انواع روش های سمپاشی منزل و مبارزه با آفات

در این جا بر آنیم تا راهکارهایی برای خلاص شدن از شر آفات را برایتان شرح دهیم.
دوشنبه، 23 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
انواع روش های سمپاشی منزل و مبارزه با آفات
آفات برای هر موجود زنده ای تهدیدی جدی محسوب می شوند، چه انسان باشد، چه حیوان و یا گیاه. انواع مختلفی از آفات وجود دارد، از جمله قارچ ها، پشه ها، مگس ها، موش ها، کک ها، موریانه، سگ های وحشی و در نتیجه هرگونه موجود زنده ای که بر انسان، محیط زندگی او، وسیله ها و خوراکی او تاثیر منفی داشته باشد. با داشتن بهداشتی مناسب آفات را کنترل کرده و میزان آنها را تا حد مناسب کاهش داد. افراد باید زباله های خود را در سطل زباله ریخته، صندلی ها، کابینت ها، زمین چمن، کف خانه و دیگر نقاط خانه را تمیز نگه دارند، و آب راکد را از استخرها، جاده ها، تانکرها، سطل ها، باغچه ها و اشیائی مانند لاستیک های کهنه که آب در آنها جمع آوری می شوند، خالی کنند. در این جا راهکارهایی برای خلاص شدن از شر آفات را برایتان شرح می دهیم.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید به بازار آنلاین خدمات سنجاق سری بزنید. در قدم اول می‌توانید هزینه سمپاشی منزل را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال شرکت خدمات سمپاشی در تهران باشید می‌توانید درخواست سمپاشی منزل خود را در سنجاق ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.
 

اطلاعات موثر

باید نوع و نحوه زندگی آفاتی که با آنها سروکار دارید را بدانید. تنها در این زمان است که می توانید برای کنترل آنها از استراتژی هایی استفاده کنید. در شناسایی آنها اشتباه نکنید تا در هزینه وقتتان صرفه جویی شده و تاکتیک های اشتباه به کار برده نشوند. مکان زندگی و تهدیدات احتمالی آنها را بشناسید. اگر قادر نیستید با تمام این خطرات مواجه شوید، می توانید از شرکت های کنترل آفات کمک بگیرید که تقریبا در هر منطقه ای وجود دارند، برای مثال شرکت تولسا تا هویت آفات و زیستگاه آنها را ارزیابی کرده و در صورت لزوم از رشد آنها جلوگیری کنید.
 

روش ارگانیک کنترل آفات

وقتی نوبت به محدود کردن آسیب ناشی از حشرات و حیوانات کوچک می رسد، بسیاری از مردم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گیاهان و حیوانات، به دنبال راه حل های طبیعی هستند که فقط خود آفت را مورد هدف قرار می دهند. در این روش، برای کشتن آفات از تله ها و طعمه های قوی و کارآمد استفاده می شود. سدیم فلورو اسید (FCHCONa) یک سم زیست تخریب پذیر است که به منظور نابود کردن آفات به صورت طعمه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. این روش یکی از موثرترین و کم هزینه ترین روش های کنترل آفات در مناطق سخت است. محصولات دیگری که برای کنترل آفات مورد استفاده قرار می گیرند اسپری نفت؛ کرم های انگلی، پوشش های شناور، صابون های حشره کش و ... می باشند.
 

کنترل بیولوژیکی

این تکنیک عمدتا در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما میتوان در فضای باز نیز اعمال شود. برای کنترل آفات از روش بیولوژیکی دشمنان طبیعی آفت مانند شکارچیان، انگل ها و عوامل بیماری زا استفاده می شود که به لحاظ جغرافیایی میتوانند توانایی تولید مثلی و باکتریایی آفات را با یک بیماری کشنده مختل کنند. حشرات مفید مخصوص از لارو حشرات تغذیه کرده و از رشد آنها جلوگیری می کنند. در مقایسه با خطرات احتمالی آفت کش ها، این روش از لحاظ محیطی برای گیاهان، خانواده و حیات وحش ایمن می باشد. اما، موفقیت این فرآیند به استفاده صحیح برای گونه های مشخص، و تحت شرایط مناسب بستگی دارد.
 

آفت کش های شیمیایی

امروزه هزاران نوع آفت کش شیمیایی در خانه ها، دفاتر، فروشگاه ها، مزارع و بسیاری مکان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. آفت کش ها خطرناک بوده و زمین، هوا، مواد غذایی و آب را آلوده می کنند. برخی مواقع به حدی خطرناک هستند که برای افرادی که از آن استفاده می کنند و موجودات زنده اطراف آنها هم مضرند. آفت کش ها به شکل جامد، مایع و اسپری در دسترس بوده و با توجه به نوع آفت آن را نابود می کنند. حشره کش ها برای از بین بردن حشرات، باکتری کش ها برای از بین بردن باکتری ها، علف کش ها برای از بین بردن علف های هرز نمونه های از آنها هستند. آفت کش ها قادرند از طریق ورود به دستگاه تنفسی (تنفس)و ورود پوستی (از راه پوست) یک حیوان پرخطر را از بین ببرند. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از اسپری کردن آنها برچسب شان را مطالعه کنید، و از اعمال آنها روی مواد غذای، نوشیدنی، وسیله ها و دیگر اشیا خودداری کنید. اگر در استفاده از آفت کش ها مشکلی دارید، می توانید از ارائه دهندگان خدمات کنترل آفت کمک بگیرید.
 

کنترل بهداشتی

در مکان های تمیز، آفت های کمتری وجود دارند، در نتیجه، برای رشد و تولید مثل آفات هیچگونه خرده غذایی باقی نگذارید. در خانه و دفتر کارتان با رعایت بهداشت آفات را کنترل کنید. همیشه پس از غذا خوردن همه جا را تمیز کنید، باقیمانده غذا را در سطل زباله دارای درب محکم بریزید. ظرف ها را پس از استفاده شسته و خشک کنید، تمام کابینت ها، کف زمین، گاز و دیگر وسیله های آشپزخانه را تمیز نگه دارید. همیشه غذای خود را در ظرف های در بسته نگهداری کنید، دستشویی را پس از هر بار استفاده فلاش کنید، تمام مخازن فاضلاب، نشتی ها و سوراخ های دور و اطراف لوله ها را ببندید، زباله ها را به درستی تفکیک کنید و به طور منظم بازیافت کنید، باغچه خود را از وجود چوب و علف های هرز تمیز کنید، از کودهای گیاهی و طبیعی استفاده کنید. با رعایت عوامل بهداشتی، احتمال استفاده از آفت کش ها بسیار کم خواهد شد.

اگر میخواهید مکانی خالی از هر گونه آفت داشته باشید، فقط لازم است یک زندگی سالم و بهداشتی داشته باشید. استفاده از آفت کش ها را همیشه به عنوان آخرین گزینه در نظر بگیرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.