لاغری با رژیم خیار در هفت روز

رژیم خیار، رژیم کوتاه‌مدتی است که می‌تواند به سرعت از وزن فرد بکاهد. انواع متفاوتی از این نوع رژیم‌ها وجود دارد که مدعی‌اند پیروی از آنها می‌تواند باعث کاهش وزن ۷ کیلوگرمی در مدت ۷ تا ۱۴ روز شود. در حقیقت، طرفداران این نوع رژیم غذایی گاهی اوقات، شعار «۷روز، ۷ کیلوگرم» کاهش وزن را به کار می‌برند. اما ممکن است با خود بیندیشید، این نوع رژیم چقدر می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد. در این مقاله رژیم خیار و همچنین مزایا و معایب آن معرفی شده است.
يکشنبه، 16 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: لیلا معصومی
موارد بیشتر برای شما
لاغری با رژیم خیار در هفت روز

رژیم خیار برای لاغری و کاهش وزن راحت و سریع


اگر دوست دارید یکی از روش های لاغری و کاهش وزن طبیعی را امتحان کنید از رژیم خیار بهره ببرید تا نتایج شگفت انگیزی ظرف مدت 7 تا 10 روز ببینید، تمام آنچه که نیاز دارید مقداری محصول طبیعی و داشتن فعالیت فیزیکی است بنابراین محصول اصلی برای این رژیم خیار است.

می توانید خیار را در هر وعده غذایی بگنجانید و مهمتر اینکه هر وقت احساس گرسنگی کردید خیار بخورید، علاوه بر بحث کاهش وزن فراموش نکنید که خیار برای سلامت کل بدن خوب است و محرک متابولیسم و اعضای بدن است که در عین حال روده را پاکسازی و هضم را بهبود می بخشد ؛ همچنین خیار به بدن کمک میکند آب اضافه را دفع کند بخصوص وقتی روزانه خیار می خورید و برای سم زدایی از بین بردن آکنه و پاکسازی پوست عالی است بنابراین جای هیچ تعجبی نیست که چرا در بسیاری از ماسک ها از خیار استفاده میکنند.1
 

قوانین رژیم خیار

قانون خاصی برای این رژیم غذایی وجود ندارد و فقط توصیه می‌شود، در بیشتر وعده‌های غذایی، خیار مصرف شود. در این رژیم غذایی، افراد به محض گرسنگی باید خیار مصرف کنند. در این نوع رژیم به دلیل اینکه خیارها کالری کمی دارند، می‌توان بدون نگرانی از کالری اضافی، چند عدد خیار را مصرف کرد.

همچنین خیارها حاوی پروتئین کمی هستند. پروتئین، سلامت پوست، ماهیچه‌ها و مفاصل را حفظ می‌کند. به همین دلیل در کنار رژیم خیار، باید غذاهای پروتئین دار نیز مصرف کرد. از این مواد می‌تواند به تخم‌مرغ، گوشت کم‌چرب، پنیر کاتیج (یکی از انواع پنیر) و آجیل اشاره کرد.

علاوه بر آن می‌توانید برخی از کربوهیدرات‌ ها مانند نان تست، برنج قهوه ای یا سیب زمینی را به رژیم خیارتان اضافه کنید.

در این نوع رژیم می‌توانید مقدار مصرف خوراکی‌های مجاز را خودتان کم‌وبیش انتخاب کنید.2
 

رژیم خیار برای کاهش وزن

هیچ نوع بررسی علمی خاصی روی رژیم خیار انجام نشده است. اما به دلیل اینکه این رژیم، بسیار کم‌کالری است، می‌تواند از وزن‌تان بکاهد. پیروی از رژیم‌های غذایی محدودکننده در طولانی‌مدت بسیار سخت است. برعکس، آن دسته از رژیم‌های غذایی که پیروی از آنها آسان است، به طور کلی نتایج بهتر و بادوام‌تری دارند.

در یک بررسی، مشخص شد حتی مصرف بسیار زیاد خیار، کالری کمی به بدن اضافه می‌کند. ۳۰۰ گرم خیار فقط ۴۵ کالری دارد. در واقع اگر ۱۰ عدد خیار متوسط بخورید، فقط ۴۵۰ کالری به بدن‌تان اضافه می‌شود.

همچنین خیارها فقط بخش کمی از مواد مغذی، مانند پتاسیم، ویتامین C و ویتامین K را داراست. آنها پروتئین، چربی، فیبر، کلسیم، آهن و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن را ندارند.

در رژیم غذایی خیار، حتی اگر در هر وعده، پروتئین هم مصرف کنید، نیاز روزانه بدن‌تان به مواد مغذی ضروری تامین نمی‌شود.

در ضمن افراد پس از اینکه با اتخاذ این رژیم غذایی لاغر شدند، چنانچه رفتارهای تغذیه‌ای سالمی، مانند کنترل مقدار کالری مصرفی روزشان نداشته باشند، دوباره چاق می‌شوند.

برای کاهش وزن و بهبود سلامت بدن، بهتر است از نوعی رژیم غذایی متنوع بهره بگیرید. بدین معنا که رژیم غذایی‌تان حاوی گندم‌های کامل، سبزیجات، میوه‌ها، چربی‌های سالم، گوشت کم‌چرب و پروتئین های گیاهی باشد.2
 

در رژیم خیار چه مواد غذایی می‌توان مصرف کرد؟

این رژیم تاکید بر این دارد که در هر میان‌وعده و در کنار غذای اصلی خیار مصرف شود. البته از آنجایی که این رژیم بسیار کم پروتئین است برای حفظ بافت‌های عضلانی توصیه می‌کنیم حتما پروتئین مصرف کنید. مواد غذایی که می‌توان در این رژیم مصرف کرد شامل موارد زیر می‌شود:
 
منابع پروتئینی
مرغ و گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، پنیر چودار و ماست یونانی
 
منابع کربوهیدراتی
نان کامل سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای و سیب زمینی
 
سبزیجات
خیار، گوجه، کرفس، اسفناج و سایر سبزیجات به مقدار کمتر مجاز هستند
 
چربی
روغن زیتون
 
نوشیدنی
نوشیدنی‌های بدون قند و کم کالری مانند آب و چای.3
 

ممنوعیت‌ها در رژیم خیار

- مصرف مواد غذایی قندی از جمله انواع شیرینیجات، نوشیدنی‌های حاوی افزودنی، شکلات و آبنبات و… ممنوع هستند

- روش پخت سرخ کرده در طول این رژیم ممنوع است و باید پخت غذا به صورت آبپز یا بخارپز باید تا کالری کمتری به بدن برسد

- مصرف اسموتی تهیه شده با انواع میوه را در این رژیم باید محدود کرد.3
 

رژیم خیار چه عوارضی دارد؟

- رژیمی بسیار محدود است که فقط بازه زمانی یک هفته‌ای  را پوشش می‌دهد

- تنوع غذایی در این رژیم دیده نمی‌شود و منوی آن برای فرد کسل کننده خواهد بود

- در طولانی مدت می‌تواند تاثیر منفی بر پیروی از رژیم‌های کاهش وزن را ایجاد کند که ممکن است چاقی را نیز در پی داشته باشد

- پروتئین و چربی ناچیز در رژیم خیار باعث سوخت عضلات و بهم ریختن ساختار پوست شود

- محدودیت بالایی که در این رژیم وجود دارد سبب کاهش سوخت و ساز بدن خواهد شد.3
 

برنامه غذایی رژیم خیار را طبق این برنامه پیش ببرید

صبحانه
صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی در روز است. برای داشتن صبحانه مناسب در رژیم غذایی خیار، یک بشقاب سالاد خیار را به همراه ۲ یا ۳ تخم مرغ آبپز میل کنید. توجه داشته باشید که باید هم سفیده و هم زرده تخم مرغ‌ها را بخورید.
 
میان وعده با خیار
همه رژیم‌های غذایی، برای زمان‌هایی که قند خون کاهش می‌یابد و فرد هوس غذا خوردن میکند، به میان وعده نیاز دارند. در رژیم خیار، میتوانید ۵ آلو، ۱ سیب بزرگ یا ۱ هلو (که کمتر از ۲۰۰ گرم وزن داشته باشد) را به عنوان میان وعده وصرف کنید.
 
ناهار
ممکن است ناهار در رژیم غذایی خیار چیزی نباشد که به آن عادت دارید. کالری این ناهار به شدت پایین است، چرا که هدف کاهش وزن سریع است. به یاد داشته باشید که برای کاهش ۷ کیلوگرم تنها باید ۷ روز این رژیم را رعایت کنید.
 
طریقه تهیه ناهار
برای تهیه یک ناهار خوشمزه، باید یک قطعه نان تست گندم را با یک کاسه سالاد خیار ترکیب کنید. سالاد خیار اساسا یک خیار بزرگ است که ریز ریز خرده شده. میتوانید به سالادتان روغن زیتون نیز بیفزایید.
 
میوه برای شام
این بخش برای افرادی است که شیرینی دوست دارند - میتوانید هر شب، در طول دوره رژیم خیار، برای شام ۳۰۰ گرم میوه بخورید. میوه‌ها میتوانند از هر نوعی که دوست دارید باشند - سیب، موز، هلو و ...4
 

جمع‌بندی

برای اینکه به کاهش وزن دست یابید، بهتر است رژیمی را انتخاب کنید که تنوعی از مواد غذایی را داشته باشد تا نیازهای بدن به انواع ویتامین و مواد مغذی را تامین کند. در غیر این صورت بدن با افت انرژی و مشکلات جدی مواجه خواهد شد. به ویژه رژیمی مانند رژیم خیار که بسیار محدود است و فقط برای کوتاه مدت می‌توان از آن پیروی کرد، ممکن است آسیب‌هایی را برای بدن به همراه داشته باشد.3

پینوشتها
1.www.namnak.com
2.www.chetor.com
3.www.quickfit.ir
4.www.fardanews.com


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.