خواص گیاه زنجبیل برای سلامتی

زنجبیل یک گیاه بسیار فوق العاده است که خواص و فواید آن بر روی سلامتی انسان باور نکردنی می باشد، همچنین یک گیاه بسیار عالی برای مقابله با سرطان است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر از خواص زنجبیل مطلع شوید.
دوشنبه، 14 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
خواص گیاه زنجبیل برای سلامتی
تا حالا پیش‌ آمده آرزو کنید یک معجون جادویی داشتید که کمک کند سریع‌تر لاغر شوید؟‌ حتی بدون رژیم یا ورزش؟ یا بدون استفاده از کرم‌های گران قیمت پوست شاداب‌تری داشته باشید؟ باید بدانید که بخت با شما یار است، این معجون جادویی به احتمال زیاد در آشپزخانه شما موجود است.

کمک به کاهش وزن و داشتن پوستی زیبا تنها خواص زنجبیل نیستند، با ما همراه باشید تا با برخی از خاصیت های زنجبیل بیشتر آشنا شوید.


از بین برنده جای زخم و لک

آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده نیرومند زنجبیل بهترین چیز برای از بین بردن جای زخم، آسیب‌های پوستی و لکه‌های ناشی از افزایش سن است. کمی زنجبیل تازه‌ی رنده شده را با یخ خُرد شده مخلوط کرده و یک بار در هفته روی پوست‌تان بگذارید.


ضدالتهاب

زنجبیل یک ضدالتهاب طبیعی است که به آرام شدن پوست آسیب‌دیده یا پوستی که کمی ملتهب است کمک می‌کند. همزمان گردش خون را هم بهبود می‌دهد. کسانی که آسم دارند توجه کنند: یکی دو قطره عصاره‌ی زنجبیل به همراه ماده‌ای مثل روغن زیتون حسابی آرامش‌بخش است.


درمان شوره

برای درمان شوره دیگر شامپوهای موضعی شیمیایی را لازم ندارید، چون خواص ضدعفونی‌کننده‌ی زنجبیل برای مبارزه با قارچی که باعث شوره می‌شود عالی است. برای اینکار کمی زنجبیل رنده شده را با آب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید. مخلوط را مستقیم روی کف سر اسپری کنید.


لایه‌بردار

یکی از خواص زنجبیل لایه برداری پوست است. خیلی راحت می‌توانید برای خودتان در خانه اسکراب بدن و صورت تهیه کنید. بافت دانه دانه‌ی زنجبیل شما را از سلول‌های مُرده‌ی پوست خلاص می‌کند. آن را با عسل موم‌دار مخلوط کنید و از بوی فوق‌العاده‌اش لذت ببرید.


رشد بیشتر موها به کمک زنجبیل

مگر کسی هم هست که رشد سریع‌تر برای موهایش نخواهد؟ زنجبیل معمولا به خاطر ترکیب فعال روغن‌های فرّار و آنتی‌اکسیدانی که دارد یکی از مهم‌ترین اجزاء محصولات تجاری مربوط به بهداشت مو است. اگر آن را به همان شکل که در قسمت «ضدشوره» گفتم استفاده کنید، گردش خون را در فولیکول‌های مو سرعت بخشیده و باعث رشد بیشتر می‌شود.


خواص زنجبیل برای سرماخوردگی و آنفولانزا

سرماخوردگی چیز مزخرفی است اما از دست آن ویروس لعنتی هم نمی‌شود فرار کرد. اما می‌شود به زنجبیل پناه برد! زنجبیل منبع اصلی دکونژستان (ماده‌ی ضد احتقان) است. موقع سرماخوردگی لذتی بالاتر از این نیست که با یک فنجان چای داغ زنجبیل زیر پتو بخزید. بهترین کار این است که ترکیبی از زنجبیل خُرد شده با آب داغ، آبلیمو و عسل را به بدن بزنید.


آنتی‌هیستامین طبیعی

حساسیت فصلی یا آلرژی دارید؟ می‌دانم چه می‌کشید! اما غصه نخورید: چه به بوی گل حساسیت داشته باشید و چه به موی گربه، زنجبیل جایگزینی طبیعی برای انواع داروهای پزشکی است. ثابت شده است که چند فنجان چای زنجبیل در روز می‌تواند عطسه‌ها و آبریزش بینی همراه با آلرژی را کاهش دهد.


اکسیر جوانی

چند پژوهش روی حیوانات نشان داده است که زنجبیل روی کاهش زوال عقلِ ناشی از افزایش سن که مقدمه‌ای بر آلزایمر است تأثیر دارد. در زنان مسن‌تر هم، آزمایش‌ها نشان از بهبود قابل توجه قدرت حافظه و زمان واکنش داشته‌اند.1


زنجبیل، موثر در درمان درد 

زنجبیل به طور موثر دردهای ذهنی را کاهش می دهد، 2 گرم زنجبیل ممکن است به طور متوسط درد ماهیچه ای ناشی از ورزش های مقاومتی و دویدن طولانی را کاهش دهد ، به خصوص اگر حداقل 5 روز طول بکشد، زنجبیل به اندازه دیکلوفناک ( داروی درد NSAID ) برای مدیریت درد و بدون توجه به ناراحتی گوارشی تاثیر دارد.


زنجبیل به دل درد قاعدگی کمک می کند

زنجبیل در کاهش شدت درد موثرتر از داروی بی اثر است . به علاوه، به نظر می رسد زنجبیل به اندازه مفنامیک اسید ( داروی درد NSAID ) موثر باشد.


زنجبیل به آرتروز کمک می کند

برخی تحقیقات نشان می دهند زنجبیل تاثیر آرتروز را بهبود می بخشد در حالی که مطالعات دیگر نشان می دهند زنجبیل تنها در طول اولین درمان موثر است بنابراین تحقیقات بیشتری برای تعیین واقعیت لازم است.


زنجبیل به آسم و آلرژی کمک می کند

Zerumbone، یک جز فعال در زنجبیل، واکنش Th1 را افزایش می دهد و به واکنش حساسیت Th2 به پروتیین سفیده تخم مرغ ( آلبومین ) در موش ها کمک می کند، زنجبیل با خنثی کردن Th2واکنش ایمنی در موش ها به آسم کمک می کند.

زنجبیل باعث کاهش انقباض ماهیچه های تنفسی با کاهش استیل کولین می شود.


زنجبیل به اگزما به کمک می کند

شوگاول ، یک ترکیب یافت شده در زنجبیل،است که حساسیت پوست ( اگزما ) در موش ها را از طریق مانع سیتوکین با فعال کردن مسیرNrf2 درمان می کند .


 زنجبیل روده را بهبود می بخشد

زنجبیل پروستاگلادین را در پوشش شکم بالا می برد (هنگامی کهNSAID کاهش می یابد ) در بیماران مبتلا به آرتروز که مدت ها از مشکلات شکمی رنج می برند ازNSAID مطالعات حیوانی تایید می کند زنجبیل پوشش شکمی را با جلوگیری از رشد هلیکوباکترپیلوری از طریق کاهش ترشح اسید معده کاهش می دهد.


زنجبیل به درمان استفراغ و حالت تهوع کمک می کند

زنجبیل از فعالیت بیش از حد اعصاب جلوگیری و با ممانعت از عملکرد سروتونین در بخش گوارشی، حالت تهوع ، استفراغ ایجاد می کند و زنجبیل مسکنی غیر دارویی موثر برای بیماری صبحگاهی در دوران بارداری است. زنجبیل به حالت تهوع و استفراغ ناشی از عوارض جانبی شیمی درمانی کمک می کند.


زنجبیل به مقابله با استرس کمک می کند

زنجبیل حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان قوی است، 6- شاگول Nrf2 را فعال در نتیجه در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند و همچنین زنجبیل آنتی اکسیدانی موثر به عنوان بخشی از درمان ضد سل است.2


زنجبیل ممکن است قند خون را به طرز چشمگیری کاهش دهد و فاکتورهای خطرساز بیماریهای قلبی را بهبود بخشد

زنجبیل ممکن است خواص ضد دیابتی قدرتمندی داشته باشد. در یک مطالعه از 41 شرکت کننده مبتلا به دیابت نوع 2 ، 2 گرم پودر زنجبیل در روز 12٪ قند ناشتا را کاهش داد.

همچنین HbA1c را به طور چشمگیری بهبود بخشید (نشانگر میزان قند خون در دراز مدت) و منجر به کاهش 10 درصدی در طی یک دوره 12 هفته می شود.
همچنین یک کاهش 28٪ در نسبت ApoB / ApoA-I و کاهش 23٪ در نشانگرهای لیپوپروتئین اکسیده شده وجود دارد. این هر دو عامل اصلی خطر برای بیماری های قلبی هستند.


زنجبیل سطح کلسترول را کاهش می دهد

مقادیر بالای لیپوپروتئین های LDL (کلسترول "بد") با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است. غذاهایی که می خورید می توانند تأثیر زیادی در سطح LDL داشته باشند. 

در یک مطالعه 45 روزه از 85 فرد مبتلا به کلسترول بالا ، 3 گرم پودر زنجبیل باعث کاهش قابل توجهی در اکثر نشانگرهای کلسترول شد.
هم در حیوانات و هم در انسان شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زنجبیل می تواند به کاهش میزان قابل توجهی در کلسترول LDL و سطح تری گلیسیرید خون منجر شود.


زنجبیل ماده ای دارد که می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند

سرطان یک بیماری بسیار جدی است که با رشد بی رویه سلولهای غیر طبیعی ایجاد می شود. عصاره زنجبیل به عنوان درمانی جایگزین برای انواع مختلف سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است. در یک مطالعه 30 نفره ، 2 گرم عصاره زنجبیل در روز به طور قابل توجهی مولکولهای سیگنالینگ پیش التهابی در روده بزرگ را کاهش می دهد .

برخی شواهد ، هرچند محدود ، وجود دارد که نشان می دهد زنجبیل در برابر سرطان لوزالمعده ، سرطان سینه و تخمدان موثر است.


زنجبیل ممکن است عملکرد مغز را بهبود ببخشد و در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند

استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن می توانند روند پیری را تسریع کنند. اعتقاد بر این است که آنها یکی از عوامل اصلی بیماری آلزایمر و کاهش شناختی مرتبط با سن هستند. برخی مطالعات در مورد حیوانات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فعال زیستی موجود در زنجبیل می توانند پاسخهای التهابی را که در مغز رخ می دهد مهار کند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زنجبیل می تواند عملکرد مغز را به طور مستقیم تقویت کند. 3


پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.namnak.com
3.www.beytoote.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.