دخترها باهوش ترند یا پسرها؟

تحقیقات زیادی که در این زمینه انجام شد نشان می دهد که مغز یک دختر با توانایی زبان ساخته می شود. در زمان نوزادی نیمکره چپ مغز (که برای اکثر مردم مرکز زبان در مغز است) در دخترها قبل از نیمکره راست رشد می کند، در حالیکه این مسئله در پسرها برعکس است. دخترها در آزمون های مربوط به حافطه کلامی، املا و روانی کلام عملکرد بهتری دارند.
شنبه، 11 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
دخترها باهوش ترند یا پسرها؟

تفاوت دخترها و پسرها از نظر روانشناسی

کودکان به رفتارهای والدین توجه کرده و هنگام بازی نقش مشابه والدین همجنس خود را انتخاب می کنند به طوریکه در بازی دخترها نقش مادر و پسرها شغل پدر را انتخاب می کنند.دخترها در زمان کودکی به سراغ بازی‌هایی مانند خاله بازی و عروسک بازی می روند اما پسرها بیشتر بازی با تفنگ و ماشین را انتخاب می کنند.

تفاوت های فیزیکی در رشد مغز یک پسر و دختر وجود دارد؛ اما در حال حاضر محققان هنوز به این موضوع که این تفاوت چه اثری بر رفتار، شخصیت و غیره دارد؛ پی نبرده اند. برای نمونه؛ دانشمندان می گویند:یک منطقه از مغز که وجود دارد که پسرها را به سمت وسایل پر تحرک و دخترها را سمت پرورش دادن می کشاند؛ البته این مسائل هنوز تثبیت نشده است.

دختران نسبت به پسران به مسائل و موارد به صورت عینی و جزئی نگاه می کنند به طور مثال دخترها مسائل ریاضی را با شکل یاد می گیرند اما پسرها به صورت کلی با مسائل روبه رو می شوند.

از نظر دخترها، پسرها زمان زیادی را بی جهت صرف تماشای فوتبال یا بازی مورد علاقه شان می کنند. آنها اعتقاد دارند که در این مواقع پسرها به تنها چیزی که می اندیشند بازی مورد علاقه شان است و اطرافیان شان را به کل نادیده می گیرند.
 
شاید این کار از نظر دخترها آزاردهنده باشد اما یکی از محبوب ترین فعالیت های مورد علاقه آقایان تماشای ورزش است که باید به آن احترام گذاشت.
 
 
دخترها باهوش ترند یا پسر ها

تفاوت اضطراب دانش آموزان دختر با دانش آموزان پسر

دانش آموزان دختر اضطراب های خود را با صحبت کردن با دوستان و خانواده اما پسرها این حالت را با تحرک بدنی تخلیه می کنند.
 
او درخصوص مسئولیت پذیری دخترها اظهار داشت:دخترها در هر شرایط روحی، استرس، شکست و نظم، مسئولیت شان را به تعویق نمی اندازند، اما پسرها با اولین استرس و اضطراب، به دلیل فشار زیاد و درگیری شدید با موضوعی که ذهن شان را آزار می دهد، مسئولیت هایشان را فراموش می کنند.
 

تفاوت دخترها و پسرها در مسئولیت پذیری

 دخترها در هر شرایط روحی، استرس، شکست و نظم، مسئولیت شان را به تعویق نمی اندازند، اما پسرها با اولین استرس و اضطراب، به دلیل فشار زیاد و درگیری شدید با موضوعی که ذهن شان را آزار می دهد، مسئولیت هایشان را فراموش می کنند.
 

تفاوت مغز دخترها با مغز پسرها 

درمغز دخترها نیمکره چپ و راست با همدیگر ارتباط دارند، اما در مغز پسرها این دو نیمکره از ارتباط اندکی با یگدیگر برخوردارند. دانش آموزان دختر می توانند کارهایی همچون حرف زدن، کار با رایانه، انجام تکلیف و خوردن را در یک زمان انجام دهند اما پسرها فقط یک کار را می توانند انجام دهند.
 
نتیجه: با توجه به مباحث بالا بین دانش آموزان دختر و پسر تفاوت در یادگیری وجود دارد که این نشان دهنده این است که دخترها نسبت به پسرها فعال تر  و درس خوان تر هستند.
 
دخترها باهوش ترند یا پسر ها

 دختر و پسر ! کدام یک باهوش ترند؟؟

پروفسور دیوید والش David Walsh درباره تفاوت دختر و پسر می گوید: تفاوت هایی که در مغز دختر و پسر وجود دارد منجر به بروز رفتارهای اجتماعی متفاوت می شود. همه می دانند تفاوت های ذاتی بین دختر و پسر وجود ندارد. در واقع پرورش و تربیت است، و نه طبیعت، که منجر به بروز تفاوت در رفتارهای جنسیتی می شود. به هرحال بسیاری از والدین هم دختر و هم پسر دارند و هر دو را تربیت می کنند و نمی توان برخی تفاوت های اولیه را که با آن متولد می شوند نادیده گرفت.

علم جدید مربوط به مغز این معما را حل کرده است. اکنون ما می دانیم تفاوت هایی بین مغز دختر و پسر وجود دارد که تکنولوژی تصویربرداری از مغز پیگیری این مسئله را امکانپذیر ساخته است.

محققان دریافتند که دختران در آزمون‌های خواندن و نوشتن بهتر از پسران هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از هلث دی، دختران و پسران تفاوت‌هایی با هم دارند؛ از تفاوت‌های فیزیکی آشکار تا تفاوت‌های ظریف و عاطفی که بین دو جنس وجود دارد.

بر اساس مطالعات جدید در میان دانش‌آموزان آمریکایی، دختران در خواندن و نوشتن بهتر از پسران هستند.

محققان استرالیایی این تفاوت جنسیتی را در آزمایش‌های استاندارد نشان دادند.

دیوید ریلی، نویسنده این پژوهش اظهار کرد: تفکر رایج این است که پسران و دختران در مدارس ابتدایی با توانایی شناختی یکسان هستند، اما این بررسی خلاف این فرضیه را نشان می‌دهد.

دانشمندان به طور کلی موافقند که پسران و دختران از لحاظ روانشناختی با یکدیگر متفاوتند.

دخترها باهوش ترند یا پسر ها

تفاوت دختر و پسر چیست؟

زبان یکی از مهم ترین تفاوت هاست. دخترها زودتر از پسرها شروع به صحبت کردن می کنند، در مدرسه دایره لغات بیشتری دارند و از جملاتی با ساختارهای پیچیده تر استفاده می کنند. در مدرسه دخترها در خواندن و نوشتن یک سال و نیم از پسرها جلوتر هستند. پسرها نیز دو برابر بیش از دخترها دچار مشکل در خواندن و نوشتن می شوند، علاوه بر این لکنت زبان در پسرها 3 تا 4 برابر بیشتر از دخترهاست.

دخترها در آزمون های مربوط به حافظه کلامی، املا و روانی کلام عملکرد بهتری دارند. به طور متوسط دخترها 2 تا 3 برابر پسرها در روز لغت به کار می برند و حتی سریعتر صحبت می کنند – در دقیقه دو برابر پسرها کلمه به کار می برند. این تفاوت زبانی در طول عمر ادامه پید ا می کند. به عنوان مثال در بین سالمندان که دچار سکته مغری شده اند، خانم ها توانایی تکلم خود را سریعتر از مردان به دست می آورند.

تحقیقات زیادی که در این زمینه انجام شد نشان می دهد که مغز یک دختر با توانایی زبان ساخته می شود. در زمان نوزادی نیمکره چپ مغز (که برای اکثر مردم مرکز زبان در مغز است) در دخترها قبل از نیمکره راست رشد می کند، در حالیکه این مسئله در پسرها برعکس است. علاوه بر این دخترها حداقل 20 درصد بیشتر از مردها در منطقه بروکا* Broca در مغز خود نورون دارند و همچنین حجم منطقه ورنیک* Wernicke در مغز دختران بیشتر است.

* بروکا Broca : وظیفه اصلی ناحیه‌ی بروکا Broca در مغز انسان، تولید زبان معنادار بوده، به طوری که فرد بتواند به صورت منطقی و روان صحبت نماید.

*ورنیک یا ورنیکه Wernicke : مسئول درک اظهارات تولید شده توسط گوینده بوده که اساساً در. ... بیان درست کلمات به گونه‌ای که در لحظه‌ی سخن گفتن قابل درک و معنادار باشد، وظیفه عمده این بخش از مغز است.

تفاوت های دیگری هم وجود دارد. به عنوان مثال تفاوت های هورمونی بین دخترها و پسرها باعث بروز تفاوت های رفتاری بین آنها می شود که والدین معمولا در بازی کردن دخترها و پسرها و چگونگی بیان خشم شان مشاهده می کنند.

همانطور که دانستن تفاوت ها بسیار مهم است، این مسئله نیز اهمیت دارد که بدانید تفاوت به معنای برتری یک جنسیت به جنسیت دیگر نیست. به علاوه به یاد داشته باشید که این علوم افراد معمولی را مورد بررسی قرار می دهند و نه افراد خاص را. تمایز بین دختر و پسر برای برخی موارد درست است و نه برای همه. بیولوژی تعیین کننده سرنوشت نیست، تجربه نقش مهمی در چگونگی شکل گیری مغز دارد.


منبع: سایت سیمرغ
سایت ایسنا
سایت برترینها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.