‏ سؤال روز صدم تولد

آیا اشکالی ندارد برای به خواب رفتن نوزادم به او شیر بدهم؟ ‏

در این مقاله به موضوعاتی از جمله شیردهی نوزاد به قصد خواباندن او و راهکارهای جهت به خواب رفتن نوزاد بدون نیاز به شیردهی ‏پرداخته شده است.‏
چهارشنبه، 19 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا اشکالی ندارد برای به خواب رفتن نوزادم به او شیر بدهم؟ ‏
در چند ماه نخست بیدار نگاه داشتن نوزاد شیرخواری که سیر شده است عملاً غیر ممکن می باشد. هرچند با بزرگتر شدن نوزاد اکثر پزشکان مخالف شیردهی به او تنها به قصد خواباندنش هستند. انجام این کار به طور مرتب ممکن است مانع از آن شود که کودک یاد بگیرد خودش به تنهایی و بدون کمک به خواب رود.
 
به هنگام چرت روزانه و زمان خواب سعی کنید کودک خود را کمی بیدار نگاه دارید تا عادت کند بدون خوردن شیر نیز به خواب رود. شیردهی را بیشتر جهت تغذیه او و کمتر به منظور آرام ساختنش انجام دهید.
 
در مواقعی که کودکتان بیمار بوده یا از شما جدا شده است، ممکن است دلتان بخواهد برای آرام ساختنش به او شیر دهید، اما سعی کنید این کار را به عادت تبدیل نکنید.
 
اگر کودکتان در به خواب رفتن مشکل دارد، از پستانک استفاده کنید. متخصصان توصیه می کنند به نوزدان زیر 1 سال در زمان چرت روزانه و زمان خواب پستانک داده شود تا خطر بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) کاهش یابد، اما این کار را تنها زمانی انجام دهید که نوزاد به تغذیه از سینه مادر عادت کرده باشد، که این امر نیز زودتر از هفته سوم محقق نخواهد شد. اما چنانچه دلبندتان پستانک را دوست ندارد، او را مجبور به پذیرفتن آن نکنید.
 
سعی کنید با برقراری یک برنامه منظم خواب که برای کودکتان آشنا و آرام بخش باشد، او را به خواب ترغیب سازید. حمام کردن، کتاب خواندن و آواز خواندن می تواند کودک را آرام ساخته و نشانه ای از فرارسیدن انتهای روز و وقت خواب باشد. در این کار ثابت قدم باشید چرا که طولی نمی کشد، کودک این مراحل را با خواب مرتبط می سازد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.