سؤال روز صد و نود و هشتم تولد

آیا عادت به مکیدن انگشت در فرزندم موروثی است و به دلیل وجود این عادت در دوران کودکی من می باشد؟

بعضی از والدین نگران انگشت مکیدن فرزند خود هستند. بنابراین در این مقاله به راهکارهای ترک این عادت و همچنین مفید یا مضر بودن استفاده از پستانک پرداخته ایم.
سه‌شنبه، 29 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا عادت به مکیدن انگشت در فرزندم موروثی است و به دلیل وجود این عادت در دوران کودکی من می باشد؟
امروزه در بسیاری از مراکز شیردهی با تابلویی مزین به جمله «استفاده از پستانک ممنوع است» مواجه می شویم. والدین و متخصصان همگی بر این عقیده اند که بایستی عمل تغذیه نوزاد با شیر مادر موفقیت آمیز باشد. بسیاری از مطالعات انجام شده در دهه گذشته نشان می دهند که میان استفاده از پستانک و از شیر گرفتن شدن پیش از موعد یا عدم تمایل نوزاد به تغذیه از شیر مادر ارتباط وجود دارد اما این مطالعات مشخص نکرده اند که آیا استفاده از پستانک موجب از شیر گرفته شدن پیش از موعد نوزاد می شود یا بالعکس.
 
در یکی از آزمایشات بالینی تصادفی و کنترل شده معتبر این گونه نتیجه گیری شده است که استفاده از پستانک موجب از شیر گرفته شدن پیش از موعد نوزاد نمی شود بلکه این امر تنها در بین نوزادانی که از قبل تمایل به تغذیه از شیر مادر ندارند، بیشتر دیده می شود. این آزمایش در 18 ژوئیه 2001 در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است. نتیجه گیری به عمل آمده از این تحقیق با مشاهدات موجود در میان خانواده ها متناسب است یعنی تا زمانی که پستانک به عنوان جایگزینی برای تأمین نیازهای نوزاد استفاده نشود، می توان برای آرام ساختن او بدون تداخل در امر شیردهی آن را پیشنهاد کرد. نوزادان مختلف به روش های متفاوتی آرام می شوند. پیدا کردن آنچه بهترین نتیجه را برای کودک شما خواهد داشت بخشی از چالشهای تولد نوزاد به حساب می آید.
 
بعضی از نوزادان در وهله نخست با مکیدن آرام می شوند و این امر ممکن است در میان خانواده جریان داشته و به نوعی موروثی باشد. آندسته از نوزادانی که انگشت شست خود را می مکند معمولاً تا یک سالگی این عادت را کنار می گذارند. همانطور که ممکن است بدانید، بعضی دیگر سالها این عادت خود را حفظ می کنند. نکته مشترک که در میان این کودکان وجود دارد جدال زودهنگام بر سر مکیدن انگشت شست است. بیرون کشیدن انگشت از دهان آنها روند ترک این عادت را تسریع نمی بخشد بله برعکس آن را کندتر می سازد. بهترین راه برای ترک این عادت منحرف کردن حواس کودک و مشغول کردن دستان او به کار دیگری است بدون آنکه اجازه دهیم متوجه شود سعی داشته او را از این کار بازدارید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما