مروری بر خواص بی نظیر فلفل هندی یا هابانرو

افراد زیادی از خواص فلفل هندی این گیاه خارق‌العاده آگاه نیستند. به‌نظرمی‌رسد فلفل هندی، سلطان گیاهان دارویی است . درواقع، فلفل هندی هزاران سال برای درمان خیلی از مشکلات سلامتی مورداستفاده قرارگرفته‌است.
شنبه، 3 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
مروری بر خواص بی نظیر فلفل هندی یا هابانرو

فلفل هندی چیست؟

فلفل هندی نوعی فلفل قرمز است. آنها متعلق به خانواده شبدر از گیاهان گل دار هستند و مشابه فلفل دلمهای می باشند. فلفل هندی یک ادویه رایج است که در بسیاری از سبک های مختلف پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. این فلفل ها حاوی یک پروفایل غذایی چشمگیر شامل انواع آنتی اکسیدان هایی که برای سلامتی شما مفید هستند، می باشند. یک قاشق غذاخوری ( 5 گرم) فلفل هندی، حاوی موارد زیر است:

کالری: 17

چربی: 1 گرم

کربوهیدرات ها: 3گرم
فیبر: 4 گرم

پروتئین: 6 گرم

ویتامین A: 44 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

ویتامین E: 4 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

ویتامین C: 7 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

ویتامین B6: 6 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

ویتامین K: 5 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

منگنز: 5 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

پتاسیم: 3 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

ریبوفلاوین: 3 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

کپسایسین  ماده موثر در فلفل های هندی است. این همان چیزی است که به آنها خاصیت دارویی می بخشد. علاوه بر این که کپسایسین به فلفل هندی طعم تند و گرم می بخشد، در حقیقت میزان تندی فلفل هندی به محتوای کپسایسین آن بستگی دارد. هر اندازه میزان کپسایسین موجود در فلفل هندی بیشتر باشد، تندی آن نیز بیشتر است.1


خواص فلفل هندی برای سلامتی


متابولیسم را سرعت می‌بخشد
فلفل هندی می‌تواند متابولیسم شما را تسریع‌کند. بنابراین می‌توانید فلفل هندی را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید زیرا به کاهش وزن هم کمک‌می‌کند.

به قلب‌تان کمک‌ می‌کند
فلفل هندی به قلب‌تان کمک‌کرده و حمله‌های قلبی را در چند ثانیه متوقف‌می‌کند. این خاصیت فلفل هندی امکان‌پذیر است زیرا فلفل هندی رگ‌های قلب را بازمی‌کند.

درد را تسکین می‏‌دهد
فلفل هندی درد را تسکین‏ می‌‏دهد. افرادی که دچار میگرن هستند از مصرف فلفل هندی سود برده و سردردشان کاهش‏ میابد. فلفل هندی به افراد مبتلا به سینوس هم کمک‏ می‌‏کند. همچنین باعث کاهش دندان ‏درد و بیماری‏‌های لثه هم می‏‌شود.

وزن را کاهش می‌دهد
فواید فلفل هندی شامل توانایی آن در کمک به کاهش وزن نیز می‌شود. فلفل هندی چربی را می‌سوزاند و از این طریق ضایعات اضافی را ازبین می‌برد. چون فلفل هندی به افزایش متابولیسم کمک‌می‌کند، فرد می‌تواند وزن بیشتری کم‌کند. مصرف فلفل هندی اشتهای‌تان را نیز کاهش‌می‌دهد.

به رفع گلودرد کمک‌ می‌کند
فلفل هندی به کاهش گلودرد کمک‌می‌کند. فلفل هندی را با آب مخلوط‌کرده و غرغره کنید. این روش کمک‌می‌کند زودتر از گلودرد خلاص‌شوید.

مانع فشارخون می‌شود
فلفل هندی با کاهش شکل‌گیری و چسبیدن پلاکت‌ها به هموار شدن جریان خون کمک‌می‌کند. بنابراین فلفل هندی یک درمان طبیعی است که به کاهش و جلوگیری از فشارخون کمک‌می‌کند.2

سرماخوردگی و سینوزیت را درمان می کند
تحقیقات نشان داده که فلفل هابانرو به پاک سازی و سم زدایی سیستم تنفسی و سینوس ها کمک کرده و برای درمان سینوزیت مفید می باشد.

فلفل هندی همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده ی قوی بوده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می کند.

از سرطان جلوگیری‌می‌کند
تحقیقات نشان داده که کاپسیسین موجود در فلفل هابانرو برای پیشگیری و درمان انواع سرطان از جمله سرطان های مثانه و پروستات مفید می باشد.

مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین C موجود در فلفل هندی یا فلفل هابانرو خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می کند.

دیابت و قند خون کاهش می دهد
کاپسیسین موجود در فلفل هندی با تنظیم سطح انسولین خون به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کرده و همچنین برای کاهش کلسترول خون افراد دیابتی مفید می باشد.

گفته می شود که خوردن انواع فلفل از جمله فلفل هابانرو یا فلفل هندی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

مروری بر خواص بی نظیر فلفل هندی یا هابانرو

درد روماتیسم و آرتروز را کاهش می دهد
مقادیر بالای کاپسیسین موجود در فلفل هابانرو باعث کاهش التهاب در بدن می شود و درد ناشی از روماتیسم و آرتروز را کاهش می دهد، برای کاهش درد حتی می توانید فلفل را به صورت موضعی بر روی عضلات بمالید.

همچنین تحقیقات نشان داده که کاپسیسین به درمان درد عضلانی و درد های ناشی از سیاتیک و پوکی استخوانهم کمک می کند.3

آکنه و جوش صورت را درمان می کند
تحقیقات نشان داده که کاپسیسین موجود در فلفل هندی یا فلفل هابانرو به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتری که دارد می تواند به درمان آکنه و جوش صورت و التهاب و قرمزی پوست ناشی از جوش صورت کمک کند.

جوان سازی پوست صورت
مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین C و کاپسیسین موجود در فلفل هابانرو با افزایش تولید کلاژن پوست باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.

پسوریازیس را درمان می کند
گفته می شود که کاپسیسین موجود در فلفل هندی یا فلفل هابانرو به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای درمان پسوریازیس مفید می باشد.

باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود
مقادیر بالای مواد معدنی و ویتامین های موجود در فلفل هابانرو به تقویت و افزایش رشد مو ها کمک می کند.4


نحوه انتخاب و نگهداری

در حالی که سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های موادغذایی دارای قفسه‌هایی پر از ادویه هستند، توصیه‌می‌شود افراد به فروشگاه‌های ادویه محلی مخصوص بروند تا فلفل هندی باکیفیت را که به‌صورت ارگانیک و بدون استفاده از آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها رشدکرده‌اند تهیه‌کند. پودر فلفل هندی خشک برای استفاده خانگی مناسب است. باید این ادویه جادویی را در یک ظرف شیشه‌ای دربسته و دور از نور خورشید نگهداری‌کنید.


نکات و ترفندهای مفید

فهرست دقیقی از غذاهایی که می‌شود با فلفل هندی درست‌شوند وجودندارد؛ یک ذره فلفل هندی را می‌توان به هر غذایی که باید ادویه داشته‌باشد اضافه‌کرد.

همچنین می‌توانید شیشه فلفل هندی را بر میزغذاخوری خود گذاشته بنابراین می‌توانید فورا روی هرچیزی که لازم است بپاشید

اگر فلفل هندی را به مقداری آبلیمو اضافه‌کنیم، می‌تواند باعث لذیذ شدن هر غذای تلخ و بی‌مزه‌ای شود.

همچنین اگر به کاکائوی داغ سنتی اضافه‌شود عالی است

می‌توانید سس فلفل هندی را برای گذاشتن بر تکه‌های نان و حل‌کردن در سوپ‌ها درست‌کنید.2


پی نوشت:
1.www.shomanews.com
2.www.bazdeh.org
3.www.coca.ir
4.www.delgarm.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.