سفر به همه جا با واقعیت مجازی

قطب جنوب بدون سوز سرما، موزه لوور بدون صف: چگونه از خانه به سراسر جهان سفر کنیم.
يکشنبه، 1 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سفر به همه جا با واقعیت مجازی
تصویر 1: Shutterstock
 
پرتاب موشک Falcon 9  اخیر SpaceX نشان می دهد که بشریت در تلاش خود برای رسیدن به جهان های دیگر جهش ها و خیزهایی داشته است. اما اکنون راهی سریعتر، ایمن تر و سازگار با محیط زیست برای سفر به مرکز کهکشان وجود دارد - و شما نیز می توانید این کار را انجام دهید.
 
ناسا یک ماجراجویی واقعیت مجازی رایگان (VR) را فراهم کرده است که 500 سال سفر در اطراف سیاه چاله ای در مرکز کهکشان راه شیری را انجام داده است. این تجربه برای بارگیری از دو فروشگاه اصلی واقعیت مجازی،  Steam و Viewport ، در یک سیستم ستاره ای فرو نپاشیده در نزدیکی شما وجود دارد.
 
و این نوع از فضا سازی ممکن است تنها نوک کوه یخ در هنگام پتانسیل سفر و گردشگری مجازی باشد.
 

اِشکال سفر مجازی

به بیان ساده تر،VR  (واقعیت مجازی) به فناوری هایی اطلاق می شود که کاربران را در دنیای رایانه ای غوطه ور می کند و آنها را از واقعیت عینی دور می کند. با این وجود، واقعیت افزوده (AR)، قصد دارد تصویر سازی مجازی را روی منظره دنیای واقعی یک کاربر قرار دهد. Pokémon Go یک بازی محبوب AR است.
 
 سفر به همه جا با واقعیت مجازی
 
نصویر 2: طبق اعلام Forbes ، Pokemon Go  در آگوست سال گذشته 176 میلیون دلار درآمد داشته است. Shutterstock
 
جهانگردی مبتنی بر VR سابقه ای طولانی تر از آن چه فکر می کنید دارد. در دهه 1850 ، این شامل خیره شدن به کلیشه ها با استریوسکوپ می شد. با این اختراع، بینندگان تصاویر اندکی مختلف از هم را از طریق هر چشم مشاهده می کردند، که توسط مغز جمع می شدند تا تصویری جدید از توهم عمق مکانی (و به عبارت دیگر، یک اثر سه بعدی) تهیه شود.
 
 سفر به همه جا با واقعیت مجازی
 
تصویر 3: سینراما در ابتدا درگیر استفاده از چندین پروژکتور برای نمایش همزمان تصاویر بر روی یک صفحه بزرگ و منحنی بود. اندیج / ویکی پدیا
 
یک قرن بعد، تماشای پهن صفحه سینراما در دهه 1950 الهام بخش سفر سینمایی به درون صفحه نمایش بزرگ، منحنی و دوربین های متعدد آن بود.
 
سنسوراما در دهه 1960 پیش گویی کننده آینده ای درخشان از تجربیات همه جانبه سینمایی، پخش فیلم های سه بعدی با صدا، بو و باد برای غوطه وری کاربران بود. در محافلVR ، ایوان ساترلند به دلیل اختراع صفحه نمایش قابل نصب بر سر و همچنین واقعیت افزوده (AR) مشهور شد.
 
محدودیت های سفر تحت شیوع COVID-19 فرصتی برای سفر واقعیت مجازی است تا سرانجام امکان پرواز حاصل شود.
 
در یک عصر محدودیت ها و فاصله گیری اجتماعی، می توانیم از VR برای مسافرت به مکان های دورافتاده، دور دست یا حتی جاهایی که دیگر موجود نیستند استفاده کنیم. گردشگری راه دور در اینجاست (جزایر فارو نمونه ای عالی را ارائه می دهد) و علاقه به گردشگری VR در حال شکوفایی است.
 

واقعیت مجازی به اشکال مختلفی ارائه می شود

کلمه "مجازی" می تواند به یک تجربه همه جانبه سه بعدی، و بلکه عکس ها و فیلم های پانورامای 360 درجه (یک استوانه، کره یا مکعب از عکس ها)، اشاره کند.
 
آنچه که "مجازی" تلقی می شود در دستگاه ها و سیستم عامل های مختلف بسیار متفاوت است. بیایید نگاهی به برخی از روش های کاربردی این اصطلاح بیاندازیم.
 
* محیط های مجازی دسک تاپ: این ها محیط های سه بعدی مبتنی بر رایانه روی یک صفحه صاف، بدون غوطه وری فضایی سیستم عامل های VR هستند.
 
* واقعیت مجازی سینماتیک: این ها محیط های پانورامیک مبتنی بر تلفن هستند. بسیاری از تجربیات دسک تاپ از فیلم ها یا تصاویر 360 درجه می توانند در استریوسکوپی VR کم هزینه از طریق تلفن های هوشمند منتقل شوند. واقعیت مجازی می تواند فضای بیرونی شما را نشان دهد، و همچنین رساننده تعابیری از زمان و مکان باشد. نمای Google Street  را می توان در Google VR در Android و برخی تلفن های هوشمند Apple مشاهده کرد، اما این نما، VR واقعی نیست.
 
 سفر به همه جا با واقعیت مجازی
 
تصویر 4: امروزه اکثر تلفن های هوشمند از قابلیت عکاسی پانوراما برخوردار هستند. Shutterstock
 
* نمایشگرهای نصب شده روی سر یا HMDها: HMD هایی مانند Google Cardboard و Google Daydream  همان چیزی هستند که بسیاری از افراد هنگام شنیدن "واقعیت مجازی" به آن فکر می کنند. برخی از HMD ها خودکفا هستند و نیازی به اتصال به رایانه یا کنسول ندارند. محتملاً، این بازار تحت سلطه ی محدوده Oculus متعلق به فیس بوک، محدوده HTC Vive و واقعیت مجازی PlayStation است.
 

واقعیت مجازی در همه گیری

در عصر پس از کرونا ویروس، اشتراک دستگاه مشکل ساز است. تمیز کردن HMD آسان نیست و نرم افزار VR می تواند به سرعت منسوخ شود، در حالی که هدست های جدید گاهی اوقات با نرم افزارهای بیش از دو ساله کار نمی کنند. کاربران همچنین باید با به روز رسانی های گران قیمت، خستگی چشم، و همچنین الزام به اشتراک نمایشگرهایی که روی صورت شخص دیگری قرار گرفته، سر و کله بزنند.
 
توسعه و به اشتراک گذاری محتوا در دستگاه های مختلف می تواند یک کابوس باشد اما با وجود طیف وسیعی از سیستم عامل ها و تجهیزات (بیش از 140 قالب پرونده سه بعدی وجود دارد) راه های ساده و مؤثر برای ایجاد محتوای AR و VR وجود دارد.
 
با وجود این، بسیاری از پروژه های VR به شکل اصلی خود نگاه داشته نمی شوند - از جمله پروژه های میراث مجازی! حتی برای بزرگترین شرکتهای HMD ، منابع می تواند محدود باشد.
 

مکان هایی که اکنون می توانید از آنها به صورت مجازی بازدید کنید

با این وجود، بسیاری از برنامه های VR در دسترس برای کمک به رفع خستگی محدودیت ها وجود دارد، با سایت های بسیاری که لیستی از گزینه های مورد علاقه خود را ارائه می دهند.
 
برنامه Street View برای Google Daydream و Cardboard یک "تور مجازی" از چرنوبیل را فراهم می کند.  Google Earth و Google Earth Voyager نیز بخش های مسافرتی را برجسته می کنند.
 
 سفر به همه جا با واقعیت مجازی
 
تصویر5: انواع مختلفی از نمایشگرهای VR با قابلیت تنظیم سر در دسترس هستند که قیمت و ویژگی های مختلفی دارند. حافظور رحمان و اریک چمپیون، دانشگاه پردین.
 
واقعیت مجازی می تواند فضای بیرونی شما را نشان دهد، و همچنین رساننده تعابیری از زمان و مکان باشد. با استفاده از آن، پتانسیل زیادی برای سفر به بی نهایت و فراتر از آن وجود دارد.
 
منبع: اریک مالکولم چَمپیون - Curtin University


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.