سؤال روز صد و هفتادم تولد

چگونه اسباب بازیهایی ایمن برای کودک انتخاب کنیم؟

انتخاب اسباب بازی از جمله مواردی است که بایستی با دقت انجام شود، در این مقاله به نکته هایی در این زمینه اشاره شده است.
شنبه، 19 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه اسباب بازیهایی ایمن برای کودک انتخاب کنیم؟
تمام اسباب بازیهایی که برای نوزاد یا کودک تازه به راه افتاده خود انتخاب می کنید باید از استاندارهای لازم جهت ایمنی برخوردار باشند. نکاتی که در زیر آمده است می تواند به شما در یافتن اسباب بازیهای ایمن برای کودک دلبند خود کمک کند. زمانی که در خانه بسر می برید به طور مرتب اسباب بازیهای کودک خود را بررسی کنید که قطعات آنها شل و خراب نشده باشند.
 
نکات لازم جهت انتخاب اسباب بازیهای مناسب کودک:
 
* همواره تمام توصیه های تولید کنندگان اسباب بازیها در خصوص سن مناسب آنها را رعایت کنید. بعضی از اسباب بازیها دارای قطعات کوچکی هستند که می توانند موجب خفگی شوند، بنابراین به تمام هشدارهای موجود بر روی جعبه اسباب بازی توجه کنید.
 
* اسباب بازی بایستی به اندازه کافی بزرگ باشد به این معنی که قطری حداقل یک و یک چهارم اینچ (برابر با 3 سانتیمتر) و طول دو و یک چهارم اینچ (برابر با 6 سانتیمتر) داشته باشد، به طوری که نتوان آن را قورت داد یا به مجرای تنفسی راه پیدا نکند. با استفاده از وسیله سنجش قطعات کوچک یا لوله سنجش خفگی می توانید متوجه شوید که یک اسباب بازی برای کودک شما زیادی کوچک است یا خیر. این لوله ها به گونه ای طراحی شده اند که تقریباً به قطر مجرای تنفس کودک می باشند. چنانچه جسمی درون لوله جای گیرد، به این معنا است که برای کودک خردسال خیلی کوچک است و مناسب او نمی باشد. در صورتی که هیچکدام از این وسایل را در اختیار ندارید، می توانید از رول دستمال توالت جهت بررسی این موضوع استفاده کنید.
 
* از خرید و در اختیار قرار دادن سنگ مرمر، سکه، بازی یا توپ هایی که قطر آنها 75ر1 اینچ (برابر با 4ر4 سانتیمتر) یا کمتر هستند، خودداری کنید چرا که می توانند در گلو و بالای مجرای تنفسی کودک گیر کرده و باعث ایجاد مشکل در تنفس شوند.
 
* اسباب بازیهایی که به وسیله باتری کار می کنند بایستی دارای محفظه باتری مجهز به پیچ باشند به طوری که محکم بسته شده تا کودک نتواند با آن بازی کرده و از جای خود بیرون آورد. باتری و مایع درون باتری خطراتی جدی از جمله خفگی، خونریزی داخلی و سوختگی شیمیایی را به همراه دارند.
 
* به هنگام بررسی اسباب بازی از نظر ایمنی، مطمئن شوید که قابل شکستن و جویدن نباشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که موارد زیر در آن وجود نداشته باشد:
 
* لبه های تیز یا قطعات کوچک مانند چشم، چرخ یا دکمه که به راحتی شل شده و بیرون می آیند.
 
* انتهای کوچکی که بتواند به پشت دهان کودک گسترش یابد.
 
* دارای ریسمان یا رشته های بلندتر از 7 اینچ (18 سانتیمتر).
 
* قطعاتی که بتواند با انگشتان کوچک خود فشرده سازد.
 
* اکثر اسباب بازی های حرکتی که کودک بر روی آنها سوار می شود زمانی می توانند مورد استفاده قرار گیرند که کودک بدون کمک قادر به نشستن باشد، اما توصیه های سازنده آنها را مد نظر قرار دهید. اسباب بازیهای حرکتی مانند اسب چوبی ننویی یا واگن های ننویی بایستی دارای بند یا تسمه ایمنی بوده و به قدر کافی ثابت و ایمن باشند به طوری که واژگون نشوند.
 
* اسباب بازی های دست ساز و خانگی بایستی به دقت مورد بررسی قرار گیرند. چرا که ممکن است تحت آزمایشات ایمنی قرار نگرفته باشند. اسباب بازی های دارای نقش و نگار متعلق به قبل از 1978 را در اختیار نوزاد یا کودک تازه به راه افتاده خود قرار ندهید، به این دلیل که ممکن است رنگ آنها حاوی سرب باشد.
 
* حیوانات پر شده یا سایر اسباب بازی هایی که در جشنواره ها یا نمایشگاه ها فروخته می شوند ملزم به رعایت استانداردهای ایمنی نیستند. اسباب بازی های جشنواره ها را قبل از اینکه به کودک خود بدهید با دقت بررسی کنید که دارای قطعات شل یا لبه های تیز نباشند. ببینید که آیا از استاندارد ایمنی کالای مصرف کننده برخوردار هستند یا خیر.

 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.