بهترین قفل های هوشمند سال 2020‏

با در اختیار داشتن یک قفل هوشمند خیالتان از جانب باز و بسته بودن قفل درب منزل راحت خواهد بود. همچنین نصب آن نیز ‏بسیار ساده می باشد. در این بخش اطلاعاتی در خصوص این نوع قفل و چند مورد از بهترین موارد تست شده را معرفی می کنیم.‏
پنجشنبه، 29 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بهترین قفل های هوشمند سال 2020‏
یک قفل متصل به شبکه هم امنیت و هم انعطاف پذیری را به ارمغان آورده و به شما امکان می دهد با تلفن خود بتوانید قفل درب منزل را کنترل نمایید.
 

نحوه انتخاب قفل هوشمند مناسب

رویکردی هوشمندانه به امنیت
قفل هوشمند مسلماً مهمترین قسمت یک خانه هوشمند و متصل به شبکه به حساب آمده به طوری که نه تنها این امکان را برای شما فراهم می سازد که به میل خود رفت و آمد کنید، بلکه می تواند ورود و خروج افراد به خانه شما به هنگام عدم حضور در منزل را نیز کنترل نماید. برخی از مدل ها به شما امکان می دهند برای باز کردن و بستن قفل درب منزل از گوشی خود استفاده کنید. برخی دیگر به شما اجازه داده امتیازات ویژه ای را برای دوستان، اعضاء خانواده یا خدمه منزل قائل شوید. دیگر مدل ها می توانند با استفاده از دستورات صوتی یا از طریق سایر خدمات دستگاه های خانگی هوشمند فعال شوند. در این بخش به چند نکته اشاره می کنیم که بایستی به هنگام تصمیم گیری به خرید قفل هوشمند در نظر بگیرید.
 

قفل درب هوشمند چیست؟

یکی از نخستین مواردی که بایستی در نظر بگیرید میزان هزینه مورد نیاز جهت ارتقاء قفل سنتی درب منزل تان است. به این دلیل که یک قفل هوشمند هزینه بسیار بیشتری نسبت به قفل سنتی و استاندارد بر شما تحمیل خواهد ساخت. بعضی از قفل های هوشمند در محدوده قیمت 100 دلار قرار دارند اما اگر قفلی می خواهید که بتوانید از هر مکانی آن را کنترل کنید و دارای قابلیتهایی مانند دستورات صوتی، اعلان ایمیل و هشدار دستکاری باشد انتظار می رود مبلغی در حدود 200 تا 300 دلار را بایستی بپردازید.
اکثر برنامه ها به شما امکان می دهند کاربران دائمی و موقت به فهرست خود افزوده و برنامه دسترسی را برای روزها و زمانهای خاصی تنظیم نماییدبسیاری از قفل های هوشمند از یک اپلیکیشن موبایل برخوردارند که به شما امکان می دهد با یک ضربه ساده بر روی آیکون، قفل را باز کرده و یا ببندید. برخی نوعی نرم افزار یا برنامه تحت وب ارائه داده که به شما اجازه می دهد قفل خود را از طریق کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ کنترل نمایید. اکثر برنامه ها به شما امکان می دهند کاربران دائمی و موقت به فهرست خود افزوده و برنامه دسترسی را برای روزها و زمانهای خاصی تنظیم نمایید.

برخی از بهترین قفل های فروخته شده در این سال Yale Assure Lock Keypad Deadbolt With Z-Wave ،August Smart Lock Deadbolt و August Smart Lock Pro With Connect را شامل می شود.

قفل هوشمند

در صورت مجهز بودن قفل به قابلیت بلوتوث، جهت برقراری ارتباط با آن بایستی در محدوده (حدود 40 پایی یا 12 متری) قرار داشته باشید، در حالی که قفل های مجهز به وای فای (Wi-Fi) را می توان تا زمانی که به روتر خانگی شما متصل باشند، از تقریباً هر مکانی کنترل نمود. اطمینان حاصل کنید که قفل هوشمندتان اطلاعات مربوط به فعالیتهای انجام شده را ارائه دهد تا بدین ترتیب بتوانید به عقب برگشته و فعالیتهای انجام شده در زمان خاص و رفت و آمدها و زمان وقوع آنها را مشاهده کنید.
جدیدترین قفل های هوشمند مواردی از قبیل فعال سازی صدا، قابلیت محدوده جغرافیایی یا ژئوفنسینگ (Geofencing) و قابلیتهای قفل خودکار را در خود دارندجدیدترین قفل های هوشمند مواردی از قبیل فعال سازی صدا، قابلیت محدوده جغرافیایی یا ژئوفنسینگ (Geofencing) و قابلیتهای قفل خودکار را در خود دارند. با قابلیت فعال سازی قفل، باز و بسته کردن قفل درب به آسانی امکان پذیر خواهد بود. کافی است به گوشی خود بگویید که «درب را باز کن» و بدین ترتیب قفل درب باز می شود. با در اختیار داشتن قابلیت ژئوفنسینگ دیگر لازم نیست نگران قفل بودن خانه پس از ترک منزل باشید، تنها کافی است از اپلیکیشن موبایل خود جهت تنظیم محیط پیرامون منزل استفاده کرده و از خدمات مکان یاب گوشی خود جهت مشخص کردن مکان دقیق خانه استفاده کنید. زمانی که محیط را ترک می کنید، می توانید قفل را به صورت خودکار قفل نمایید. به طور مشابه، قابلیت قفل خودکار باعث می شود قفل پس از مدت زمان خاصی از باز بودن، به صورت خودکار قفل شود.

سایر ویژگیهایی که بایستی مد نظر قرار دهید تاچ پدهای بدون نیاز به کلید برای مواقعی است که گوشی یا کلید خود را فراموش کرده باشید با خود بردارید، زنگ خطر ورود و خروج غیر عادی، اعلان ایمیل، متن و غیره که این امکان را برای شما فراهم می سازد متوجه شوید در هر لحظه چه کسانی به خانه وارد یا خارج می شوند.

در ادامه به چند مورد از بهترین قفل های هوشمند اشاره می کنیم.
 

بهترین قفل هوشمند برای کاربران HomeKit

قفل درب آگوست اسمارت لاک هوم کیت (August Smart Lock HomeKit Enabled)

قفل آگوست اسمارت

این قفل با استفاده از گوشی هوشمند شما افرادی که به خانه وارد و از آن خارج می شوند را تحت نظر می گیرد. نصب و راه اندازی آن سریع بوده و آخرین فناوری ها از جمله فعال سازی صدا، ژئوفنسینگ و کانال IFTTT را دارا می باشد که به آن اجازه راه اندازی سایر دستگاه ها را می دهد.

بهترین قفل هوشمند از جنبه سازگاری با شخص ثالث

قفل آگوست اسمارت لاک پرو (August Smart Lock Pro + Connect)

قفل آگوست اسمارت لاک پرو

این قفل شیک مجهزترین قفل هوشمندی است که مورد آزمایش قرار گرفته است به طوری که از اپل هوم کیت، سرویس های صوتی چندگانه، سه پروتکل بی سیم، ژئوفنسینگ و IFTTT پشتیبانی می کند.
 

بهترین قفل هوشمند از جنبه تطبیق پذیری

قفل اولترالاگ یوبولت پرو (Ultraloq U-Bolt Pro + Wi-Fi Bridge)

قفل اولترالاک

یک قفل هوشمند چند وجهی است که به شما امکان می دهد درب خود را با اسکن اثر انگشت، اپلیکیشن موبایل، صفحه کلید، فرمان صوتی یا حتی کلید سنتی باز کنید.
 

بهترین قفل هوشمند از جنبه کنترل صدا

شِلِگ سنس (Schlage Sense)

قفل شلگ سنس

این قفل مجهز به بلوتوث به شما امکان می دهد تا از تلفن خود برای باز و بسته کردن درب، تنظیم کدها و برنامه های دسترسی استفاده کنید.
انواع دیگر قفل های هوشمند

به خاطر داشته باشید که قفل های هوشمندی وجود دارند که لزوماً قفل درب نیستند. به طور مثال قفل هوشمند ایگلوهوم اسمارت پدلاک (Igloohome Smart Padlock) و تپلاک وان پلاس (Tapplock one+) قفل های آویز یا قابل حمل بلوتوثی هستند. آنها به سختی و محکمی قفل های استاندار بوده اما برای باز کردن شان به هنگام قرار گرفتن در نزدیکی آنها تنها نیاز به استفاده از بلوتوث و فشردن یک دکمه دارید. آنها همچنین به شما امکان می دهند با استفاده از یک اپلیکیشن، دسترسی موقت و دائمی برای مهمانان خود ایجاد کنید.

قفل هوشمند باکس لاک (BoxLock‏)‏ یک قفل وای فای با قابلیت اسکنر داخلی است که به افراد پستچی اجازه می دهد بسته های پستی شما را در یک جعبه امن قرار داده به طوری که سارقان نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.


منبع: pcmag


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.