درمان بیماری ها با خوردن میوه

پژوهشگران با بررسی‌های گوناگون علمی به این نتیجه رسیده اند که برای درمان هر بیماری در بدن می‌توان از یک میوه استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر در ادامه همراه ما باشید.
يکشنبه، 5 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
درمان بیماری ها با خوردن میوه
بیشتر ما میوه ها را صرفاً برای مزه خوب و دلنشین شان می خوریم یا ممکن است انگیزه های دیگری از مصرف آنها داشته باشیم. اما اغلب ما نمی دانیم که همین میوه های دلچسب و خوش مزه می توانند در راه مبارزه با بیماری های کوچک و بزرگ یار و یاور ما باشند…


گردو علیه بیماری قلبی

مصرف یک مشت گردو در روز به کاهش کلسترول LDL و محافظت در برابر بیماری قلبی کمک می کند. کلسترول بد به شکل گیری و تجمع پلاک در رگ های خونی کمک می کند که موجب تنگ و سخت شدن شریان ها می شوند. این شرایط می تواند درد در قفسه سینه، بیماری عروق کرونر یا یک حمله قلبی را موجب شود. گردو حاوی ویتامین E است که از تشکیل پلاک جلوگیری می کند.

استرول های گیاهی و فیبر غذایی موجود در گردو به تنظیم سطوح کلسترول بد کمک می کنند، در شرایطی که اسیدهای چرب امگا-۳ ریتم قلب را عادی می سازند. گردو سرشار از چربی های چند پیوندی غیر اشباع است که رشد باکتری های خوب در روده را افزایش می دهند. این باکتری ها اثر مثبتی بر دیگر عامل کلیدی در بیماری قلبی یعنی التهاب دارند.


بادام هندی برای کاهش فشار خون

بادام هندی حاوی سطوح بالای منیزیم و پتاسیم است، که دو ماده معدنی مهم برای بدن انسان محسوب می شوند و به کاهش فشار خون کمک می کنند. منیزیم ریتم قلب را تثبیت می کند، رگ های خونی را شل می کند، و فشار خون بالا را کاهش می دهد، در شرایطی که پتاسیم آثار منفی نمک را خنثی می سازد و مقدار مایع ذخیره شده در بدن را کنترل می کند.


آب لیمو و کمک به احیای سطوح نمک بدن پس از ورزش

تمرینات ورزشی شدید و تعریق، و همچنین استفراغ و اسهال می توانند به عدم تعادل در سطوح نمک بدن منجر شوند. شما می توانید آب نصف یک لیمو را در یک لیوان آب ولرم ریخته و آن را بنوشید. این یکی از کارآمدترین روش ها برای بازگرداندن تعادل در سطوح نمک محسوب می شود.

لیمو ترش، همانند تمامی میوه های خانواده مرکبات، حاوی پتاسیم و کلسیم است که به ایجاد تعادل در سطوح نمک، pH و مایعات بدن انسان کمک می کنند.


سیب برای تقویت سیستم ایمنی و کاهش کلسترول

احتمالا شنیده اید که مصرف یک سیب در روز می تواند شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز سازد و البته مطالعات اخیر این مساله را اثبات کرده اند. سیب قرمز حاوی کوئرستین، آنتی اکسیدانی قدرتمند که سیستم ایمنی را تقویت می کند، است. این ترکیب به ویژه زمانی که زیر استرس شدید قرار دارید، کارآمد است.

سیب ها سرشار از فیبر غذایی محلول در آب هستند که توانایی پیوند با چربی های موجود در روده را دارند. این فرآیند به کاهش سطوح کلسترول LDL و بهبود سلامت کلی بدن انسان کمک می کند.


بادام برای تغذیه سیستم عصبی

بادام حاوی دو ماده مغذی تقویت کننده مغز یعنی ریبوفلاوین و ال-کارنتین است و بر همین اساس، می تواند به تقویت ظرفیت ذهنی انسان کمک کند. این مواد مغذی توانایی تقویت فعالیت شناختی و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را دارند، و در عملکرد درست سیستم عصبی مرکزی نقش دارند.

بادام می تواند به صورت خام، خیس خورده در آب به مدت یک شب، خرد شده و ... در غذاهای مختلف استفاده شود. برای تسهیل جذب مواد مغذی موجود در بادام بهتر است با معده خالی آن را مصرف کرد. گزینه دیگر مصرف شیر بادام شیرین نشده است.


کیوی برای بهبود گوارش

کیوی تنها میوه حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک به نام اکتینیدین است که روند گوارش را بهبود می بخشد. اکتینیدین به طور ویژه برای تجزیه پروتئین های غذایی از جمله شیر، گوشت، تخم مرغ، حبوبات، و غلات مهم است. برای دستیابی به نتیجه مطلوب بهتر است روزی دو تا سه کیوی مصرف کنید.


پسته برای کاهش کلسترول بد

پسته سرشار از فیتواسترول ها، ترکیباتی که از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می کنند، است. همچنین، پسته حاوی سطوح بالای فیبر غذایی، چربی های غیر اشباع تک پیوندی، و آنتی اکسیدان ها است که همگی آنها برای حفظ سلامت قلب مفید هستند. باور بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در پسته از ورود کلسترول به رگ های خونی و شکل گیری التهاب پیشگیری می کنند.

مطالعات نشان داده اند که مصرف یک یا دو مشت پسته در روز می تواند به کاهش سطوح کلسترول بد کمک کند. البته در مصرف پسته نباید زیاده‌روی کرد زیرا این ماده غذایی سرشار از کالری است و مصرف بیش از اندازه آن می تواند افزایش وزن را به همراه داشته باشد.1


توت فرنگی برای جلوگیری از سکته مغزی و قلبی

متخصصان تغذیه معتقدند توت‌فرنگی به علت داشتن مقادیر زیادی فیبر ، پتاسیم ، آنتی‌اکسیدان و انواع ویتامین‌ها  باعث کاهش  لخته‌های خون در سر شده و سکته مغزی را کاهش می‌دهد . این میوه چربی خون را افزایش و فشارخون را کاهش می‌دهد و در کاهش ابتلا به سرطان مؤثر است .

مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلاونوئید که در خانواده توت‌ها است، خطر حمله قلبی را تا 32 درصد در زنان جوان و میان‌سال کاهش می‌دهد.  پتاسیم و فیبر موجود در توت‌فرنگی هم برای قلب مفید است ، تحقیقات نشان می‌دهد توت‌فرنگی باعث کاهش نوعی آمینواسید که به لایه داخلی رگ‌ها آسیب می‌رساند، می‌شود.


هندوانه برای درمان پروستات

هندوانه میوه‌ای پرآب است و حاوی ویتامین‌های A، B6 و C و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها و آمینواسیدهاست. این میوه تابستانی همچنین فاقد چربی است و در هر پیمانه فقط ۴۰ کالری دارد. از دیگر خواص هندوانه می‌توان به مقادیر بالای پتاسیم و لیکوپِن اشاره کرد.این ماده مغذی علاوه‌بر حفظ سلامت قلب و استخوان‌ها در پیشگیری از سرطان پروستات نیز مؤثر است. هرچه هندوانه رسیده‌تر و قرمزتر باشد، لیکوپِن بیشتری خواهد داشت.


آناناس برای درمان گلودرد و سرماخوردگی

آناناس حاوی آنزیم بروملین و ویتامین‌های A و C، منیزیم، منگنز و پتاسیم است که با تقویت سیستم دفاعی بدن، مقابله با عفونت‌ها را برای بدن آسان‌تر می‌کند.بروملین موجود در آناناس قادر است که ترشحات بینی، سینوزیت یا برونشیت را روان‌کرده و باعث دفع آن‌ها شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که به مدت ۶ روز بروملین دریافت کرده‌اند ۸۳ درصد راحت‌تر توانسته‌اند از شر التهاب‌های مجاری تنفسی خلاص شوند. دانشمندان هندی در سال ۲۰۱۰ تأثیر شربت تهیه‌شده با مخلوطی از آب آناناس، نمک، فلفل سیاه و عسل را روی بیماران آزمایش کردند. نتایج نشان داد که این نوشیدنی نسبت به شربت سرفه در آرام کردن سرفه و رفع ناراحتی گلو مؤثرتر است. پس اگر گلویتان درد می‌کند همین امروز آناناس بخورید.2


زردآلود برای از بین بردن سنگ کلیه

یکی از موثرترین میوه‌ها برای ورزشکان و کسانی که به فعالیت سنگین می‌پردازند مصرف روزانه زردآلو است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، اما به شرط اینکه بعد از نوشیدن آب مصرف نشود. بهتر است در زمستان برگه زردآلو و و در تابستان میوه آن مصرف شود؛ چرا که به علت وجود مقداری اسید سالسیلیک در زرد آلو برای درمان سنگ کلیه، باز شدن گرفتگی مفاصل و رماتیسم مفید است.


موز برای تقویت اعصاب

میوه موز از نظر طب سنتی دارای طب معتدل و‌تر است که باعث افزایش انرژی در بدن می‌شود و خوردن آن برای کسانی که اعصاب ضعیفی دارند توصیه می‌شود. همچنین به علت بافت نرم آن غذای مناسبی برای کودکان و افراد مسن است. موز به علت وجود پتاسیم در خود باعث تقویت ماهیچه‌ها شده و می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش سرطان داشته باشد. از دیگر خواص موز می‌توان به خونساز بودن آن، تقویت کننده معده، کاهش کلسترول، درمان سوختگی و زخم، دفع کننده کرم معده و افزایش سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.


انجیر برای بهبود یبوست

انجیر با وجود مواد مغذی فراوان مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، ویتامین‌ها A، B و C در خود یکی از بهترین میوه‌ها برای پاکسازی روده بزرگ و در نهایت رفع یبوست است. این ماده غذایی از نظر طب سنتی دارای طب گرم و‌تر است و می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، زیاد شدن ادرار و افزایش وزن شود. اما مصرف آن برای کسانی که به کبد ضعیف مبتلا هستند به شدت مضر است به همین منظور برای پیشگیری از چرب شدن و آسیب به کبد خوردن آن با گردو توصیه می‌شود. حتما به یاد داشته باشید که اگر با خوردن زیاد انجیر به نفخ شکم، اسهال، بروز اختلالات در معده و روده مبتلا شدید حتما با مصرف کرفس از زیان آن جلوگیری کنید.3


پی نوشت:
1.www.jadidtarin.com
2.www.blog.okala.com
3.www.yjc.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.