کرد که مصرف گیاه آلکالنورانس ترشح هورمون هایی را که برای باردار شدن زنان لازم است، متعادل نموده و حالت قلیایی و pH بدن این افراد را که یک نکته اساسی برای پیشگیری از باروری تلقی می شود، از بین خواهد برد.

علاوه بر این موارد، این گیاه دارویی حاوی مقادیر زیادی منیزیم و کلسیم است که بر توانایی بدن زنان جهت باروری تاثیر عمیقی می گذارد. شما برای تهیه چای شبدر قرمز، می توانید یک اونس شبدر قرمز را با یک قاشق چای خوری نخود فرنگی به مدت 4 ساعت در یک لیتر آب بپزید. در نهایت، یادتان باشد که این مخلوط یک مایع باورنکردنی در افزایش قدرت باروری زنان می باشد!1
 
3. تمشک قرمز
گیاه تمشک قرمز درست مانند شبدر قرمز خارش موجود در نواحی گوش و بینی زنان را از بین برده و برگ های آن به عنوان تقویت کننده رحمی به شمار می رود. مصرف چای برگ های این گیاه در کنار شبدرقرمز خصوصیات زنانه را در حد قابل توجهی بالا برده و قدرت باروری زنان را افزایش می دهد.

برای تهیه چای این گیاه، ½ اونس تمشک قرمز را در صد گرم آب گرم برای حداقل مدت 4 ساعت قرار داده و اجازه دهید تا خوب دم بکشد. البته هر فرد می تواند به دلخواه خود، آن را گرم یا سرد بنوشد!

ما به شما توصیه می کنیم که 5 تا 15 قطره از شربت گیاه کاسنی را به این چای اضافه کنید، چون استفاده هم زمان از این دو باعث افزایش بیش از حد اثرات باروری خواهد شد.2
 
4. سیاه دانه
اگر شما هم به عنوان یک زن نابارور از وجود چرخه قاعدگی نامنظم رنج می برید، استفاده از گیاه دارویی سیاه دانه برای شما بسیار مفید خواهد بود. جالب است بدانید که این گیاه صدها سال است که برای تنظیم دوره قاعدگی زنان مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص ضدالتهابی سیاه دانه کمک می کند تا حالت اسپاسم و درد در ناحیه پشت زنان که در پایین ران ها نیز منتشر می شود، به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

همچنین، این گیاه از بروز انقباضات زودرس رحمی در زنان حامله که یک تهدید جدی برای سقط جنین است، جلوگیری می کند. علاوه بر فواید ذکرشده، گیاه دارویی سیاه دانه عضلات رحم زنان را شل کرده و التهابات موجود در آن را کاهش می دهد.

فراموش نکنید که مصرف طولانی مدت این گیاه در زنان نابارور؛ کیست تخمدان، اندومتریوز و فیبروئیدهای رحمی را نیز درمان خواهد نمود. اما توجه داشته باشید که سیاه دانه نباید بیش از شش ماه مورد استفاده قرار گیرد!1
 
5. گیاه دونگ کوای
به عنوان یک خانم نابارور به خاطر داشته باشید که گیاه دارویی دونگ کووی یکی دیگر از گیاهانی است که قدرت باروری زنان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. این گیاه دارویی علاوه بر این که موجب تقویت رحم زنان شده و مشکلات آن را بهبود می بخشد، در تنظیم ترشح هورمون های بدن این افراد نیز مفید بوده و چرخه قاعدگی زنان نابارور کنترل می کند.

پزشکان چینی از این گیاه به عنوان افزایش دهنده جریان خون نام می برند، زیرا میزان گلبول های قرمز را در بدن زنان افزایش داده و به زنانی که بعد از هر چرخه قاعدگی خود ضعف کمر را تجربه می کنند، کمک زیادی خواهد کرد.

این گیاه علاوه بر افزایش جریان خون، میزان رسیدن آن به سیستم تولید مثل زنان را افزایش داده و درد و گرفتگی عضلات شکم را کاهش می دهد. فراموش نکنید که مصرف گیاه دونگ کوای برای افزایش قدرت باروری زنان، در شکل کپسول موثرتر است.

دوز پیشنهادی ما برای مصرف روزانه این کپسول ها 3120 میلی گرم در روز است که باید در دو دوز جداگانه در طی دو وعده مصرف گردد. در نهایت، یادتان باشد که این کپسول ها حتما باید همراه غذا مصرف شود!1

10 گیاه دارویی فزاینده قدرت باروری
 
6. گیاه مکا
گیاه دارویی مکا حاوی 60 نوع ماده مغذی مختلف و 31 نوع ماده معدنی است. این گیاه برای تغذیه سیستم غدد درون ریز زنان بسیار مفید بوده و کمک می کند تا غده فوق کلیه، تیروئید و هیپوفیز عملکرد خوبی داشته باشند که در نتیجه، شانس باروری زنان را نیز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

گیاه دارویی مکا شامل ترکیباتی به نام گلوکوزینولات ها است که بر هورمون های کلیدی مردان و زنان در جهت باروری تاثیر می گذارد، بدون اینکه خود هورمون ها را داشته باشد.

علاوه بر این موارد، گیاه دارویی مکا گیاهی است که بدن زنان نابارور را در برابر ابتلا به بیماری ها و استرس مقاوم می کند. امروزه این گیاه به شکل کپسول، تنتور و پودر در دارخانه ها موجود است و زوجین می تواند پودر مکا را به آب، ماست، کوکی ها و مواد غذایی پخته شده اضافه کنند. البته این گیاه با عطر، طعم و مزه خاصی که دارد باید به همراه غذاها مصرف شود.2
 
7. گیاه دارویی مرغ مادر
گیاه خواران مشهور، گیاه دارویی مرغ مادر را به عنوان یک گیاه مقدس برای حفظ سلامت زن معرفی می کنند که به افزایش میزان هیجانات فیزیکی در بدن این افراد کمک شایانی می کند. همچنین، این گیاه رحم زنان را به آرامی تحریک نموده و به عملکرد بهتر آن کمک زیادی می کند.

به دلیل اینکه این گیاه حاوی alkaloid leonurine است، اثر آرامش بخشی بر عضلات صاف شکم و رحم زنان داشته و دوره های دردناک چرخه قاعدگی را تسکین می دهد.

جالب است بدانید که امروزه، عصاره مایع این گیاه موجود بوده و بهترین نتیجه را همراه با سرکه دارد. شما می توانید برای تهیه چای نوشیدنی از این گیاهدارویی، فقط 1 تا 2 قاشق چای خوری از گیاه دارویی مرغ مادر را در آب برای مدت10 تا 15 دقیقه بجوشانید.2
 
8. ریشه تک شاخ
ریشه این گیاه برای افزایش قدرت اندام های تولید مثلی در انسان، چه مرد و چه زن بسیار مفید است. مصرف آن اختلالات هورمونی، اندومتریوز، آمنوره، ناباروری، کیست تخمدان، اسپرماتروه و دیسمنوره را از بین برده و با از بین بردن خشکی واژن، درد تخمدان ها را کاهش می دهد که این حالت در افزایش قدرت باروری زنان بسیار موثر است. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد گیاه می تواند موجب تحریک معده و کلیه های زنان شده و در یک مدت کوتاه آن ها را از بین ببرد!1
 
9. چای توت خشک
به عنوان یک زن نابارور یادتان باشد که توت خشک برای درمان اختلالات هورمونی موجود در بدن زنان بسیار موثر است. نتایج مطالعات اخیر پزشکان متخصص زنان و زایمان نشان می دهد که استفاده منظم از توت درختی قدرت باروری زنان را افزایش می دهد.

همچنین، مصرف توت خشک عملکرد غده هیپوفیز را به همراه افزایش باروری تنظیم کرده و مهم ترین از آن، استفاده از توت خشک فعالیت هورمون های جنسی زنانه را بالا برده و در درمان استرس قبل از چرخه قاعدگی و سایر اختلالات مربوط به عملکرد هورمون ها بسیار موثر است. بدن همه زنان پس از مدت ها استفاده از قرص های ضدبارداری قدرت باروری خود را از دست داده و با مشکلات زیاد مواجه می شود.1

10 گیاه دارویی فزاینده قدرت باروری
 
10. پونه سفید
در نهایت، به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که پونه سفید خاصیت پشتیبانی عالی از هورمون های بدن را داشته و با افزایش گردش خون در بدن زنان نابارور، خون را به اندام های تولید مثلی این افراد می رساند.

البته خون انتقال یافته به دستگاه تناسلی زنان، همزمان به ناحیه لگن نیز منتقل گردیده و قدرت باروری را در بدن این افراد به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

به همین دلیل، پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می کنند که مصرف گل پونه سفید برای تقویت و از بین بردن ضعف های رحمی زنان مانند دوره های غیرطبیعی قاعدگی بسیار مناسب است. پس در کل می توان گفت که این گیاه یک ماده عالی برای افزایش قدرت باروری در انسان، به ویژه زنان محسوب می شود!1
 

ویتامین های تقویت اسپرم و تخمک

 
ویتامین E برای تقویت اسپرم و تخمک 
اسپرم های دارای قدرت باروری بالا ، حاوی مقدار زیادی ویتامین E می باشند. همچنین ویتامین E برای جلوگیری از اکسید شدن روغن های گیاهی با چند پیوند دوگانه رژیم غذایی در بدن مورد نیاز است. بدن مردان و زنان به حدود 10 میلی گرم ویتامین E درروز نیازمند می باشند.

برای جذب ویتامین ای مناسب و البته طبیعی بهتر است مواردی که نام برده شده است را در برنامه غذایی خود بگنجانید ، این مواد شامل :بادام ، فندق و سایر مغزها مانند بادام زمینی نیز از منابع خوب ویتامین E محسوب می شوند.

تخم آفتابگردان و روغن زیتون نیز حاوی ویتامین E می باشد.جوانه گندم ، سیب زمینی شیرین و آواکادو نیز دارای مقادیر بالایی ویتامینE می باشد.
 
روی مناسب تقویت اسپرم و تخمک 
کمبود روی، باروری مردان را تهدید می کند پس مصرف مواد غذایی حاوی روی برای افزایش باروری و تقویت اسپرم از اهمیت خاصی برخوردار است.منابع سرشار روی عبارتند از:گوشت گاو، لوبیا چیتی و قسمت تیره گوشت مرغ.
 
ویتامین B لازم برای تقویت اسپرم و تخمک 
ویتامین B12 در مردانی که اسپرم کافی ندارند، موثر است. ویتامین های گروه ب در تقویت قوای جنسی زنان و مردان نقش دارند.از ویتامین های گروه B، تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) بسیار حایز اهمیت می باشند.

این ویتامین همچنین باعث ساخته شدن هورمون های جنسی می شود. مصرف نیاسین نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی، هیجان جنسی را افزایش می دهد.ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاکتین که خود باعث کاهش میل جنسی می شود، جلوگیری می کند و باعث افزایش باروری در زنان می گردد. 

منابع سرشار از ویتامین های گروه B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبیا و..)، محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی های آزاد، آجیل، بروکلی، گوشت کم چرب و موز.

موز دارای آنزیم بروملین (Bromelain) است که در تقویت نیروی جنسی مردان موثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های گروه B می باشد.باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی های الکلی باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شوند.

10 گیاه دارویی فزاینده قدرت باروری
 
اهمیت اسید فولیک در تقویت اسپرم و تخمک 
همانطور که بارها و بارها در بخش های قبلی سلامت نمناک کفته شده است مصرف اسید فولیک برای مردان و زنان ضروری است.برای بهره مندی از این ویتامین تغذیه شما باید شامل:سبزیجات سبز، غلات، حبوبات و پرتقال، می توانید از قرص های مکمل نیز استفاده کنید.
 
نقش ویتامین D3 در تقویت اسپرم و تخمک 
تحقیقات و مطالعات ثابت کرده است که مصرف همزمان ویتامین E و D3 باعث افزایش شانس باروری در زنان می شود.بررسی ها ثابت کرده است که اصلاح کمبود ویتامینD3، شانس لانه گزینی جنین و همچنین دو قلویی را افزایش می دهد. 
 
تقویت اسپرم و تخمک با افزایش ویتامین سی 
همانطور که در موارد بالا هم گفته شد این ویتامین اگر به میزان مناسبی مصرف شود، موجب افزایش باروری و سطح هورمون های حیاتی نیز می شود. زنانی که روزانه ویتامین سی مصرف می کنند، پروژسترون های بیشتری دارند درست همان هورمونی که برای تولید مثل ضروری است.3

پینوشتها
1.www.beytoote.com
2.www.mamanam.com
3.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.