بهترین انتخاب خرید لوازم خانگی برای جهیزیه

بهترین زمان خرید لوازم خانگی برای جهیزیه چه موقع است ؟ برای خرید جهیزیه چه برندی را انتخاب نماییم ؟ برای خرید لوازم خانگی جهت جهیزیه از کجا اقدام نماییم ؟
دوشنبه، 20 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
بهترین انتخاب خرید لوازم خانگی برای جهیزیه
این سوال ها برای اکثر زوج های جوان به وجود می آید، عروس و داماد هایی که در اول راه زندگی هستند و به امید بزرگ ترها برای شروع یک زندگی رویایی قدم بر میدارند و با هزینه های بالا مواجه میشوند، هزینه هایی به مانند خرید جهیزیه لوازم خانگی. مجموعه آی پی امداد با مدیریت ایمان جهانبانویی قصد دارد شما زوجین را در راستای بهترین انتخاب خرید لوازم خانگی جهت جهیزیه راهنمایی نماید.
 

بهترین فصل برای خرید لوازم خانگی جهیزیه چه موقع است؟

میخوام براتون به زبان ساده شرح بدم تا اگر کاسب نیستید یا اطلاعات اقتصادی و... ندارید به راحتی به یک انتخاب خوب در یک زمان مناسب برای خرید لوازم خانگی جهیزینه بپردازید.

با یک مثال ساده شروع میکنیم، 10 عدد یخچال برای فروش داریم اما 5 نفر خریدار در بازار برای یخچال وجود دارد، یعنی 10 عدد عرضه و 5 عدد متقاضی داریم، طبیعتا سیب یخچال ها به دلیل تقاضای کم قیمت کمتری خواهند داشت، و عرضه کننده برای اینکه بتواند یخچال ها را بفروشد مجبور به کاهش قیمت است.
حال 10 عدد یخچال برای فروش داریم ولی 15 عدد متقاضی در بازار وجود دارد، در اینجا 5 نفر در صف خرید قرار میگیرند  که همین تقاضای بالا باعث افزایش قیمت میشود.

با یک مثال ساده متوجه شدیم که بازار به عرضه و تقاضا وابسته است، بنابراین زمانی که تقاضا بالا است اقدام به خرید ننمایید.
 

چه زمان هایی در بازار ایران تقاضای خرید لوازم خانگی بالا است؟

بازار ایران به دلیل شرایط سیاسی که دارد بسیار تحت تاثیر اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی میباشد، بنابراین اگر به دلیل حجمه های سیاسی یا اقتصادی، قیمت ارز افزایش پیدا کرد به هیچ عنوان اقدام به خرید لوازم خانگی برای جهیزیه ننمایید. مخاطب من در این قسمت تمام مردم ایران میباشند، پس از خودمون شروع کنیم و در زمانیکه بازار متشنج است هیچ چیزی نخریم تا سوء استفاده کنندگان مجبور به افزایش قیمت به دلیل اختلال در بازار ارز و تقاضای بیش از حد نشوند.

با یک مثال؛ ساده تر شرح میدم، اگر قیمت دلار به خاطر تحریم ها در ایران بالا رفت و برند اسنوا یا امرسان که یک محصول ایرانی است، افزایش قیمت داشتند؛ مهم ترین دلیل آن تعداد تقاضا در بازار میباشد، وقتیکه تناسب در بازار از حالت تعادل خارج شود و به دلیل افزایش قیمت دلار لوازم خانگی برندهای خارجی هم افزاش پیدا کرد و مردم توان خرید آن ها را ندارند این حجم از متقاضی روانه بازار داخلی میشود که این تقاضا افزایش قیمت را در بر خواهد داشت.

اگر ارز (دلار، یورو ...) گران شد و مردم همان موقع دست از خرید بر دارند با حداقل افزایش قیمت مواجه خواهیم بود که این اتحاد مردمی جلوی سوء استفاده کنندگان بازار لوازم خانگی را خواهد گرفت.

فصل تابستان و شب عید برای خرید لوازم خانگی جهت جهیزیه اقدام ننمایید
فصل تابستان، فصل نقل و انتقال میباشد، فصلی است که مردم به دلیل تعطیلی مدارس، مرخصی سالیانه  و هوای تابستانه برای جابه جایی اقدام میکنند. در نظر داشته باشید که هنگام جابه جایی بسیاری از مردم به دنبال تعویض لوازم خانگی برای منزل جدید خود میباشند که این موضوع سیل عظیمی از خریداران را روانه بازار میکند. بنابراین با توضیحاتی که در بالا دادیم، متوجه شدیم که این عدم تعادل متقاضی و عرضه کننده باعث افزایش قیمت میشود و اگر خریداران جهیزیه در این فصل اقدام نکنند، به ثبات در بازار کمک شایانی میکنند.

شب عید اقدام به خرید لوازم خانگی برای جهیزینه ننمایید....
بسیاری از کاسبان، کارمندان و ... به دلیل رونق بازار در شب عید و اخذ عیدی اقدام به خرید لوازم خانگی جدید برای منزل خود میکنند که این موضوع هم باعث تقاضای بیشتر در باز میشود و طبیعتا افزایش قیمت لوازم خانگی را به دنبال خواهد داشت و اگر متقاضیان خرید لوازم خانگی جهیزیه به این تقاضا اضافه نشوند با افزایش چشمگیری مواجه خواهیم شد و عدم حضور در این بازار به تعادل در قیمت کمک شایانی خواهد نمود.  
 

برای خرید جهیزیه چه برندی را انتخاب نماییم؟

انتخاب یک برند مناسب برای خرید جهیزیه به چند المان وابسته است، اگر قصد خرید لوازم خانگی برای جهیزیه را دارید و نمیدانید چه برندی را انتخاب نمایید به اولین معیاری که باید فکر کنید، بودجه شما است. اگر بودجه شما برای خرید از نمایندگی بوش کفاف میدهد، تا از قبل مشاهده کالاهای غیر مجاز و تقلبی در بازار به شما این برند را پیشنهاد میدادیم، اما حالا که تشخیص کالای اصل با تقلبی مخصوصا برای برند بوش سخت شده است، پیشنهاد نمیکنیم.

خرید لوازم خانگی از نمایندگی جنرال الکتریک هم به مانند بوش در این شرایط تحریم؛ به دلیل عدم پشتیبانی مناسب و هزینه نگهداری سنگین برای خانواده های دهک کتوسط به پایین پیشنهاد نمیشود.

خرید لوازم خانگی از نمایندگی سامسونگ با شرایط خروج این برند از ایران کمی نیاز به تامل دارد، اما در نظر داشته باشید که سام سرویس به عنوان خدمات پس از فروش این برند همچنان پشتیبانی محصولات را عهده دار است.

در بالا 3 برند مطرح و پر طرفدار در ایران را برای خرید لوازم خانگی تشریح کردیم، حال به نکته های مهم تر برای انتخاب برند جهت خرید جهیزیه لوازم خانگی میپردازیم. با اوصاف تحریم و شرایط حال اقتصادی بازار قطعات لوازم خانگی بسیار پر تلاطم و هزینه تعمیرات افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین انتخاب یک برند با خدمات پس از فروش مطمئن بسیار حائز اهمیت است.

برند های ایرانی برای خرید لوازم خانگی جهیزیه به شما عزیزان پیشنهاد میشود، در نظر داشته باشید که برای دهک متوسط و پایین تر با اوصاف هزینه های کمتر جهت خرید و خدمات پس از فروش برند ایرانی را پیشنهاد میکنیم.

یک درد و دل با تولید کنندگان لوازم خانگی در ایران: بسیاری از مردم در سایت آی پی امداد از برندهای ایرانی تعریف کردند و بسیاری دیگر نسبت به کیفیت برند ایرانی معترض بودند، بسیاری معتقد هستند که کیفیت برندهای لوازم خانگی ایرانی شانسی است و این شانس شامل حال بعضی ها میشود. اما تیم آی پی امداد معتقد است که به مرور زمان و با حمایت از کالای ایرانی؛ هر روز شاهد افزایش کیفیت محصولات باشیم.

پس برای خرید لوازم خانگی جهیزیه به بودجه خود، خدمات پس از فروش مطمئن و کیفیت کالا توجه نمایید.

در سایت آی پی امداد ( کافی است آی پی امداد را به فارسی در گوگل سرچ نمایید ) به بررسی برندهای مختلف لوازم خانگی برای یک خرید مطمئن پرداخته ایم و کافی است سوال خود را در قسمت پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا کارشناسان به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.