آشنایی با ویروس ها (24) ویروس سانتا

کارشناسان امنیت اینترنتی در مورد شناسایی ویروس رایانه ای جدیدی خبر می دهند که خدمات مسنجر پرکاربر در اینترنت را هدف گرفته است . ویروس جدید با نام " سانتا " و یا ‪ ، im . giftcom . all کاربران سه مسنجر پرکاربر اینترنت یعنی "یاهو مسنجر"، "ام اس ان مسنجر" و همچنین مسنجر "ای آی ام" شرکت "ای او ال" را به بازدید از یک وب سایت آلوده هدایت می کند .
يکشنبه، 2 اسفند 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با ویروس ها (24) ویروس سانتا
آشنایی با ویروس ها (24) ویروس سانتا
آشنایی با ویروس ها (24) ویروس سانتا






کارشناسان امنیت اینترنتی در مورد شناسایی ویروس رایانه ای جدیدی خبر می دهند که خدمات مسنجر پرکاربر در اینترنت را هدف گرفته است .
ویروس جدید با نام " سانتا " و یا ‪ ، im . giftcom . all کاربران سه مسنجر پرکاربر اینترنت یعنی "یاهو مسنجر"، "ام اس ان مسنجر" و همچنین مسنجر "ای آی ام" شرکت "ای او ال" را به بازدید از یک وب سایت آلوده هدایت می کند .
شرکت ارائه دهنده خدمات امنیت اینترنتی "آی ام لاجیک" در پی انتشار خبر شناسایی ویروس رایانه ای جدید اعلام کرد که این کرم اینترنتی ابتدا پیغامی را از طرف یکی از افراد موجود در فهرست دوستان اینترنتی کاربر در خدمات مسنجر یاد شده ارسال می کند به گونه ای که کاربر با مشاهده آن پیغام و مشاهده نام فرد ارسال کننده تصور می کند که پیغام را به راستی یکی از دوستان و آشنایان خود او ارسال کرده است .
در این پیغام یک لینک اینترنتی به آدرس "?/ ‪ " www . santaclaus . aol . com وجود دارد که کلیک کردن روی آن سبب باز شدن یک وب سایت آلوده و راه یافتن یک کد مخرب به رایانه کاربر می شود .
به گفته "آرت گیلیاند" مدیر تولیدات شرکت "آی ام لاجیک"، ویروس "سانتا" از فن آوری های مخفی موسوم به "روت کیت" بهره گرفته و به همین علت نرم افزارهای امنیتی سیستم عاملها و یا ضد ویروسهای معمول قادر به شناسایی و توقف آن نیستند .
ویروس "سانتا" پس از اجرا شدن تمامی نرم افزارهای امنیتی و ضد ویروس موجود در رایانه را غیر فعال کرده و جستجوی هارد دیسک رایانه برای یافتن اطلاعات شخصی کاربر را آغاز می کند و هرآنچه را که بیابد، برای نگارنده خود ارسال می کند .
کارشناسان امنیت اینترنتی همواره هشدار داده اند که کاربران "مسنجر"ها نباید روی لینکهای ناآشنا و مشکوکی که به همراه پیغامهای مسنجر ارسال می شوند، کلیک کنند . به روز نگاه داشتن نرم افزارهای ضد ویروس نیز یکی از موارد ضروری برای مصون ماندن از تهدیدات اینترنتی است .
ادامه دارد .....
ارسال مقاله توسط عضو محترم سایت با نام کاربری : sm1372




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط