آشنایی با خواص بادام زمینی

بادام زمینی از مواد بسیار مغذی است که مصرف آن برای درمان بیماری ها، زیبایی، سلامتی بسیار مفید است و همچنین مصرف بادام زمینی در دوران بارداری خواصی را به همراه دارد.
شنبه، 3 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با خواص بادام زمینی
بادام زمینی طعم و ارزش غذایی مانند گردو و بادام دارد . بادام زمینی نیز بسیار مغذی است. آن ها شامل بسیاری از مواد مغذی ضروری و منبع عالی از منگنز، نیاسین و غیره هستند و طبق آنچه در این بخش از سلامت نمناک می خوانید منبع خوبی از ویتامین ایی ، اسید فولیک، فیبر و فسفر است. بادام زمینی ها برای 8 مقدار ماده مغذی ضروری مثل کاهش خطر بیماری های قلبی، کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون، افزایش متابولیک در بدن انسان و غیره شناخته می شوند.درخانه بسیاری از هندی ها بادام زمینی وجود دارد و به عنوان میان وعده مصرف می شود.


بادام زمینی (Mungfali)

طبقه بندی می تواند شامل همه انواع میکرو ارگانیسم ها، حیوانات، گیاهان و غیره باشد که در جهان وجود دارند. این گیاه همچنین به عنوان لوبیا، نخود فرنگی و خانواده سویا شناخته می شود. در هند، عموما تحت محصول بنشن - عمدتا به عنوان دانه های خوراکی طبقه بندی می شود. نام آن در شرایط بیولوژیکی Arachishypogaea خوانده می شود. آن ها در هند بسیار رایج هستند و نام های متفاوتی در بخش های مختلف کشور دارند. در هند از آن به عنوان روغن دانه استفاده می شود. در حالی که آن ها عمدتا از زمین به دست می آیند.

بیشتر بخوانید: ​​​​​​​بادام زمینی و کبدچرب

ارزش غذایی بادام زمینی (Mungfali)

آن ها کربوهیدراتی کمی دارند و غنی از مواد مغذی هستند. بادام زمینی منبع بسیار عالی از پروتئین نیز هست. همچنین شامل بیوتین ،نیاسین ،فولات ، منگنز، ویتامین ایی ،تیامین ، فسفر و منیزیم همه اینها برای بدن و ذهن سالم بسیار مهم هستند.

ارزش غذایی برای هر 100 گرم

567 کالری

49 گرم چربی کامل

18 میلی گرم سدیم

705 میلی گرم پتاسیم

16 گرم کربوهیدرات کل

26 گرم پروتئین


بدون کربوهیدرات

زنان به طور کلی بیشتر درمعرض چاقی در مراحل مختلف زندگی هستند. این می تواند پس از حاملگی یا تغییرات هورمونی، یائسگی یا افسردگی باشد و مشاهده می شود زنانی که کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود حداقل دو باردر هفته دارند، ریسک کمتری در چاقی دارند. برای جلوگیری از چاقی، توصیه می شود به طور منظم بادام زمینی بخورید.


بادام زمینی مراقبت از پوست

آن ها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی هستند که وقتی آب پز می شوند فعال تر می شوند. جنیستین و آنتی اکسیدانی به نام بیوچنانین خسارت ناشی از رادیکال های آزاد در پوست را درمان می کند. بادام زمینی باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

آشنایی با خواص بادام زمینی


ویتامین ها و مواد معدنی بادام زمینی

پوست بادام زمینی منبع بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند و دارای محتوای بالای فیبر رژیمی هستند. انواع مختلف پوست بادام زمینی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند. اضافه کردن کره بادام زمینی و غیره به رژیم غذایی روزانه می تواند محتوای غذایی را افزایش دهد.


تسهیل باروری

اسید فولیک تولد کودکان مبتلا به اختلال عصبی جدی یا نقص لوله عصبی را کاهش می دهد. اگر مصرف بادام زمینی در دوران بارداری یا قبل از آن انجام شود، احتمال بیماری تا 70 درصد کاهش می یابد.


بادام زمینی برای استخوان های سالم

 فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهم ترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان های سالم و قوی است. آن ها تقویت کننده های انرژی با مقادیر زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی هستند.1


بادام زمینی و کاهش وزن

چاقی در آمریکا و بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه به‌شدت افزایش یافته است. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که بادام زمینی تأثیر زیادی روی کاهش و ثابت نگه داشتن وزن دارد. علی‌رغم بالابودن میزان چربی و کالری، بادام زمینی در افزایش وزن تأثیر ندارد. درواقع مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بادام زمینی می‌تواند به حفظ وزن کمک می‌کند و حتی در کاهش خطر ابتلا به چاقی نیز بسیار مؤثر باشد.


سلامت قلب

بیماری قلبی یکی از دلایل مرگ‌ومیر در جهان است. تحقیقات انجام‌شده نشان‌می‌دهد که مصرف بادام زمینی (و دیگر انواع آجیل) خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به‌شدت کاهش می‌دهد.

بحث‌های زیادی در مورد تأثیرات مثبت بادام زمینی و آجیل بر سلامت قلب شده است.

بادام زمینی شامل موادی است که برای سلامت قلب بسیار مفید است. از جمله‌ی این مواد مغذی می‌توان به منگنز، نیاسین، مس، اسید اولئیک و انواع مختلف آنتی‌اکسیدان‌ها مانند رسوراترول اشاره کرد.

جمع‌بندی: بادام زمینی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی بسیاری است که برای سلامت قلب مفید است.


پیشگیری از سنگ کیسه‌صفرا

پیشگیری از سنگ کیسه صفرا یکی دیگر از خواص بادام زمینی است. تقریبا ۱۰ الی ۱۵ درصد افراد بزرگسال در آمریکا مبتلا به سنگ کیسه‌ی صفرا هستند. نتایج دو تحقیق صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که مصرف بادام زمینی به صورت مکرر می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کیسه‌ی صفرا در زنان و مردان کاهش دهد.

بالابودن میزان کلسترول یکی از علل شایع تولید سنگ کیسه‌ی صفرا است و همان‌طور که می‌دانیم بادام زمینی تأثیر مثبتی بر کاهش کلسترول دارد و شاید به همین دلیل مصرف آن موجب کاهش تولید سنگ کیسه‌ی صفرا می‌شود. هرچند تحقیقات بیشتری برای اثبات این فرضیه لازم است.2


تقویت ریه و طحال

بادام زمینی برای تقویت ریه و طحال مفید بوده و کلسترول خوب خون را بالا می برد.


تنظیم قند خون

اگر به صورت منظم بادام زمینی مصرف کنید به جذب بهتر کلسیم و چربی و کربو هیدرات ها کمک کرده اید. سطح قند خون در بدن انسان به کمک مصرف منظم بادام زمینی تنظیم می شود.


درمان افسردگی

یکی از دلایل افسردگی سطوح پایین سروتونین است. مواد موجود در بادام زمینی با افزایش ترشح مواد شیمیایی با افسردگی مبارزه می کند. برای جلوگیری از افسردگی دو قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

آشنایی با خواص بادام زمینی


مبارزه با سرطان روده

سرطان روده در زنان شایع تر از مردان می باشد. مصرف بادام زمینی به کاهش سرطان روده منجر می شود.


مبارزه با سرطان

پلی فنولیک در بادام زمینی یافت می شود. این موضوع خطر ابتلا به بیماری سرطان معده را کاهش می دهد و همچنین سلول های سرطانی را نابود می کند.3


شادابی و جوانسازی پوست صورت

بادام زمینی با دارا بودن مقادیر قابل توجهی از منیزیم و ویتامین c و اسیدهای چرب، سبب افزایش تولید کلاژن پوست شده و چین و چروک را درمان می کند و در نتیجه باعث جوان سازی پوست صورت می شود.


درمان آفتاب سوختگی

مصرف ویتامین e یکی از درمان های مناسب برای آفتاب سوختگی است و از آن جایی که بادام زمینی دارای مقادیر بسیار زیادی از ویتامین e است، می تواند کمک بسیار زیادی در درمان آفتاب سوختگی داشته باشد.


تقویت رشد مو

بادام زمینی با دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳ سبب افزایش رشد مو و تقویت فولیکول مو می شود. همچنین بیوتین موجود در بادام زمینی یکی از عوامل مهم برای جلوگیری از ریزش مو است.


درمان کبد چرب

مصرف بادام زمینی احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا و سایر بیماری های صفرا را کاهش می دهد و سبب پاکسازی کبد و کاهش بیماری کبد چرب می شود.


درمان سرماخوردگی

از آن جا که بادام‌ زمینی حاوی مقادیر بسیار زیادی از ویتامین c است، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در درمان سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار موثر است.


کمک به درمان و بهبود افسردگی

بادام زمینی دارای ماده تریپتوفان است که مصرف آن باعث افزایش سروتونین خون می شود و به درمان افسردگی کمک می کند.4


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.chetor.com
3.www.parsiday.com
4.www.ana.press


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.