10نکته برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا (CMS)

برخی از کاربران وب زمانی که به فکر ایجا یک وبسایت مستقل می افتند سیستم مدیریت آن وبسایت را نیز در نظر می گیرند و در این انتخاب به دلایلی ثابت قدم هستن ولی برخی دیگر در این انتخاب خود مردد هستند و اگر به آنها پیشنهاد بهتری شود انتخاب خود را رها و بر سر گزینه دیگر می روند که ممکن است از جهاتی بهتر و از جهاتی ضعیف تر از سیستم قبلی باشد . در این مقاله که توسط وبسایت mypress.ir انتشار یافته است نکاتی را که باید در هنگام انتخاب سیستم مدیریت وبسایتمان در
شنبه، 10 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10نکته برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا (CMS)
10نکته برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا (CMS)
10نکته برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا (CMS)






برخی از کاربران وب زمانی که به فکر ایجا یک وبسایت مستقل می افتند سیستم مدیریت آن وبسایت را نیز در نظر می گیرند و در این انتخاب به دلایلی ثابت قدم هستن ولی برخی دیگر در این انتخاب خود مردد هستند و اگر به آنها پیشنهاد بهتری شود انتخاب خود را رها و بر سر گزینه دیگر می روند که ممکن است از جهاتی بهتر و از جهاتی ضعیف تر از سیستم قبلی باشد . در این مقاله که توسط وبسایت mypress.ir انتشار یافته است نکاتی را که باید در هنگام انتخاب سیستم مدیریت وبسایتمان در نظر داشته باشیم را مرور می کنیم

نکته اول : سیستمی را که انتخاب می کنید باید کارایی لازم برای استفاده شما را داشته باشد

برای مثال اگر شما قرار است در وبسایتتان اخبار، گالری تصاویر ، مقالات ، فروشگاه و ... را داشته باشید نمی توانید از سیستمی که تنها قادر به انتشار اخبار است برای وبسایتتان استفاده کنید . سیستمی که انتخاب می کنید باید برای استفاده شما آماده باشد .

نکته دوم : یک سیستم مدیریت خوب باید در عین کارکرد عالی ، ساده باشد

زمانی که یک وبمستر که معلومات عادی در مورد سیستم های مدیریت دارد ، وارد قسمت مدیریت وب سایت میشود باید بتواند امور عادی مانند ارسال خبر ، ویرایش خبر ، ثبت و ویرایش پیوند ها و ... را به راحتی انجام دهد . اگر قسمت مدیریت سیستم شما این امکان را از شما می گیرد که بتوانید با معلومات نه چندان زیاد سایتتان را براحتی مدیریت کنید این انتخاب نمی تواند انتخاب خوبی باشد.

نکته سوم : قسمت مدیریت سیستم انتخاب باید استاندارد باشد

در یک سیستم اگر برای انتخاب موضوع اخبار از منوی کشابی استفاده شده است ، در انتخاب موضوع پیوند ها نیز باید از همان نوع منو استفاده شود . در این نوع استاندارد سازی اگر کاربران کلیات کار با یک بخش سیستم مدیریت را بیاموزند کار کردن با سایر بخش ها برایشان آسان می شود .

نکته چهارم : قسمت مدیریت باید منطقی و مرتب باشد

در قسمت مدیریت ابزار مورد نیاز برای مدیریت قسمت های مختلف باید در کنار یکدیگر و در گروهی مجزا از ابزار دیگر قرار گیرند . برای مثال ابزار مدیریت اخبار ( اراس / ویرایش/حذف و ..) باید در منوی مدیریت خبرها و ابزرا مدیری پیوندها در منوی مدیریت پیوند ها جاگذاری شده باشند .
و هر دکمه باید کار منطقی خود را انجام دهد برای مثال اگر از دکمه go در قسمت مدیریت اخبار برای ثبت خبر استفاده شده است ، در قسمت مدیریت پیوندها نیز باید همین کارایی را داشته باشد.

نکته پنجم : سیستمی که انتخاب می کنیذ نباید شامل کارایی های خیلی زیاد و بدون مصرف برای شما باشد

اگر قرار است یک گالری تصاویر راه اندازی نمایید چرا باید به سراغ یک سیستم خبری بروید ( که گالری تصاویر یکی از ده ها امکانات آن است ) ؟
سیستمی را انتخاب کنید که شما را مستقیم به هدفتان برساند و شما را با امکانات اضافی از هدفتان جدا نکند .

نکته ششم : سیستم انتخابی باید برای کارکردن تازه وارد ها ساده باشد

طراحان وب براحتی می تواند با سیستم های تحت وب و هر نرم افزار مربوط به وبی کار کنند ولی در سوی دیگر کاربران آنها نه .
سیستمی را که انتخاب می کنید باید برای استفاده کاربرانی که اطلاعات شما را ندارند نیز آماده باشد .

نکته هفتم : سیستم مدیریت با ویرایشگر حرفه ای

سیستم مدیریت انتخابی باید حتما دارای یک ویرایشگر متن WYSIWYG حرفه ای برای مدیریت اخبار و مقالات باشد . این نوع ویرایشگر ها شما را در ارسال اخبار زیباتر و منظم تر یاری می کنند.

نکته هشتم : صفحات تولیدی باید کم حجم باشند و سریع باز شوند

یکی از ملاک ها برای انتخاب سیستم مدیری می تواند سرعت لود کردن صفحات آن باشد . در بعضی از سیستم ها سرعت باز شدن صفحات بدلیل عبور محتوی از چندین فیلتر و function گرفته می شود و صفحات خیلی دور باز می شوند . سیستمی که انتخاب می کنید نباید جز این دسته از سیستم ها باشد

نکته نهم : قالب سازی باید آسان باشد

ملاک دیگر در انتخاب سیستم مدیریت خوب سیستم قالب سازی آن می باشد که باید شما را قادر به ساخت قالب مورد نیازتان بکند . یا حتی اگر شما قادر به ساخت قالب نیستید و یک حرفه ای این کار را برای شما نجام می دهد باید امکانات قابل استفاده در قالب های آن سیستم به اندازه کافی وجود داشته باشد . برای مقال در یک سیستم خبری باید بتوان آخرین اخبار را در قالب نمایش داد و در یک سیستم گالری تصاویر باید بتوان تصاویر محبوب را به نمایش گذاشت .

نکته دهم : سیستم باید بروز باشد و پشتیبانی داشته باشد

سیستمی که انتخاب می کنید باید بروز باشد و اشکالات آن زود بزود رفع گردد و دارای تیم گسترش قوی باشد علاوه براین سیستم انتخابی باید دارای یک گروه پشتیبانی قوی باشد تا شما را در لحظات دشوار کمک رسانی و راهنمایی نماید .
منبع:www.hotscripts.ir




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط