‏ سؤال روز نود و هفتم تولد

کودکم در سه ماهگی قادر به دیدن چه چیزهایی است؟

نکاتی در خصوص دیدن اشیاء و تکامل بینایی نوزاد در سه ماهگی را در این مقاله بیابید.‏
دوشنبه، 17 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کودکم در سه ماهگی قادر به دیدن چه چیزهایی است؟
در پایان این ماه، کودک شما که زمانی فقط قادر به دیدن از فاصله نزدیک بود، اکنون می تواند چهره های آشنا را حتی از فاصله دور تشخیص دهد.
 
تماشای چهره انسان به ویژه صورت والدین یا خود نوزاد یکی از موارد مورد علاقه او به شمار می رود. آینه ای را در سطح چشم کودک  و بر روی تخت او نصب کرده و ببینید چگونه خود را تماشا می کند. همچنین ممکن است کودک خود را ببینید که از پنجره به بیرون خیره شده است و یا به تابلویی در سمت دیگر اتاق خیره شده و آن را نگاه می کند.
 
دید رنگی کودک شما نیز در حال تکامل می باشد، بنابراین قرار دادن اسباب بازی یا دیوارکوب هایی با رنگ روشن در معرض دید او به تکامل این مهارت کمک می کند. در این مرحله دیدن رنگهای ملایم پاستلی برای او سخت است، بنابراین به هنگام خرید اسباب بازی و کتاب این نکته را مدنظر قرار دهید.
 
هماهنگی میان چشمها در کودک اکنون به قدر کافی تکامل یافته است تا بتواند یک شئ را از چپ به راست یا بالا و پایین دنبال کند. در سه ماهگی ممکن است شروع به دست دراز کردن به سمت اشیاء و کشیدن آنها کند که این امر آغاز هماهنگی میان چشم و دست خواهد بود.
 
به هنگام راه رفتن در محله یا مرکز خرید، کودک شما از درون کالسکه یا آغوشی از تماشای مناظر اطراف لذت خواهد برد. به مناظر دیدنی اشاره کرده و درنگ کرده و اجازه دهید هر آنچه توجه او را به خود جلب می کند را نظاره کند. به یاد داشته باشید تمام دنیا کلاس درسی برای کودک شما به حساب می آید که مملو از موارد دیدنی و آموختنی است.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما